Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Snygg Aquaracer, vart köpte du den?Kunde inte hålla mig på januari-resan. Det blev en Aquaracer denna gång. Tredje gången jag äger denna modell. Köpte fel förra gången då jag köpte 43mm. Tycker 41mm bärs mycket bättre. Grymt snygg, men skall redan flippas bort för en Omega....
Snyggaste taggen och troligtvis snyggaste dykaren. Låg det en sub, en Tudor BB och den där på ett bord, och en av dem skulle permanent svetsas fast på min handled tills den dag jag dog, skulle Aquaracern åka på. Synd att bilderna inte gör den rättvisa. Överlag känns Tag heuer svårfotade.
Köpte den på Joyeria Ideal på semestern. De är Spaniens största urhandlare. Grymma butiker och allt finns i lager. Många Rollar som är långa väntetider på i Sverige har de liggande i montern!?Snygg Aquaracer, vart köpte du den?
Den är riktigt krispig och nice.Förlåt om jag spammar... Men min nya TAG är ju så jävla bra!
Tackar, ska kolla!Om du inte redan har sett @laketwig ´s recension kan jag rekommendera den om du vill se fina bilder på modellen.
https://klocksnack.se/threads/kort-recension-av-tag-heuer-aquaracer-300-way2112-ba0910.59893/
Det är inte bara den modellen utan precis den klockan jag köpt dessutom (Köpte alltså den av Laketwig)Om du inte redan har sett @laketwig ´s recension kan jag rekommendera den om du vill se fina bilder på modellen.
https://klocksnack.se/threads/kort-recension-av-tag-heuer-aquaracer-300-way2112-ba0910.59893/
jaja! nog med spam nuFörlåt om jag spammar... Men min nya TAG är ju så jävla bra!
Tackjaja! nog med spam nu
den bilden går inte att klaga på BTW
Är ju nog en av de snyggaste klockorna som finns. Och bra dessutom.Är man galen om man blir sugen på att köpa en likadan? Jag har nog något syndrom; har haft 3x sub, 2x speedy och typ 4x Seiko Skx. Funderar nu på att köpa en likadan tag.. @Stefanweei
Bifogar en bild på min gamla som nu är i din ägo.
Den listar väl tom mindre än din gamla TAG, men håller högre finish imo.Är ju nog en av de snyggaste klockorna som finns. Och bra dessutom.
Jag är så löjligt nöjd och då har jag ägt rätt många klockor. Ser inte hur denna skulle vara sämre än en ny Rolex, tillexempel.
VANSINNIGT snygg
Jag gillar verkligen TAG men vi kanske inte ska jämföra med Rolex.Är ju nog en av de snyggaste klockorna som finns. Och bra dessutom.
Jag är så löjligt nöjd och då har jag ägt rätt många klockor. Ser inte hur denna skulle vara sämre än en ny Rolex, tillexempel.
VANSINNIGT snygg
Yes - lite osäker på finishen. Stålet känns nog likadant men min förra hade ju keramisk ring.Den listar väl tom mindre än din gamla TAG, men håller högre finish imo.
När jag mätte upp tidsavvikelsen inför försäljningen så gick den typ +1 spd över en längre tid. Grym vardagsklocka helt enkelt som jag ångrar att jag sålde.
Jag har ägt och testat många nya Rolex i längre perioder. Äldre/andra TAG's kan jag förstå din kommentar mot.Jag gillar verkligen TAG men vi kanske inte ska jämföra med Rolex.
Jösses tavlan är magisk! Grattis!Förlåt om jag spammar... Men min nya TAG är ju så jävla bra!
Tycker inte vi går in på detJag har ägt och testat många nya Rolex i längre perioder. Äldre/andra TAG's kan jag förstå din kommentar mot.
Men vad är bättre med en Rolex än denna menar du?
OkejTycker inte vi går in på det
Vi är ju på samma lag
Tja! Har en precis likadan! Vet du hur man kan få tag på länkbitar till den?
Kolla med Skövde Urteknik.Tja! Har en precis likadan! Vet du hur man kan få tag på länkbitar till den?
Eller är det någon annan som vet?
Brukar finnas på ebay, just nu såg jag dock bara i stål och/eller helt guldplätterade.Tja! Har en precis likadan! Vet du hur man kan få tag på länkbitar till den?
Tror att jag kan ha ett gäng liggande från en Heuer dykare. Kan kolla i morgon!Tja! Har en precis likadan! Vet du hur man kan få tag på länkbitar till den?
Hård som faen men 01:an se ju så mycket bättre ut på gummi.
Carrera Heuer-01 Full Black Matt Ceramic
Presented for the first time in 2015, the Carrera HEUER-01 rapidly established itself as THE signature chronograph from the Manufacture TAG Heuer, heralding a new design, a new Heuer 01 in-house calibre, as well as a new modular case design comprising 12 different elements. More sophisticated and contemporary than ever, it returns in an all-ceramic interpretation featuring a beadblasted finishing creating a beautiful deep black shade. Case, bezel, lugs and case middle: all parts exposed to friction are made of ceramic. This ultra-hard material is particularly resistant to scratching, does not oxidise and maintains its radiance over time, while ensuring an extremely soft feel. Further accentuating this wearer comfort, the bracelet with its H-shaped links and matt finish is also made of ceramic.
Movement
Mechanical automatic, TAG Heuer HEUER 01 calibre, Manufacture movement, skeletonized chronograph bridge and oscillating weight, red column wheel, 50-hour power reserve.
Functions
Hours, minutes, seconds, chronograph, date, tachymeter.
Case
Black ceramic, 45 mm. Steel chronograph pushers with black titanium carbide treatment. Domed anti-reflective sapphire crystal. Sapphire back. Water-resistant to 100 m (10 bar /330 ft).
Dial
Skeletonised black ceramic. Black luminescent hands and hour-markers. Date window between 3 and 4 o’clock.
Bracelet/strap
Ceramic with H-shaped links, steel folding clasp with black titanium carbide treatment, double safety pushers.