• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella TAG Heuer tråden

Schysst klocka men den där kombon faller mig inte i smaken. Men det är ju som man brukar säga, smaken är ju som ett rövhål! :)
Är du nöjd med klockan? Jag har siktet inställt på en WAY2012 som stark kandidat för nästa inköp
Tack! Den gör sig helt klart bäst på länken. Är nöjd med den men allt som oftast så väljer jag speedyn. Har haft lite tankar på att byta ut den mot något annat. Att köra den på Nato nu var ett försök till att få bort de tankarna.. :confused: Kommer nog ångra det då det ändå är mkt klocka för pengen!

9F65A19B-A2FA-47C2-B15B-9383195B5AB0.jpeg
Kör den här som sommar beater funkar kanon

Ja blev lite sugen på en Tag. Upptäckte denna för någon dag sen.
Sedan såg jag Dirty Grandpa och de niro kuta runt med en aquaracer i den. Sammanträffande
Men då tycker jag du iallafall ska testa.
Jag gick in i butik och kollade lite på tag i somras. En i personalen frågade om jag ville prova någon så jag testa en.. köpte sen samma dag. Aldrig varit så impulsiv men den kändes så jäkla bra alltså! Länken och kvaliten kändes grym!
7C31C5E0-B922-4110-9594-3393739D3159.jpeg

Men då tycker jag du iallafall ska testa.
Jag gick in i butik och kollade lite på tag i somras. En i personalen frågade om jag ville prova någon så jag testa en.. köpte sen samma dag. Aldrig varit så impulsiv men den kändes så jäkla bra alltså! Länken och kvaliten kändes grym!
7C31C5E0-B922-4110-9594-3393739D3159.jpeg
Låter trevligt
Hur stora handleder har du?

Är i startgroparna för att skaffa en Aquaracer (WAY2110 eller WAY2112). Jag har sett några fina exemplar här och hittade en suverän recension av den sistnämnda här på KS. Dock verkar det nästan helt omöjligt att hitta bilder på dessa med exempelvis läder.

I trådarna för andra modeller och märken brukar variationen av band vara överväldigande. Allt från det ofrånkomliga NATO till gula gummin, om man säger. Är det jag som är kass på att leta eller råder det konsensus om att dessa modeller ska bäras med sin länk? :)

Och om någon vill bli av med sin är jag förstås öppen för förslag.

Är i startgroparna för att skaffa en Aquaracer (WAY2110 eller WAY2112). Jag har sett några fina exemplar här och hittade en suverän recension av den sistnämnda här på KS. Dock verkar det nästan helt omöjligt att hitta bilder på dessa med exempelvis läder.

I trådarna för andra modeller och märken brukar variationen av band vara överväldigande. Allt från det ofrånkomliga NATO till gula gummin, om man säger. Är det jag som är kass på att leta eller råder det konsensus om att dessa modeller ska bäras med sin länk? :)

Jag har haft en way2112 och prövade båda nato och läder. Tyckte inte alls att det funkade, några poster upp i tråden ser du ungefär samma boett på vitt nato. Döm själv. Tyvärr har jag inga bilder på den här enheten.

Länken är av mycket bra kvalitet i denna prisklass.

Tycker att Aquaracer helt klart gör sig bäst på länk!
D2051E26-DD51-431C-BAA1-5DF58627CA9F.jpeg

Hallo Heuer fans, funderar starkt på handla en re edition Heuer chrono 1964, mkt, mkt snygg och sedan gillar jag manuella verket, men, men sizen ??

Är du säker på detta? Enligt Calibre11 är den senaste re-edition referensen på 39mm, även om orginalet var 36mm. Jag kan dock ha fel, men magkänslan säger närmre 39mm än 35/36mm iallafall:bag:
Jag är 100, har googlat och youtubat ”ihjäl mig” senaste dygnet.....kanon klocka tycker jag, samma verk som Speedy moonwatch men för mig roligare att köpa, dock sizen som stör lite, 39 mm är min sweet spot, 36 och 42 går men känns aningen för litet el stort...

Jag är 100, har googlat och youtubat ”ihjäl mig” senaste dygnet.....kanon klocka tycker jag, samma verk som Speedy moonwatch men för mig roligare att köpa, dock sizen som stör lite, 39 mm är min sweet spot, 36 och 42 går men känns aningen för litet el stort...
När jag kollar lite på Chrono24 och den verkar vara 36mm som du skriver, ber om ursäkt för detta! 36 är väldigt litet för en kronograf, men jag hade gärna provat den på handleden. Den sitter förmodligen bra, men på just en kronograf kan det kännas lite i gränsfallet.

Tillbaka
Topp