• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Omega AT eller Rolex OP?

Vilken klocka väljer du?

• Omega Aqua Terra

Röster: 94 62.7%
  • Rolex Oyster Perpetual

Röster: 56 37.3%

• Totala väljare
    150
375F9BF8-C856-437A-8D4C-DE2292CF41EC.jpeg

Eller menar du den här förresten? My bad isf. Jag trodde du menade Rolex glidelock som de har på Submariner och Seadweller mfl.

Håller med om att AT ger mer Bang for the buck. Mer avancerat verk, snyggare finish på verket + glasbaksida, ger även datumkomplikation. Tycker inte riktigt om Rolex stora clasp heller, känns som att Omegas variant på ATn är mycket mer elegant/sofistikerad. Med detta inte sagt att OP är en dålig klocka, bara att jämförelsen haltar något då ATn borde jämföras med en Datejust (med den tråkiga pensionärsbubblan). I denna jämförelse lägger jag min röst på AT alla dagar.
Kan vara något partisk då jag plöjt igenom 3 AT's, har en Skyfall kvar, som jag tänker mig är en keeper. Har inte haft någon OP, men har en Explorer som har likheter med OP.

Absolut. Som jag skrev ovan så tänkte jag att du menade snabbjusteringen som finns på vissa modeller.
Såg det :)
Sen går det att beställa halvlänkar(part nr 32-21029) från explorern OM man har en trevlig och bra rolex ad (även easylink partnr 32-20193)
Dessa går att kombinera med op36 som har en 97200 länk .. sen är frågan om op39 har samma länk ?!

Tillbaka
Topp