Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bara så du vet det, din 114300 är gjord av 904L.Fast erkänn länken är coolare på OP men sin klassiska oyster? Samt 304L stål..
Oj skrev fel menade 904L..Bara så du vet det, din 114300 är gjord av 904L.
Fast erkänn länken är coolare på OP men sin klassiska oyster? Samt 304L stål..
Eeey dont mess with the air-kings hahaAT all day everyday. Den ultimata OWG-dinkan som funkar överallt och håller för vad som helst man utsätter den för. Dessutom med riktigt spännande utverk av modernaste snitt. OP känns för mig (som inte är Rolle-kille) som klockan man köper när man ville ha en Datejust, lite som relationen Air-King/Explorer1.
Man köper ju OP för att slippa datum, jämnfört med datejust. Och OP samt Explorer har exakt samma urverk 3132..AT all day everyday. Den ultimata OWG-dinkan som funkar överallt och håller för vad som helst man utsätter den för. Dessutom med riktigt spännande utverk av modernaste snitt. OP känns för mig (som inte är Rolle-kille) som klockan man köper när man ville ha en Datejust, lite som relationen Air-King/Explorer1.
Pratar vi bara op39 så ja men op36an har "bara" 3130 verket!Man köper ju OP för att slippa datum, jämnfört med datejust. Och OP samt Explorer har exakt samma urverk 3132..
Gör man?Man köper ju OP för att slippa datum, jämnfört med datejust. Och OP samt Explorer har exakt samma urverk 3132..
Har du sett dem i verkligheten? Det har du säkert, och såklart kan man tycka att de är fula, men för egen del så tycker jag de blå plupparna mot den mörka rhodium-tavlan är skitsnygga och en stor del av anledningen till att jag gillar utseendet på just rhodium-tavlan.Röstade på Omega.
Hade det inte varit för de extremt fula färgade lumplupparna på OP så blir det dött lopp mellan två inte alltför spännande klockor.
Du snackar väldigt mycket specs som står på papper, vet du ens vad det innebär?
Utan google: Vad är 304L för legering? (Denna är mycket enkel då det är 18-8 stål, vilket är det du har i dina IKEA bestick).
Vad har den för hårdhet? Vilken skala? Vet du vad Rockwell är? Vet du var Brinell är?
Du snackar mycket specs, och jag hoppas du förstår vad du snackar om.
Jo för orkar inte med massa dryga kommentarer, lägg ner..
Ägt en OP? Ägt Rolex överhuvudtaget??AT vinner, för att Rolex suger och OP är deras fulaste modell.
Sett den lajv och din tavlan är helt ok (minus färgpluppar och de vita index 3, 6, 9 dvs.
Jag har inte ägt, men jag har klämt på flera, även OP.Ägt en OP? Ägt Rolex överhuvudtaget??
Mmm..Jag har inte ägt, men jag har klämt på flera, även OP.
Ägt en Omega AT? Ägt Omega överhuvudtaget ?Jag har inte ägt, men jag har klämt på flera, även OP.
Säger samma sak där, inte ägt men klämt på flera, även AT, slår OP på fingrarna alla dagar i veckan.Ägt en Omega AT? Ägt Omega överhuvudtaget ?