R
Raderad medlem 15346
Guest
Spännande!Är bestalld nu , får väl gråta om det vart fel ,el såga ned handled lite, får shara pics sen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Spännande!Är bestalld nu , får väl gråta om det vart fel ,el såga ned handled lite, får shara pics sen
Will doUppdatera oss med bilder!
Grattis!Fick den här lilla skönheten i julklapp/födelsedagspresent!
Samma som jag beställt , tror jag, en re edition heuer carrera1964, mkt fin , tycker tavlan är grymGrattis!
Ursäkta min okunskap på äldre Heuer, är det en re-edition av Tag eller är det en vintage Heuer?
Grymt jävla snygg oavsett
Visst är den liten i jämförelse med mycket nytt som släpps, men jag kan uppskatta att den håller sig närmre orginalet. I fallet med Autavia Heritage så fick den mycket kritik för att det inte var en exakt re-release utan var att betrakta som en uppdaterad referens. Med det sagt tycker jag även att 1964 re-edition egentligen hade funkat med ett par milimeter större, men jag kan uppskatta den ändå.Precis Jim Dollares och Watchie, det är en Carrera 1964 re-edition, CS3113. Håller med om tavlan, den är fantastiskt fin, lite liten dock då den hade kommit bättre till sin rätt om den varit några mm större!
Håller med! Är nog en vanesak då dagens klockor är större! Den sitter bra på armen iaf! Tror jag kommer att uppskatta den mer o mer, både storleken och att den är klassisk!Visst är den liten i jämförelse med mycket nytt som släpps, men jag kan uppskatta att den håller sig närmre orginalet. I fallet med Autavia Heritage så fick den mycket kritik för att det inte var en exakt re-release utan var att betrakta som en uppdaterad referens. Med det sagt tycker jag även att 1964 re-edition egentligen hade funkat med ett par milimeter större, men jag kan uppskatta den ändå.
Precis som du skriver, det är en väldigt klassisk klocka som aldrig kommer att bli omodern! Förra året körde jag en vintage ett par veckor som var 36mm istället för mina stora 43mm dykare. I början kändes det som om 36 var alldeles för litet, men den växte på mig (pun intended) och jag har faktiskt saknat den efter ett tag när jag hade sålt den. Mindre är snyggt!Håller med! Är nog en vanesak då dagens klockor är större! Den sitter bra på armen iaf! Tror jag kommer att uppskatta den mer o mer, både storleken och att den är klassisk!
Grattis du blir nog nöjd!
Då får man haka på denna tråden... För er som gav tips i min egna tråd om vilken klocka ni rekommenderade, stort tack!
Tack! Redan nöjdGrattis du blir nog nöjd!
Grattis,
Då får man haka på denna tråden... För er som gav tips i min egna tråd om vilken klocka ni rekommenderade, stort tack!
Tack!Grattis,
Funderar på en likadan
Är nästan exakt som originalet, verket är dock en Lemania , samma som Moonwatch, gick nog ej få tag i gamla verket, så ingen gnäll där , sedan saknas Carrera texten på tavlan, tycker dock re edition tavlan är snyggare, vita är min favvo.... men visst 2 -3mm hade ej skadat, men då hade man tappat lite av poängen.....Visst är den liten i jämförelse med mycket nytt som släpps, men jag kan uppskatta att den håller sig närmre orginalet. I fallet med Autavia Heritage så fick den mycket kritik för att det inte var en exakt re-release utan var att betrakta som en uppdaterad referens. Med det sagt tycker jag även att 1964 re-edition egentligen hade funkat med ett par milimeter större, men jag kan uppskatta den ändå.
Den där är den bästa alltså. Hör av dig när den ska iväg
Blev med Aquaracer i lördags, den är förjävla bra!
Den där är den bästa alltså. Hör av dig när den ska iväg
Tänkte samma sak när jag köpte dendär den är grym!Haha som det ser ut nu blir det aldrig men lovar att ha dig i åtanke om det dyker upp något mer intressant!
Tänkte samma sak när jag köpte dendär den är grym!
Riktigt bra lume har den också
Man är ju sjuk i huvudetJaa så jävla snyggt! Varenda gång man går in i ett mörkt rum tar det länge innan man tänder lampan eftersom att lumen ska beundras varje gång!
Haha ja nog borde den där "nyförälskelsen" sitta lite längre än bara några dagar! Med det sagt är det lätt att tänka vidare i nya banor när man väl har köpt sin första klocka, jag gjorde precis samma sak!Känner också att jag börjar bli lite sjuk i huvudet! Har redan efter 2 dagar med den manuella börjat sukta efter en automatare! Vad anser ni om caliber 1887? Då Tag Heuer anser detta verk vara deras "eget" känns det mer skoj än ex calibre 16 men är det väl fungerande? Har hittat en intressant klocka från 2015 som är servad 2017, behövs det verkligen efter 2 år eller kan det va en enklare genomgång möjligen?
Tack för svaret! Intressant läsning. Är inte helt enkelt för en rookie att få ihop det med alla verk o varianter!Haha ja nog borde den där "nyförälskelsen" sitta lite längre än bara några dagar! Med det sagt är det lätt att tänka vidare i nya banor när man väl har köpt sin första klocka, jag gjorde precis samma sak!
Caliber 1887 har inte haft några produktionsproblem enligt vad jag har hört och fungerar sådeles mycket bra. När det släpptes blev det dock en hatstorm av rang från vissa mot TAG. Caliber 1887 är förvisso TH's "egna verk", men det de gjorde var att köpa in ritningar till ett gammal (icke-utigvet) Seikoverk som sedan byggdes om kraftigt. TAG var inte helt uppriktiga med detta i början och även om de gjorde en pudel senare så fick "krishanteringen" också väldigt mycket kritik.
Jag har själv inte ägt någon klocka med 1887 verket, så du får ta mig med en liten nypa salt. Men jag tycker att verket är lite för högt, vilket gör att klockorna med 1887 verket sticker iväg på höjden. Detta gäller även Carrera 1887, men kanske framförallt Carrera 01, (vilken är en uppdaterad modifiering av caliber 1887) vilken är som en hockeypuck på armen.
Det har även funnits lite viskningar om att TAG håller på att sakta fasa ut 1887 verket tillförmån för det helt självutvecklade Heuer-02 verket, men detta är inget som har bekräftas officiellt. Jag skulle dock kunna tänka mig att TH fortsätter med Heuer01 verket, istället för att ge ut nya klockor med 1887 verket.
Puh, mycket text, men jag hoppas att det hjälper lite!
Så väldigt snäll du varit under året då! ! Hur känns den på armen?Fick den här av frugan i julklapp, riktigt överraskad och nöjd
Roligt att kunna reda ut lite! Det är verkligen en röra...Tack för svaret! Intressant läsning. Är inte helt enkelt för en rookie att få ihop det med alla verk o varianter!
Hur mkt skiljer det i höjd mellan tex 43mm Carrera Heuer 01 och din Autavia? (Hur jävla svårt ska det vara för tillverkare och recensenter att ange höjden på klockor )Haha ja nog borde den där "nyförälskelsen" sitta lite längre än bara några dagar! Med det sagt är det lätt att tänka vidare i nya banor när man väl har köpt sin första klocka, jag gjorde precis samma sak!
Caliber 1887 har inte haft några produktionsproblem enligt vad jag har hört och fungerar sådeles mycket bra. När det släpptes blev det dock en hatstorm av rang från vissa mot TAG. Caliber 1887 är förvisso TH's "egna verk", men det de gjorde var att köpa in ritningar till ett gammal (icke-utigvet) Seikoverk som sedan byggdes om kraftigt. TAG var inte helt uppriktiga med detta i början och även om de gjorde en pudel senare så fick "krishanteringen" också väldigt mycket kritik.
Jag har själv inte ägt någon klocka med 1887 verket, så du får ta mig med en liten nypa salt. Men jag tycker att verket är lite för högt, vilket gör att klockorna med 1887 verket sticker iväg på höjden. Detta gäller även Carrera 1887, men kanske framförallt Carrera 01, (vilken är en uppdaterad modifiering av caliber 1887) vilken är som en hockeypuck på armen.
Det har även funnits lite viskningar om att TAG håller på att sakta fasa ut 1887 verket tillförmån för det helt självutvecklade Heuer-02 verket, men detta är inget som har bekräftas officiellt. Jag skulle dock kunna tänka mig att TH fortsätter med Heuer01 verket, istället för att ge ut nya klockor med 1887 verket.
Puh, mycket text, men jag hoppas att det hjälper lite!