• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Omega AT eller Rolex OP?

Vilken klocka väljer du?

• Omega Aqua Terra

Röster: 94 62.7%
  • Rolex Oyster Perpetual

Röster: 56 37.3%

• Totala väljare
    150
Aha ok. Nä lungt. Tänkte lite ifrån min syn. Om jag hade velat mellan 2 modeller , hade jag velat se så mkt bilder så möjligt. Sorry om det blev för många..
Nej du behöver absolut inte be om ursäkt, det var bara på skoj!
jag skulle själv absolut uppskatta många bilder, framför allt när de var så bra kvalitet som dina visade!! Keep going bara :)

Att köpa en OP är lite som att köpa en ny Mercedes med minsta motorn, utan extrautrustning och med navkapslar istället för aluminiumfälg.

Det är ju visserligen fortfarande en Mercedes men ja, är det verkligen något man vill ha?

Håller inte med helt om ditt resonemang.

Jag förstår de som köper en snikmerca, många köper en Merca för att det en bra bil och vill kanske ha minsta motorn av miljö/förbrukningsskäl.

Rolex köper däremot de allra flesta för att imponera och att då köpa en Rolex-modell som är mindre imponerande än en Seiko blir ju bara konstigt:D

Vad gäller Omega så kan väl ingen människa inbilla sig att det skulle vara imponerande att ha en sån på armen.

Senast ändrad:
Nej du behöver absolut inte be om ursäkt, det var bara på skoj!
jag skulle själv absolut uppskatta många bilder, framför allt när de var så bra kvalitet som dina visade!! Keep going bara :)
Bara för det, kör vi 1 till hahaha..
20171106_142522.jpg

Äh, tramsig jämförelse.
OP står helt klart på egna ben. Hade absolut kunnat tänka mig den med gråa urtavlan och då kör jag både AP RO och DD platina + guld.
Svårt att hitta en cleanare rolex, och cleant är coolt.

Bättre jämförelse är nog en 911 vs Cayman/boxster. Cayman/boxster är alltid lillebror och blir aldrig en 911 men har egna kvaliteter man inte får hos 911or (har själv 911 om du undrar).

Ps. ATs tavla i blått är magiskt bra, bättre än AP.
Riktig bra jämförelse :)

Senast ändrad:
Det här är riktigt svårt. AT:n är riktigt fet den med..
Den är fet, jag vill minnas att när jag provade den så sticker den ut (dvs på höjden) lik en dykarklocka typ en Submariner... [edit] Cartier Calibre Diver är dessutom 2mm tunnare! Personligen, när jag letar efter en klocka som är clean, sportig men passar till allt från casual till kostym så klickar Omega AT alla boxar förutom just att den är för fet och garanterat att skjortärmen fastnar i den. Där känns Rolex OP mer slim och enligt mig vinner på detta :D

Senast ändrad:
Mätte tidsavvikelsen på min OP för en stund sen och hamnade denna gången på +0,2 SPD. Då har den suttit i min Winder i två veckor medan jag varit på semester. Förra mätningen så låg den på +0,0 efter normal användning under ca en månad. Det är fan inte illa alltså. Kanske man borde jämföra den med Volvos klassiska 2,3 liters sugmotorer från 240 och framåt istället för Mercedes minsta maskiner? Lite ny olja var tionde år så rullar de bara på... :cool:

ATn finns ju även i 39,5 mm (om du vill jämföra dom head to head)
DF9AE113-3F42-468C-8149-A8C3FB0A3D00.jpeg

Prövade en på mina 19 cm handleder, personligen va det i minsta laget för mig, med funkar ändå. Funderar själv på att skaffa en 41a.

Personligen anser jag att AT är roligare än OP, men det kan va för att jag inte är nått fane av Rolex i stort :) i mitt tycke är mer mer bang for buck med Omega.

Lycka till!

Tillbaka
Topp