R
Raderad medlem 15346
Guest
Illa!Ja, den röda loggan på min Carrera Cal 17
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Illa!Ja, den röda loggan på min Carrera Cal 17
Letade (som en galning) efter ett gummi armband länge och väl utan att hitta något som passar optimalt. Ramlade sent omsider över denna (se länk nedan). Det passade dock inte "perfekt" så jag blev tvungen att anpassa det lite (tälja) med en vass kniv för att få det på plats. Väl när det sätt där nämndes det skönt med gummi men som helhet kändes det inte bra då man kunde se spår av mina "justeringar" om man tittade noga. Vilket gjorde att jag bytte tillbaka till stållänk efter några veckor. Bifogar bild på hur den såg ut.
PS 1. Gällande armbandet: det kan ha vart ett måndagsexemplar jag fick. Har ingen annan erfarenhet av den leverantören i övrigt.
PS 2. Om du hittar något som du är nöjd med, återkoppla gärna för jag är nyfiken!
Hoppas du blev lite klokare.
https://www.ebay.com/p/20mm-Rubber-...arrera-Black-17rc/1533214614?iid=310719038591
Tandpetare var lösningen! Hur lätt som helst . Tänk att man gått o stört sig på att den varit liiite för lös så länge när det var så lätt. Nu sitter den perfekt utan några tendenser till bilhandlarhäng!Prova med en tandpetare
Riktigt snygg den där!Då var man tillbaka i tråden!
Känns mycket bra! Sommaren är räddad
984.013 - NOS
Wolfen verkar ha gått upp rejält i pris och just den där verkar vara i ett väldigt bra skick.Eyegasm.
Som jag har förstått det har det bara med åldern att göra. Referensen är densamma oavsett om det står 'Tag Heuer' eller endast Heuer.Angående Wolfen, vad är det för skillnad på den som bara har Heuer på tavlan vs den som det står Tag Heuer på. Förutom åldern?
När jag sett den som bara har Heuer på tavlan så ligger den ju ofta lägre i pris.
Jag gissar att detta är ett enkelt sätt att se om klockan är från före eller efter 1985 (året då TAG köpte upp Heuer om jag inte minns fel)?Som jag har förstått det har det bara med åldern att göra. Referensen är densamma oavsett om det står 'Tag Heuer' eller endast Heuer.
Precis!Jag gissar att detta är ett enkelt sätt att se om klockan är från före eller efter 1985 (året då TAG köpte upp Heuer om jag inte minns fel)?
Back on track!
Blev ju den svarta sist, den som du har så blev blått nu! Så jäkla bra. Köpte min hos LW, året gammalÄckligt snygg den blåa! Grattis! Sprillans ny? Edit: Nvm, såg några hairlines!
Blev ju den svarta sist, den som du har så blev blått nu! Så jäkla bra. Köpte min hos LW, året gammal
Näe, bratten åkte iväg på annat hållRiktigt fin! Böt du bort bratten mot den?
Mycket braBack on track!
Om det inte är original du är ute efter så kolla https://www.watchgecko.com eller https://www.royalstraps.seTänkte försöka hitta något trevligt gummiband till denna. Luggen är 21 tror jag ? Så det blir väl 22mm då antar jag .
Någon som har tips vart man kan hitta något trecligt gummi?
Hittat något?Hej!
Stort tack för de utförliga svaret!
Jag letar efter ett rubber B liknande strap som sitter ordentligt.. Hittar inget som passar Tag Heuer..
Kanske får kika runt på ebay ett tag till!
Jag hör definitivt av mig om jag hittar något!
/ Simon
Ingenting.. står väldigt still tyvärrHittat något?