• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella TAG Heuer tråden

Letade (som en galning) efter ett gummi armband länge och väl utan att hitta något som passar optimalt. Ramlade sent omsider över denna (se länk nedan). Det passade dock inte "perfekt" så jag blev tvungen att anpassa det lite (tälja) med en vass kniv för att få det på plats. Väl när det sätt där nämndes det skönt med gummi men som helhet kändes det inte bra då man kunde se spår av mina "justeringar" om man tittade noga. Vilket gjorde att jag bytte tillbaka till stållänk efter några veckor. Bifogar bild på hur den såg ut.
PS 1. Gällande armbandet: det kan ha vart ett måndagsexemplar jag fick. Har ingen annan erfarenhet av den leverantören i övrigt.
PS 2. Om du hittar något som du är nöjd med, återkoppla gärna för jag är nyfiken!
Hoppas du blev lite klokare.
https://www.ebay.com/p/20mm-Rubber-...arrera-Black-17rc/1533214614?iid=310719038591

Hej!
Stort tack för de utförliga svaret!
Jag letar efter ett rubber B liknande strap som sitter ordentligt.. Hittar inget som passar Tag Heuer..
Kanske får kika runt på ebay ett tag till!
Jag hör definitivt av mig om jag hittar något!
/ Simon

Då var man tillbaka i tråden! :)
Känns mycket bra! Sommaren är räddad :cool:

F39D96EA-91F9-4431-9C79-12C68FB35E23.jpeg
Riktigt snygg den där!

Angående Wolfen, vad är det för skillnad på den som bara har Heuer på tavlan vs den som det står Tag Heuer på. Förutom åldern?
När jag sett den som bara har Heuer på tavlan så ligger den ju ofta lägre i pris.

Angående Wolfen, vad är det för skillnad på den som bara har Heuer på tavlan vs den som det står Tag Heuer på. Förutom åldern?
När jag sett den som bara har Heuer på tavlan så ligger den ju ofta lägre i pris.
Som jag har förstått det har det bara med åldern att göra. Referensen är densamma oavsett om det står 'Tag Heuer' eller endast Heuer.

Tänkte försöka hitta något trevligt gummiband till denna. Luggen är 21 tror jag ? Så det blir väl 22mm då antar jag o_O.
Någon som har tips vart man kan hitta något trecligt gummi?

Har tidigare skrivit om att jag stört mig på att nya autavian har en minut sub dial med 2,5 minut markeringar :confused:. Det ser ut så här:
AA2149CC-0F36-418D-8331-E2F6977E6CFD.png

Nu ser jag bilder på C24 där minut sub dailen ser annorlunda ut, markering varje minut, ser ut så här:
643A8291-2FF6-4CD8-955B-9ABB60DBC9F3.png

Nån med plåtkoll som vet om detta är nån miss/ datoranimerad bild motsv eller har tag heuer ändrat nya autavian?

För er som bor på västkusten rekommenderar jag ett besök på Mårtensson i Halmstad. 30% på utvalda tag heur i butiken.

Måste bara kolla läget med alla Tag-fantaster.
Finns det någon jubilee-länk man kan använda på sin aquaracer WAY211C?
Har blivit sugen på att testa det! :)
Trevlig helg!

Tillbaka
Topp