CarlD
Basic
Riktigt fin!Denne er nyankommen til samlingen
Omega Constellation C-shape, ref. 168.017, cal. 564 fra 1968 med spider dial
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Riktigt fin!Denne er nyankommen til samlingen
Omega Constellation C-shape, ref. 168.017, cal. 564 fra 1968 med spider dial
Svaret är tyvärr ganska enkelt, din urtavla är ommålad. Väldigt dåligt gjort med ojämnt tryck.Hej Connie-konnässörer!
Har en ref st 368.0858 med texten på tavlan i en ordning som jag inte känner igen från andra exemplar av denna eller liknande referenser. ”Officially certified” står ovanför ”Chronometer”, och det har satt griller i huvudet. Övrig text är ”rätt”. Jag har dammsugit internet för att hitta en tavla med samma ordning på texten, men inte lyckats! Jag kan tänka mig några förklaringar:
-Detta är en ultra-rare förserievariant på tavlan, hett samlarobjekt
-Tavelmakaren hade tråkigt på jobbet och skojade till det!
-Tavlan är fejk och förfalskaren hade rökt för mkt holk
-?
Tacksam för förslag till förklaring! Någon som har sett samma ordning? Klockan i övrigt är mkt trevlig.
Tack för svar. Man undrar dock hur själva förväxlingen av rader har gått till...Svaret är tyvärr ganska enkelt, din urtavla är ommålad. Väldigt dåligt gjort med ojämnt tryck.
Och varför bemöda sig med att måla om den? Totalt fel dessutom...?Tack för svar. Man undrar dock hur själva förväxlingen av rader har gått till...
Förmodligen var tavlan förstörd en gång i tiden, och ägaren lämnade in den nånstans för att få det fixat.Och varför bemöda sig med att måla om den? Totalt fel dessutom...?
Ref 168.005 guld på stål boett, ser original ut med reservation för att kronan inte syns.Hej på er!
Jag fick en fin klocka i present igår, efter min frus morfar. Klockan är troligen köpt 1960-tal. Har inte hittat papperna till klockan ännu, så jag undrar vad det är för modell och om den är helt original?
Tacksam för svar!
// Oscar
Stort tack för svar!Ref 168.005 guld på stål boett, ser original ut med reservation för att kronan inte syns.
Tavlan ser bra ut även om det är svårt att se på dåliga bilder och repigt glas, glaset är lätt att polera upp själv med tex Polywatch.
Boetten ser ganska hårt polerad ut dessa har knivskarpa kanter från början, även stjärnorna vid obesvaroriet på baklocket är inte alls lika tydliga och skarpa som de en gång var.
Kul med originalkvittot kvar, kronan är inte original och ser inte ut att vara en Omega krona öht.Stort tack för svar!
Första gången jag fotar klockor, så ber om ursäkt för de dåliga bilderna!
Skickar med två bilder till, ungefär lika dåliga som de första men man ser kronan på dem.
Letade lite idag och hittade lådorna, kvitto och beviset från Omega. Den är inköpt 1966 för 675 kr.
// Oscar
Mycket finRef 2648,cal352RG
Jag vet inte vad jag tror om band (förutom att grönt och guld gifter sig fint!) men jag tror att tavlan är bland det trevligaste jag sett!
Nu kan jag äntligen posta här! Inte helt nöjd med bandet dock. Funderar på brunt eller rödbrunt croco, vad tror ni om det?
Tack! Tavlan är ju ett av skälen att jag inte kunde motstå denna! Att den är tunn och smidig med skapligt modern storlek gör ju saken ännu bättre!Jag vet inte vad jag tror om band (förutom att grönt och guld gifter sig fint!) men jag tror att tavlan är bland det trevligaste jag sett!
Mycket beror på referens (boett form/material).SMACK sa det och så blev jag förälskad i constellation med pie pan tavla!!
- Har redan en constellation 168.017 (egentligen farsans som han köpte NOS mitten på 00-talet), men tycker pie pan är så jäkla coolt.
Förstår att priset kraftigt varierar men vad skulle ni säga är ett rimligt ca-pris för en pie pan i ok-fint skick (dvs ej fulpolerad, inga skador, original / åtminstone OEM-delar).
Hittade detta online av en slump. Verkar ha varierat en del.Detta kan ju inte vara helt vanligt? Omega-loggan under Constellation-loggan?
Den där som är så snygg!Lite smutsiga tankar finns att den här får lämna..
Ligger på köp o sälj..velar lite men lite sugen på annat då jag har fler dressare i lådanDen där som är så snygg!
Mycket trevlig julklapp!Christmas came early
Bra band (och klocka)!Christmas came early