Tachymeter
Basic
Länk införskaffad och monterad.
Trevligt med omväxling .
Trevligt med omväxling .
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den ser cool ut på din arm, men reklamen är ju bara för töntig. Är det avsiktligt, eller är den bara gammal?Brad och jag…
Gammal som gatan….ingen aning om exakt år dock. Min är från 2009!Den ser cool ut på din arm, men reklamen är ju bara för töntig. Är det avsiktligt, eller är den bara gammal?
Jo, jag känner igen stilen från den tiden. Det var mycket Leo DiCaprio och Tiger Woods också i deras reklam då.Gammal som gatan….ingen aning om exakt år dock. Min är från 2009!
Monaco verkar i alla fall vara dubbelt så tjock som Santos. Frågan är om man vill ha en klocka fullproppad med funktioner eller en tunn klocka.Populärast vet jag inte… men för mig har det handlat om två klockor, 1. Monaco och Cartiers Santos (även tank).
Det är ju inte 1-1 jämförelse då Monaco är en kronograf som inte har förändrats i grunden från kaliber 11 tiden. Verket är kanske inte lika coolt och funktionellt som många kronografer idag men att jämföra det med en tre-handad Santos blir lite för mycket äpplen-och-päron.Monaco verkar i alla fall vara dubbelt så tjock som Santos. Frågan är om man vill ha en klocka fullproppad med funktioner eller en tunn klocka.
Enligt min mening så är det där den snyggaste Aquaracern!Är nöjd med en auquracer 200m, vill dock säga att jag ser upp till alla här för ni har ett snäppet vassare klockor från era inlägg.
Nja, men snäppet vassare bilder kanskeÄr nöjd med en auquracer 200m, vill dock säga att jag ser upp till alla här för ni har ett snäppet vassare klockor från era inlägg.
Du ser då till att checka alla boxar ordentligt när du sätter igång!!Nu har jag funderat fram och tillbaka i flera veckor och kunde inte hålla mig längre, så jag la just en beställning på en Barbie Carrera. Jag ville ha något annorlunda och färggrant i lådan samtidigt som jag i princip helt gått över till midsize, så då är väl den en 36 mm Carrera i hot pink en bra kandidat.
Kaxigt val, riktigt cool klocka och gör sig säkert grymt bra på en solbränd handled och till linnebyxor!Nu har jag funderat fram och tillbaka i flera veckor och kunde inte hålla mig längre, så jag la just en beställning på en Barbie Carrera. Jag ville ha något annorlunda och färggrant i lådan samtidigt som jag i princip helt gått över till midsize, så då är väl den en 36 mm Carrera i hot pink en bra kandidat.
Ja, visst är den trevlig? De har också uppgraderat urverket i 2023 års version av Carrera Date. Nu sitter ett fint dekorerat 2892 inuti, och det gjorde i sin tur att de tilläts krympa tjockleken med hela två mm. Inte illa!Du ser då till att checka alla boxar ordentligt när du sätter igång!!
Annorlunda och färggrann deluxe
Den ser riktigt nice ut Önskar jag hade mer färg i lådan, men är inte riktigt där ännu
Glassbox är sanslöst vacker. Ser gärna fler bilder på den jag också!Kaxigt val, riktigt cool klocka och gör sig säkert grymt bra på en solbränd handled och till linnebyxor!
Själv sitter jag och sneglar på en Carrera Glassbox. Någon här som har lust att slänga upp några bilder för inspiration?
Den borde även passa bra på en nyårsfest med mörk kostym och vit eller färgstark skjorta, kanske blå?Kaxigt val, riktigt cool klocka och gör sig säkert grymt bra på en solbränd handled och till linnebyxor!
En klocka när man vill pigga upp tillvaron lite helt enkelt! Det blir nog ingen daily driver av denna, utan mer en klocka att ta fram när andan faller på.Den borde även passa bra på en nyårsfest med mörk kostym och vit eller färgstark skjorta, kanske blå?
Den ser verkligen toppen utFedEx Express lyckades leverera denna precis innan helgen. Första intrycket är att det är en väldigt solid, bekväm och välbyggd klocka. Nu ska jag bekanta mig mer med den i några dagar. Ha en fin helg alla TH-vänner!
Grymt cool, grattis till nya klockan!FedEx Express lyckades leverera denna precis innan helgen. Första intrycket är att det är en väldigt solid, bekväm och välbyggd klocka. Nu ska jag bekanta mig mer med den i några dagar. Ha en fin helg alla TH-vänner!
Köpte den bara någon månad efter att den hade släppts men gjorde mig av med den och det ångrar jag oerhört mycket idag. En av de snyggaste färgerna på en TH so far. Grattis till ett bra köp.FedEx Express lyckades leverera denna precis innan helgen. Första intrycket är att det är en väldigt solid, bekväm och välbyggd klocka. Nu ska jag bekanta mig mer med den i några dagar. Ha en fin helg alla TH-vänner!
FedEx Express lyckades leverera denna precis innan helgen. Första intrycket är att det är en väldigt solid, bekväm och välbyggd klocka. Nu ska jag bekanta mig mer med den i några dagar. Ha en fin helg alla TH-vänner!
Absolut, det kör vi på!Den ser verkligen toppen ut
Hoppas på en GTG snart så man får se den irl, gissar att den inte ser lika bra ut på bild som på armen
Tack så mycket!Grymt cool, grattis till nya klockan!
Jag vet vad du menar! När jag öppnade boxen var första tanken "wow". Färgen är verkligen intensiv i verkligheten och den där spiralformade sunbursteffekten på tavlan har jag aldrig sett förut. Riktigt finurligt gjort av TH.Köpte den bara någon månad efter att den hade släppts men gjorde mig av med den och det ångrar jag oerhört mycket idag. En av de snyggaste färgerna på en TH so far. Grattis till ett bra köp.
Tack så mycket! Min första TH någonsin faktiskt. Och du har rätt i att sportiga 36 mm har varit min grej på sistone. Det har blivit lite köpgalet så nu måste jag lugna ner mig lite...Så jäkla cool! Den modellen har dom verkligen fått till bra, kul köp. För övrigt verkar du vara inne i ett riktigt stim av coola sportiga ur runt 36mm.
Tack så mycket! Min första TH någonsin faktiskt. Och du har rätt i att sportiga 36 mm har varit min grej på sistone. Det har blivit lite köpgalet så nu måste jag lugna ner mig lite...
Ja, när man väl får smak för små och tunna klockor som försvinner på armen är det svårt att gå tillbaka. CW gör också riktigt bra klockor!Helt i min smak så extra kul att se!
Är sen nästan ett år OWG med en 36mm CW. Har aldrig ägt en TH men den har definitivt letat sig in på villhöverlistan (som hela tiden tenderar att bli längre och längre) även om den är över budget i dagsläget.
Fan vill se mer bilder av denna... jag har ju den gröna varianten av denna serie. Hur är lumen??
Har inte kvar klockan längre tyvärr, men lumen var lite sådär, inte riktigt lika stark och lös inte så länge heller. Dock en cool klocka som jag gärna skulle ha haft igenFan vill se mer bilder av denna... jag har ju den gröna varianten av denna serie. Hur är lumen??