• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Omega AT eller Rolex OP?

Vilken klocka väljer du?

• Omega Aqua Terra

Röster: 94 62.7%
  • Rolex Oyster Perpetual

Röster: 56 37.3%

• Totala väljare
    150
Haft bägge, omegan är finare tycker jag, men bärs större,
Länken bättre på op.
2C9D9EF2-6F20-4F7A-9DBF-8A3E5553C870.jpeg

57BA9B50-B99D-46B2-AEEE-F3EC0E015317.jpeg

Lite sugen på en ny klocka. Har tittat på en Breitling Avenger Blackbird 44mm, grym klocka men jag är rädd för att den inte kommer att passa i alla situationer.
Vill som många andra bli en OWG (vilket kommer troligen aldrig att ske), varför en lite mer allround klocka vore kanske att föredra.
Jag har därför fastnat för följande modeller, Omega Aqua Terra 41mm och Rolex Oyster Perpetual 39mm.
Undrar vad ni tycker om modellerna samt om det finns saker att tänka på som man inte fångar upp genom att titta på bilder... sen att jag kanske slår till på Bratten i slutändan är en annan sak!
Posta gärna några wristshots också!
IMG_2379.JPG
IMG_2380.JPG
Föredrar dock 36 mm varianten då 39:an färgkombos är lite speciella, då tar jag hellre en Z blue milgauss
m116000-0009.png

Nja inte någon , då bägge e sålda;)
Men mer att dom inte är min stil än att dom e dåliga,
Omegan är tveklöst snyggast imho,
Op är störtskön att ha på sej,

Kan skriva hur JAG upplever OP. Tycker den har perfekt storlek på 39mm, väldigt stilren (kanske för stilren för vissa), väldigt diskret. Gillar den samt tavlan är fantastisk i olika ljus. Det som jag saknar är "clasp" på låset (funkar ändå men men) samt glidelock skulle vara fint. Men annars en helt klart prisvärd Rolex..
20171106_145407.jpg

Kan skriva hur JAG upplever OP. Tycker den har perfekt storlek på 39mm, väldigt stilren (kanske för stilren för vissa), väldigt diskret. Gillar den samt tavlan är fantastisk i olika ljus. Det som jag saknar är "clasp" på låset (funkar ändå men men) samt glidelock skulle vara fint. Men annars en helt klart prisvärd Rolex..
20171106_145407.jpg
Tycker att 39mm sitter perfekt på din handled

Dock föredrar jag datum på lite mindre sportiga klockor/dressade därför sålde jag min.

Att köpa en OP är lite som att köpa en ny Mercedes med minsta motorn, utan extrautrustning och med navkapslar istället för aluminiumfälg.

Det är ju visserligen fortfarande en Mercedes men ja, är det verkligen något man vill ha?
Håller inte riktigt med där. Ang "motor" så har ju 39:an 3132 urverket vilket är en bra motor. Sen tillskillnad fr tex Sub har OP enligt mitt tycke en renare look. Stilren. Sen kan man absolut ha andra Rollar ele Omegor. Men OP är verkligen grym. En sån modell man antingen gillar eller ej...

Vill bara tillägga att när jag såg OP första gången på bild var den snygg. Men helt annorlunda irl. Borde testas irl först..

Att köpa en OP är lite som att köpa en ny Mercedes med minsta motorn, utan extrautrustning och med navkapslar istället för aluminiumfälg.

Det är ju visserligen fortfarande en Mercedes men ja, är det verkligen något man vill ha?

Äh, tramsig jämförelse.
OP står helt klart på egna ben. Hade absolut kunnat tänka mig den med gråa urtavlan och då kör jag både AP RO och DD platina + guld.
Svårt att hitta en cleanare rolex, och cleant är coolt.

Bättre jämförelse är nog en 911 vs Cayman/boxster. Cayman/boxster är alltid lillebror och blir aldrig en 911 men har egna kvaliteter man inte får hos 911or (har själv 911 om du undrar).

Ps. ATs tavla i blått är magiskt bra, bättre än AP.

Tillbaka
Topp