• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella TAG Heuer tråden

Har provat och varit sugen på ett antal andra modeller av Aquaracer men denna slår alla i mitt tycke. En vridring som inte bara är blank och ser ut som alla, datum kl 9 med bubbla, 500m och quartz är det jag värderar högst. Hade gärna haft gummiband med tillhörande ändligare och deployment clasp men har svårt att motivera de 2,5-3kkr.

Ser väldigt sällan varken denna eller automataren så det talar väl för att inte så många andra tycker som jag...

C82DEC26-E520-45B1-8111-74A97672114F.jpeg

302A61CE-799B-4297-A273-5E06AE51112A.jpeg

Har provat och varit sugen på ett antal andra modeller av Aquaracer men denna slår alla i mitt tycke. En vridring som inte bara är blank och ser ut som alla, datum kl 9 med bubbla, 500m och quartz är det jag värderar högst. Hade gärna haft gummiband med tillhörande ändligare och deployment clasp men har svårt att motivera de 2,5-3kkr.

Ser väldigt sällan varken denna eller automataren så det talar väl för att inte så många andra tycker som jag...

Håller med dig, den där är brutalt cool!

Även en av få kvartsare som är identisk sin mekaniska motsvarighet :cool: bra input till tidigare diskussion i tråden

Fin modell det där men datum kl 9 kan vara skälet att den inte är så vanlig. Själv tycker jag det känns lite som högerstyrda bilar. Finns det någon teknisk anledning tro? (Alltså datumet inte bilarna :))

Har inte den där, dessutom, en fränare caseback än andra Aquaracers?

Fin modell det där men datum kl 9 kan vara skälet att den inte är så vanlig. Själv tycker jag det känns lite som högerstyrda bilar. Finns det någon teknisk anledning tro? (Alltså datumet inte bilarna :))

Jag håller med dig, egentligen. Datum någon annanstans än kl 3 går bort. Kanske inte så principfast men just den här är jag väldigt fäst vid. Har sett flera exempel på hårt slitna vridringar vilket också kan tala för dess impopularitet.

Kan inte uttala mig om andra egentligen, men efter en snabb bildgoogling så tror jag att du kan ha rätt. Frän är den åtminstone:
72B826ED-89A7-4BA3-A4C0-1F621E0CD8C4.jpeg
Det är som Breitling, mer påkostade casebacks förr i tiden, något man verkar spara in pengar på nu för tiden. Trist...

Förlåt för intrånget i tråden. Är ny i forumet. Den där (WAY2112?) väcker verkligen habegäret. Verkar inte enkel att få tag på numera, dock.
Trevligt att den här forumtråden finns. Häpp!

Varmt välkommen!
Referensen är WAY2110 :)
Bara att skriva/fråga på, kul med lite liv i trådarna.

Varmt välkommen!
Referensen är WAY2110 :)
Bara att skriva/fråga på, kul med lite liv i trådarna.
Tack så mycket och tack för refnumret. Blått är egentligen favoritfärgen, men tycker om den svarta tavlan också. Gillar att siffrorna på bezelringen är ofärgade. Ska hålla utkik om nån av dom skulle dyka upp till försäljning.

Senast ändrad:
Jag är intresserad av att köpa en Tag Heuer Formula 1 eller Aquaracer 41mm. Skicka meddelande om du har en till försäljning och till vilket pris :)

Betalning via Swish om du har goda omdömen/referenser sedan tidigare affärer på KS.

Senast ändrad:
Äntligen är den i min ägo, klockan som fick mig intresserad av klockor. Var på jakt efter en gedigen stålklocka som uppgradering från min dåvarande Swatch när jag tittade på första Bournefilmen för sjuttioelfte gången. Fick för mig att kolla upp vilken klocka Bourne använde, tänkte att duger den för Bourne borde den duga för mig. Började läsa om Klockor och olika tillverkare och vips var jag inne i det djupa klockträsket. Slutade med att jag köpte en helt annan modell än Bourne-klockan men nu, många, många klockar senare sitter den slutligen på armen :)

Riktigt grym är den måste jag säga, stor och tung i jämförelse med dem klockor jag burkar bära men trots det är den tveklöst den bekvämaste klocka jag har provat. Enda negativa är att den fullkomligt dödat intresset för att köpa något annat men som vi alla vet brukar den känslan inte vara speciellt länge :D
_DSC1544-2.jpg

Senast ändrad:
Äntligen är den i min ägo, klockan som fick mig intresserad av klockor. Var på jakt efter en gedigen stålklocka som uppgradering från min dåvarande Swatch när jag tittade på första Bournefilmen för sjuttioelfte gången. Fick för mig att kolla upp vilken klocka Bourne använde, tänkte att duger den för Bourne borde den duga för mig. Började läsa om Klockor och olika tillverkare och vips var jag inne i det djupa klockträsket. Slutade med att jag köpte en helt annan modell än Bourne-klockan men nu, många, många klockar senare sitter den slutligen på armen :)

Riktigt grym är den måste jag säga, stor och tung i jämförelse med dem klockor jag burkar bära men trots det är den tveklöst den bekvämaste klocka jag har provat. Ända negativa är att den fullkomligt dödat intresset för att köpa något annat men som vi alla vet brukar den känslan inte vara speciellt länge :D
_DSC1544-2.jpg
Bra backstory! Alltid roligt när man har en historia bakom klockorna man köper:) grattis!

Riktigt grym är den måste jag säga, stor och tung i jämförelse med dem klockor jag burkar bära men trots det är den tveklöst den bekvämaste klocka jag har provat. Enda negativa är att den fullkomligt dödat intresset för att köpa något annat men som vi alla vet brukar den känslan inte vara speciellt länge :D
_DSC1544-2.jpg
Vilken var bourneklockan?

_DSC1544-2.jpg
Stenhård, grattis!!

Tillbaka
Topp