• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella TAG Heuer tråden

th0m

Cartier
2-Faktor
Hej, tack för svar. Förstår att det är beprövade verk och att många klocktillverkare kör med likadana urverk, lite som att biltillverkare kör med samma motorer men i ”olika höljen”. Om verken är så billiga så förstår jag inte varför man ska betala 11.000:- i service, då kan de ju lika gärna byta ut verket till ett nytt. Det går ju rätt snabbt?
Jag vet inte i hur stor utsträckning man gör verkbyten på Tag, men om man tänker liknande märken som Longines, Tudor osv så är det väldigt lite som servas, nästan allt får utbytesverk.
 

dzlDave

Panerai
Hade eventuellt kunnat överväga denna om den inte varit en collab med "Kith?", aldrig hört talats om "Kith". Men en reissue TH F1 hade helt klart kunnat varit aktuellt annars.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Hade eventuellt kunnat överväga denna om den inte varit en collab med "Kith?", aldrig hört talats om "Kith". Men en reissue TH F1 hade helt klart kunnat varit aktuellt annars.

Han har en stor samling av dessa F1 efter att han fått en som barn börja det intresset. Ändå rätt person göra en reissue med kontra valfri kändis med noll anknytning till märket/modellen 🙂

Han har gjort mkt collabs ex med gshock innan.

 

chezz81

Cartier
2-Faktor
Fler bilder hade inte gjort ont.
Grattis, fin!
Bättre sent än aldrig
C794225A-123C-4A94-B583-1A24EB9D58CE.jpeg
5643ED2A-CFD5-4DBA-B6A2-ED095F9A1DD9.jpeg
5237636D-D735-40C4-8A99-52B5D639C329.jpeg
 

Brok

Omega
2-Faktor
Var inne i en butik i jakt på en ny sommarklocka och testade en aquaracer med vit urtavla. Den kostade egentligen ca 41k men butiken hade sänkt priset till 33k då ny modell tydligen är på ingång. Någon som vet något mer om detta och om det är värt att vänta på nya modellen?
 
Hej, min flickvän köpte en äldre 2000 på chrono, det märkliga är bara att sekundvisaren rör sig i 4-sekundersintervaller. Men tiden hålls. Någon aning vad detta kan bero på och om man kan göra något åt det?
 

Bilagor

  • 395794816_872214061165059_2596283943868589629_n.jpg
    395794816_872214061165059_2596283943868589629_n.jpg
    414.1 KB · Visningar: 3

sportbilsentusiasten

Panerai
2-Faktor
Var köper man originalband till en Monaco?
Har länk, krokodil och kör gummi nu.
Om det finns välgjorda icke-original kan det ev bli aktuellt.
Tack på förhand
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Var köper man originalband till en Monaco?
Har länk, krokodil och kör gummi nu.
Om det finns välgjorda icke-original kan det ev bli aktuellt.
Tack på förhand

Jag har bara kört på original racing med småhål. Kolla med din lokala AD för TH. De borde kunna ta in deras band. Inspiration här kanske: vitt gummi är sommarläckert:




En chansning:

www.amazon.se och sök på HEYOZURY Monaco för 300kr.
 

Tachymeter

Cartier
Fantastiskt fin, väldigt lik Omega Moonwatch i formen. Eller är det bara i just den vinkeln?

Är inte riktigt med på hur du menar.
Den ”enda” likheten är väl att Speedmaster och Carrera är kronografer framtagna för samma syfte (innan Speedmastern blev en moonwatch)?

Menade formen på boetten, även designen på bandhornen (lugs)

Ok, nej då är de inte speciellt lika.
 

holmgren_m

Omega
2-Faktor
Har köpt en Aquaracer som är näst intill oanvänd uttagen 2022 enligt cert. Den känns lite vass i kanterna för armbandet. Kronan lite rå. Den dyker upp i Tag Heuer WS-system med både korrekt serienummer och certifikatsnummer. Har någon hört talas om den typen av förfalskningar? Är lite nojig.
 

holmgren_m

Omega
2-Faktor
Jag har endast varit i kontakt med dom över telefon, men min uppfattning är att dom är otroligt kunniga vad gäller tag heuer.

För att göra en lång historia kort så köpte jag en aquaracer från USA (välkänd stor klockbutik), som jag tyckte kändes lite off när den kom, men cert och box var med och såg bra ut, men för att lugna mig själv lämnade jag in klockan för en äkthetskontroll på en lokal tag heuer återförsäljare (vill inte hänga ut butiken), som gav mig ett äkthetsintyg.
Tyvärr ville inte oroskänslan gå över så jag tog lite bilder, mailade urteknik i Skövde och sen ringde till dom och pratade med en trevlig och kunnig tjej som granskat bilderna, hon var på min sida och kunde med stor sannolikhet säga att det var en ruggigt bra kopia.
Jag fick tillbaka bilderna med kommentarer som jag sen kunde använda för att få tillbaka pengarna och skicka tillbaka klockan.
Så stor tumme upp för urteknik från min sida!
Är i liknande situation, cert matchar klockan och dyker upp dessutom upp i officiella garantisystemet. Kommer att skicka in klockan till dem för koll.
 

Quark

Cartier
2-Faktor
Har köpt en Aquaracer som är näst intill oanvänd uttagen 2022 enligt cert. Den känns lite vass i kanterna för armbandet. Kronan lite rå. Den dyker upp i Tag Heuer WS-system med både korrekt serienummer och certifikatsnummer. Har någon hört talas om den typen av förfalskningar? Är lite nojig.
Nu har jag aldrig ägt någon Aquaracer, men jag har en Grand Carrera, och den klockan har definitivt inga vassa kanter. Länken är helt fantastiskt mjuk i kanterna, mycket bättre än Omegas.
 

KaiHaj

Omega
Då blev man med Tag igen!
Lyckades hitta en rimlig deal med postning från Finland till Kroatien där jag bor och jobbar i ett år! Men satan vad dessa klockor är underskattade! Älskar sunbursten!

IMG_4973.jpeg
 

KaiHaj

Omega
Hej, min flickvän köpte en äldre 2000 på chrono, det märkliga är bara att sekundvisaren rör sig i 4-sekundersintervaller. Men tiden hålls. Någon aning vad detta kan bero på och om man kan göra något åt det?

Kvarts urverk brukar agera så när batteriet börjar få slut på kräm för att konservera batteri. Så det är nog bara ett tecken på att det är dags att byta till ett nytt och färskt batteri :)
 
Topp