• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella TAG Heuer tråden

Länk införskaffad och monterad.
Trevligt med omväxling 🙂.
IMG_8785.jpeg

Monaco verkar i alla fall vara dubbelt så tjock som Santos. Frågan är om man vill ha en klocka fullproppad med funktioner eller en tunn klocka.
Det är ju inte 1-1 jämförelse då Monaco är en kronograf som inte har förändrats i grunden från kaliber 11 tiden. Verket är kanske inte lika coolt och funktionellt som många kronografer idag men att jämföra det med en tre-handad Santos blir lite för mycket äpplen-och-päron.

Nu har jag funderat fram och tillbaka i flera veckor och kunde inte hålla mig längre, så jag la just en beställning på en Barbie Carrera. Jag ville ha något annorlunda och färggrant i lådan samtidigt som jag i princip helt gått över till midsize, så då är väl den en 36 mm Carrera i hot pink en bra kandidat.

1-cfe1a49e.jpg

Nu har jag funderat fram och tillbaka i flera veckor och kunde inte hålla mig längre, så jag la just en beställning på en Barbie Carrera. Jag ville ha något annorlunda och färggrant i lådan samtidigt som jag i princip helt gått över till midsize, så då är väl den en 36 mm Carrera i hot pink en bra kandidat.

1-cfe1a49e.jpg
Du ser då till att checka alla boxar ordentligt när du sätter igång!!

Annorlunda och färggrann deluxe 😀
Den ser riktigt nice ut 🤩 Önskar jag hade mer färg i lådan, men är inte riktigt där ännu

1-cfe1a49e.jpg
Kaxigt val, riktigt cool klocka och gör sig säkert grymt bra på en solbränd handled och till linnebyxor! 🤩👌

Själv sitter jag och sneglar på en Carrera Glassbox. Någon här som har lust att slänga upp några bilder för inspiration? 🙂

Du ser då till att checka alla boxar ordentligt när du sätter igång!!

Annorlunda och färggrann deluxe 😀
Den ser riktigt nice ut 🤩 Önskar jag hade mer färg i lådan, men är inte riktigt där ännu
Ja, visst är den trevlig? De har också uppgraderat urverket i 2023 års version av Carrera Date. Nu sitter ett fint dekorerat 2892 inuti, och det gjorde i sin tur att de tilläts krympa tjockleken med hela två mm. Inte illa!

Det är roligt att fler tillverkare hakar på och släpper lekfulla färger även i herr-/unisexstorlekar. Förutom TH så finns ju Tudor med sin rosa BB Chrono, Oris med sin Cotton Candy-serie, m fl...

• Like
Reactions: SCM
Kaxigt val, riktigt cool klocka och gör sig säkert grymt bra på en solbränd handled och till linnebyxor! 🤩👌

Själv sitter jag och sneglar på en Carrera Glassbox. Någon här som har lust att slänga upp några bilder för inspiration? 🙂
Glassbox är sanslöst vacker. Ser gärna fler bilder på den jag också!

• Like
Reactions: SCM
FedEx Express lyckades leverera denna precis innan helgen. 🤙 Första intrycket är att det är en väldigt solid, bekväm och välbyggd klocka. Nu ska jag bekanta mig mer med den i några dagar. Ha en fin helg alla TH-vänner!

1000012050.jpg
Den ser verkligen toppen ut
Hoppas på en GTG snart så man får se den irl, gissar att den inte ser lika bra ut på bild som på armen

FedEx Express lyckades leverera denna precis innan helgen. 🤙 Första intrycket är att det är en väldigt solid, bekväm och välbyggd klocka. Nu ska jag bekanta mig mer med den i några dagar. Ha en fin helg alla TH-vänner!

1000012050.jpg
Köpte den bara någon månad efter att den hade släppts men gjorde mig av med den och det ångrar jag oerhört mycket idag. En av de snyggaste färgerna på en TH so far. Grattis till ett bra köp.

1000012050.jpg

Så jäkla cool! 👏👏👏👌 Den modellen har dom verkligen fått till bra, kul köp. För övrigt verkar du vara inne i ett riktigt stim av coola sportiga ur runt 36mm. 😎

Den ser verkligen toppen ut
Hoppas på en GTG snart så man får se den irl, gissar att den inte ser lika bra ut på bild som på armen
Absolut, det kör vi på! 👍
Grymt cool, grattis till nya klockan! 🤩
Tack så mycket!
Köpte den bara någon månad efter att den hade släppts men gjorde mig av med den och det ångrar jag oerhört mycket idag. En av de snyggaste färgerna på en TH so far. Grattis till ett bra köp.
Jag vet vad du menar! När jag öppnade boxen var första tanken "wow". Färgen är verkligen intensiv i verkligheten och den där spiralformade sunbursteffekten på tavlan har jag aldrig sett förut. Riktigt finurligt gjort av TH.
Så jäkla cool! 👏👏👏👌 Den modellen har dom verkligen fått till bra, kul köp. För övrigt verkar du vara inne i ett riktigt stim av coola sportiga ur runt 36mm. 😎
Tack så mycket! Min första TH någonsin faktiskt. Och du har rätt i att sportiga 36 mm har varit min grej på sistone. Det har blivit lite köpgalet så nu måste jag lugna ner mig lite... 😁

Tack så mycket! Min första TH någonsin faktiskt. Och du har rätt i att sportiga 36 mm har varit min grej på sistone. Det har blivit lite köpgalet så nu måste jag lugna ner mig lite... 😁

Helt i min smak så extra kul att se!
Är sen nästan ett år OWG med en 36mm CW. Har aldrig ägt en TH men den har definitivt letat sig in på villhöverlistan (som hela tiden tenderar att bli längre och längre) även om den är över budget i dagsläget. 😅

Helt i min smak så extra kul att se!
Är sen nästan ett år OWG med en 36mm CW. Har aldrig ägt en TH men den har definitivt letat sig in på villhöverlistan (som hela tiden tenderar att bli längre och längre) även om den är över budget i dagsläget. 😅
Ja, när man väl får smak för små och tunna klockor som försvinner på armen är det svårt att gå tillbaka. 😁 CW gör också riktigt bra klockor!

Tillbaka
Topp