Just köpt tillbaka en Aquaracer pro. som jag mot bättre vetande sålde för ett par år sedan. I mina ögon en helt underbar klocka i känsla, vikt och kvalitet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tag har gjort en hel del rätt risiga klockor genom åren. Skit i det, och vad andra tycker och köp om du gillar. Personligen diggar jag nya Tag Heuers och tycker de erbjuder extremt bra bang for buck. Kass andrahands värde dock så pass på om du ska sälja vidare. Min Aquaracer:Läst lite att Tag Heuer har dåligt rykte. Hur kommer det sig? Är lite sugen på en Aquaracer.
Perfekt storlek och överlag jäkligt välbyggd. Tavlan är grym med sin struktur och feta index. Vridringen klickar sjukt skönt och saknar glapp åtminstone på min. Inlägget i vridrigen är keramiskt och högblankt vilket i kombination men de polerade ytorna och index blir riktigt läckert, framförallt i svagare ljus. Länken är helt borstad och i bra kvalitet, så är även låset. Dykförlängningen är tunn och känns billig vilket är lite trist, Lumen är riktigt bra och går i två toner, blått och grönt. Kronan skruvar in enkelt och känns gedigen utan att vara bäst i klassen. Jag gillar den för att det händer lite. Datumförstoring, strukturen på tavlan, de polerade indexen etc.Någon som kört denna och kan berätta lite? Personligen tycker jag att den verkar riktigt läcker!
WAY211A.BA0928
Är det en sån du har? Såg ditt inlägg efter jag skrivit mittPerfekt storlek och överlag jäkligt välbyggd. Tavlan är grym med sin struktur och feta index. Vridringen klickar sjukt skönt och saknar glapp åtminstone på min. Inlägget i vridrigen är keramiskt och högblankt vilket i kombination men de polerade ytorna och index blir riktigt läckert, framförallt i svagare ljus. Länken är helt borstad och i bra kvalitet, så är även låset. Dykförlängningen är tunn och känns billig vilket är lite trist, Lumen är riktigt bra och går i två toner, blått och grönt. Kronan skruvar in enkelt och känns gedigen utan att vara bäst i klassen. Jag gillar den för att det händer lite. Datumförstoring, strukturen på tavlan, de polerade indexen etc.
Ja jag är grymt nöjd. Hitta en fin beggad så är du hemma. Dykförlängningen är i tunt pressat stål typ och i mycket sämre kvalitet än rester av spännet. Dock inget man märker av om man inte hade tänkt att använda den över en våtdräkt Hade en Oris Aquis innan och jag föredrar denna utan tvekan. Köp om du gillar säger jag.Är det en sån du har? Såg ditt inlägg efter jag skrivit mitt
Du verkar positiv iallafall! Nackdelar? Dykarförlängingen?
Har bara haft en tag tidigare, en Quartz men har för mig att jag tyckte den kändes riktigt stabil och prisvärd.
Ägt en del aquis i mina dagar! Får väl se om de landar något i veckan tack dina svar!Ja jag är grymt nöjd. Hitta en fin beggad så är du hemma. Dykförlängningen är i tunt pressat stål typ och i mycket sämre kvalitet än rester av spännet. Dock inget man märker av om man inte hade tänkt att använda den över en våtdräkt Hade en Oris Aquis innan och jag föredrar denna utan tvekan. Köp om du gillar säger jag.
Hade alla tre en kort stund. Underbara klockor för rätt pengar. Nu är det bara den högra kvar. Flippare som man är
Wow! snygg den var! Retro men ser ny ut.Dammar av denna i dag.
Från 2003 om jag inte missminner mig, ska kolla i boxen.Wow! snygg den var! Retro men ser ny ut.
Vad har du för årsmodell på en sådan?
Riktigt Nice!
Jag brukar lämna in mina ur för rengöring och byte av oljor innan det uppstår några problem.Hej! Första inlägget på KS. Är medlem i familjen genom en Aquracer som jag har lite funderingar kring. Inköpt i slutet av 2012 från AD och inte servat den någon gång. Haft lite ångest över att jag inte tagit tag (götlaborg) i detta eftersom tumregeln jag hört på dessa är var 5:e år. Någon kunnig som kan hjälpa mig hurvida det stämmer och vad det kan gå på? Fick förslag på 6k exkl borstning från AD i Gbg.
Bifogar även en obligatorisk bild.
Väl mött
Tack själv.Tack Genius60 och wayne för input!
Du gör bra i att köpa länken! Jag hade en grand carrera på brunt läder som jag fick byta varje år eftersom man svettas sönder dem. Crocoläder till den låg på 3600kr så det blev dyrt. Har köpt racing straps från watchbandcenter/watchstrapworld och de har varit bra! Så testa dem.God morgon!
Jag har (tror jag nu i alla fall), efter en längre tids velande bestämt mig för min nästa klocka.
Carrera Calibre 5 Day-date med vit tavla:
http://www.krons.se/tag-heuer-carre...r201bba0723-p-41210.html?cPath=2170_2639_2642
Jag ämnar främst använda den på läder, men kommer troligtvis köpa den på länk (för säkerhets skull). Jag har fått prisuppgift på viklås och läder, och i alla fall viklåset kommer jag beställa samtidigt som klockan. Fått ett rimligt pris genom AD, och tror nog jag köper därifrån.
Till saken: Är det nån som handlat läderband till Carrera genom Watchgecko, Watchstrapworld, Ebay? Hur är i så fall kvaliteten och finishen på de band som säljs?
Andra alternativ? Originallädret ligger på dryga fyra tuss, så finns ju lite spelutrymme kostnadsmässigt, vill dock väldigt gärna använda viklås.
EDIT:
Blottar nu lite okunskap här, men har aldrig haft en klocka med viklås.. Kan jag köra på Hirsch lägren förutsatt att breddmåtten lirar med låset? Jag inbillar mig nämligen att läder till viklås är kortare än de till vanliga spännen.. Snälla, hjälp...
Du gör bra i att köpa länken! Jag hade en grand carrera på brunt läder som jag fick byta varje år eftersom man svettas sönder dem. Crocoläder till den låg på 3600kr så det blev dyrt. Har köpt racing straps från watchbandcenter/watchstrapworld och de har varit bra! Så testa dem.
Ja, spännande. Saxat från deras videobeskrivning.Verkar som det ska presenteras en ny Connected i morgon.
The TAG Heuer Connected Modular 45 is the first luxury connected watch bearing the Swiss Made label. Designed, developed and assembled in Switzerland by TAG Heuer.
Featuring an original concept which is brand new in the field of connected watches: the connected module is interchangeable with an Haute Horlogerie mechanical module - 3 hands or Chronograph Tourbillon COSC certified - offering a vast choice of materials, colors and combinations: the concept of modularity also applies to the lugs, strap, buckle. This is nothing less than a luxury watch which can be completely tailored to suit your mood.
Äntligen! TAG har gjort mycket snyggt, men ack vilken skit de får, både här och på internationella forum. Det ska bli intressant att se vad de presenterar vid Basel, förhoppningsvis börjar de skärpa till sig lite och klättrar upp på rankingstegen!Tag Heuer har säkert spännande saker på G. En sak jag noterade när jag surfade in på deras websida var att det nu bara finns 2st quartz ur, båda dam ur.
Det verkar som man kommer överge även quartz verk i samband med utvecklingen av egna mekaniska verk.