• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Omega AT eller Rolex OP?

Vilken klocka väljer du?

• Omega Aqua Terra

Röster: 94 62.7%
  • Rolex Oyster Perpetual

Röster: 56 37.3%

• Totala väljare
    150
Några till bilder bara för att...
20171106_104754.jpg
20171106_101730.jpg
20171106_101602.jpg
20171103_203547.jpg

Fast erkänn länken är coolare på OP men sin klassiska oyster? Samt 304L stål..

Du snackar väldigt mycket specs som står på papper, vet du ens vad det innebär?
Utan google: Vad är 304L för legering? (Denna är mycket enkel då det är 18-8 stål, vilket är det du har i dina IKEA bestick).
Vad har den för hårdhet? Vilken skala? Vet du vad Rockwell är? Vet du var Brinell är?
Du snackar mycket specs, och jag hoppas du förstår vad du snackar om.

5611BA77-53C3-4551-87C9-FF09D38C3062.jpeg

Klart du ska ha en OP!
Clean as hell! För egen del så tycker jag storleken 39mm är helt perfekt.
Sen är ju iofs AT min favorit-Omega, men själv bär jag alltså OP varvat med SD 4000.

Hade valt AT:N om jag hade fått bestämma! Dels för att den är otroligt snygg att titta på och dels för att den har datum!

AT all day everyday. Den ultimata OWG-dinkan som funkar överallt och håller för vad som helst man utsätter den för. Dessutom med riktigt spännande utverk av modernaste snitt. OP känns för mig (som inte är Rolle-kille) som klockan man köper när man ville ha en Datejust, lite som relationen Air-King/Explorer1.

AT all day everyday. Den ultimata OWG-dinkan som funkar överallt och håller för vad som helst man utsätter den för. Dessutom med riktigt spännande utverk av modernaste snitt. OP känns för mig (som inte är Rolle-kille) som klockan man köper när man ville ha en Datejust, lite som relationen Air-King/Explorer1.
Man köper ju OP för att slippa datum, jämnfört med datejust. Och OP samt Explorer har exakt samma urverk 3132..

Spelar egentligen inge roll vilken av dom 2 man väljer, båda är grymma med bra urverk. Mer vilken man tycker är snyggast..

Röstade på Omega.
Hade det inte varit för de extremt fula färgade lumplupparna på OP så blir det dött lopp mellan två inte alltför spännande klockor.

Röstade på Omega.
Hade det inte varit för de extremt fula färgade lumplupparna på OP så blir det dött lopp mellan två inte alltför spännande klockor.
Har du sett dem i verkligheten? Det har du säkert, och såklart kan man tycka att de är fula, men för egen del så tycker jag de blå plupparna mot den mörka rhodium-tavlan är skitsnygga och en stor del av anledningen till att jag gillar utseendet på just rhodium-tavlan.

Du snackar väldigt mycket specs som står på papper, vet du ens vad det innebär?
Utan google: Vad är 304L för legering? (Denna är mycket enkel då det är 18-8 stål, vilket är det du har i dina IKEA bestick).
Vad har den för hårdhet? Vilken skala? Vet du vad Rockwell är? Vet du var Brinell är?
Du snackar mycket specs, och jag hoppas du förstår vad du snackar om.

@Vincentb kom igen nu.
KS självutnämnde Rolex & Tudor expert.
Dags att krypa till korset. Du kan ju allt om Rolex och Tudor. Du vet varför 304L är ett asgrymt stål uppenbarligen.
Sluta ducka min fråga.

Sett den lajv och din tavlan är helt ok (minus färgpluppar och de vita index 3, 6, 9 dvs. :D). Tycker också grå/blå gifter sig något bättre än blå/grön. Men i denna prisklass av lite nyare klockor så finns det mycket skulle jag hellre skulle tjacka: DJ, IWC-ingy, Exp2, nya Railmaster 1957 re-editon mfl. Men det skiter nog TS i som väljer mellan AT och OP.

Tillbaka
Topp