Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag tycker den är fräck, men att visarna kanske är lite väl fläskiga. Jag hade föredragit en lite nättare klocka, men det är som bekant inte direkt Aquaracer seriens generella drag. Om du tycker det är mycket pengar att lägga ut pengarna på en ny klocka verkar det vara din lyckodag: https://www.ebay.co.uk/itm/TAG-HEUE...e=STRK:MEBIDX:IT&_trksid=p2055119.m1438.l2649Caliber 11 publicerade en lång review på nya Aquaracer GMT. saknar en mekanisk GMT i samlingen så den finns med på önskelistan. Dock är nog denna modell en vattendelare. Antingen älskar man eller hatar man den.
Dock gillar jag att man kör på med klassisk aluminium bezel, och använder köttigt tjocka visare och markeringar för timmarna. Ett plus i kanten för det sköna armbandet och ribborna i urtavlan som gör klockan mer intressant att titta på.
Jag skulle dock vilja haft längre tidsreserv som är i minsta laget bland dagens nya urverk men för priset man betalar är det acceptabelt.
https://www.calibre11.com/in-depth-review-2017-aquaracer-gmt-calibre-7-way201f/
Haha jag får skylla på att tråden inte är tillräckligt aktiv och att vi inte lägger upp våra fina TAGs i tillräckligt många olika vinklar och ljussättningar. Men om jag ska skylla på det måste jag nog föregå med gott exempel och börja posta mer av min Autavia 2017.
@Broderjimmy Jag är ju redan här! Dock inte superaktiv. Mycket vill ha mer, så GMT blir isf Carrera nr2. Gärna en begagnad för budgetens skull..
Fantastiskt jävla läcker den där! Vill ha samma fast blå (WAY2012)Kan bara instämma i kören.
Caliber 11 publicerade en lång review på nya Aquaracer GMT. saknar en mekanisk GMT i samlingen så den finns med på önskelistan. Dock är nog denna modell en vattendelare. Antingen älskar man eller hatar man den.
Dock gillar jag att man kör på med klassisk aluminium bezel, och använder köttigt tjocka visare och markeringar för timmarna. Ett plus i kanten för det sköna armbandet och ribborna i urtavlan som gör klockan mer intressant att titta på.
Jag skulle dock vilja haft längre tidsreserv som är i minsta laget bland dagens nya urverk men för priset man betalar är det acceptabelt.
I nuläget, såvitt jag vet, så finns den bara i 43mm för tillfället. Men det är nog ingen omöjlighet att det skulle komma en liknande fast utan Pepsi tavla skulle jag kunna tro.Kommer den bara i 43mm? Någon som vet mer?
Caliber 11 publicerade en lång review på nya Aquaracer GMT. saknar en mekanisk GMT i samlingen så den finns med på önskelistan. Dock är nog denna modell en vattendelare. Antingen älskar man eller hatar man den.
Alltså den är ju ruggigt snygg, jag tycker tyvärr bara att associeringarna med en viss rolexmodell är lite för tydliga. Jag kan också tycka att länk och clasp är lite sämre än vad de borde(dock inte dåliga).
Jag kanske är lite löjlig med bezelfärgen för det finns ju gamla Heuer's med samma färgsschema men jag kan bara inte släppa det.
Håller inte alls med om detta. Visare, index, tavla, former, bezel å typ allt är annorlunda bortsett från att man använder blå och röd. Hade den i allmänt varit en kopia (eller "homage" som fans av kopior säger) så hade jag hållit med dig.Alltså den är ju ruggigt snygg, jag tycker tyvärr bara att associeringarna med en viss rolexmodell är lite för tydliga. Jag kan också tycka att länk och clasp är lite sämre än vad de borde(dock inte dåliga).
Jag kanske är lite löjlig med bezelfärgen för det finns ju gamla Heuer's med samma färgsschema men jag kan bara inte släppa det.
Bossebäver skrev:Alltså den är ju ruggigt snygg, jag tycker tyvärr bara att associeringarna med en viss rolexmodell är lite för tydliga. Jag kan också tycka att länk och clasp är lite sämre än vad de borde(dock inte dåliga).
Jag kanske är lite löjlig med bezelfärgen för det finns ju gamla Heuer's med samma färgsschema men jag kan bara inte släppa det.!
Som sagt en vattendelare. Jag instämmer med er båda. Dock som Jim säger så tittar man ett "tränat öga" skiljer sig utseendet på många punkter. Och tillslut är det endast förstoringsglaset och datumets placering samt färgerna på bezel som är snarlikt men i detalj skiljer sig nog färg spektrum också.Håller inte alls med om detta. Visare, index, tavla, former, bezel å typ allt är annorlunda bortsett från att man använder blå och röd. Hade den i allmänt varit en kopia (eller "homage" som fans av kopior säger) så hade jag hållit med dig.
Det som är en av aquaracerns starkaste sidor är just att den inte försöker vara ännu en variant av dykar-Rolex, den har verkligen sin egen identitet
Så är det dags för en liten bild.
Håller inte alls med om detta. Visare, index, tavla, former, bezel å typ allt är annorlunda bortsett från att man använder blå och röd. Hade den i allmänt varit en kopia (eller "homage" som fans av kopior säger) så hade jag hållit med dig.
Det som är en av aquaracerns starkaste sidor är just att den inte försöker vara ännu en variant av dykar-Rolex, den har verkligen sin egen identitet
Står lite i valet och kvalet att köpa en WAY1112 men har svårt att bestämma mig för om jag vill ha en sådan eller inte.
På vissa bilder så ser den superfräsch ut med blåa tavlan medan på andra ger den mig 0 känsla.. Någon som har en och kan ge lite input?
(Har läst recensionen om den här på KS )
Bra input! Håller med om urtavlan, betydligt vassare på 2112:an. Får intrycket av att urtavlan på 1112:an gör sig riktigt snyggt i solljuset, men i övrigt lämnar mycket att önska. Kvarts vs automatisk är det givet (i min bok) att den automatiska drar längsta strået.Tjatade på grannen länge nog så att han till slut vek ned sig och köpte en Aquaracer 2112. Han köpte den begagnad (här genom forumet), men var även med honom då han var och klämde och kände på kvartsaren 1112. Inte för att vara sådan, men mitt ärliga intryck är väl som så här: Way1112/2112 är grymma allroundklockor som, om man bara ska ha en klocka, för sig väl i de flesta sammanhang. Bra kvalitet på länk sett till prisklass, lagom storlek på 41 mm, bezel utan färg etc. Skillnaden dem emellan är ju urverk och tavla, vill dock påstå att urtavlan hos automaten är så jävla många resor finare än den hos kvartsversionen - och tavlan är ju allt annat än oväsentlig då det kommer till helhetsintrycket. Där tavlan på 21112 är lyckad, anser jag 1112 vara ganska... blasé... Det är dock min subjektiva uppfattning, tycke och smak, blabla.. Oavsett vilket, jag skulle gått på automaten. Lätt.
Bra input! Håller med om urtavlan, betydligt vassare på 2112:an. Får intrycket av att urtavlan på 1112:an gör sig riktigt snyggt i solljuset, men i övrigt lämnar mycket att önska. Kvarts vs automatisk är det givet (i min bok) att den automatiska drar längsta strået.
Kanske smartast att avvakta och satsa på en 2112a istället..
Fått erbjudande att köpa en 1112a för 5k, vilket verkar vara billigt för den modellen?
”Very good condition” enligt säljaren, väntar på fler bilder på den just nu.Ja, jag hade gått på automaten i alla fall. Och med tanke på det du skriver borde du det också...
5000 pickadoller låter ju i och för sig som ett väldigt bra pris för kvartsaren. Hur är skicket?
Grym bild! Klockan gör sig fantastiskt bra på det lädretUppdatering: Jag fullkomligt älskar min Autavia fortfarande, kanske speciellt efter att jag köpte till ett läderband.
Många tack! Jag tänkte köpa ett svart racing läder först, men insåg att den faktiskt ser fantastisk ut på OEM läder!Grym bild! Klockan gör sig fantastiskt bra på det lädret
Uppdatering: Jag fullkomligt älskar min Autavia fortfarande, kanske speciellt efter att jag köpte till ett läderband.
Den där är grymt snygg! Provade den nyligen och konstaterade att 41mm är alldeles för smått i min smak. 43 mer rätt på min arm
Schysst klocka men den där kombon faller mig inte i smaken. Men det är ju som man brukar säga, smaken är ju som ett rövhål!Funkar även på Nato