Har redan svarat på denna bild i någon av trådarna här på KS men om den är till salu är jag mycket intresserad! Otroligt fin modell. Tar gärna emot tips om någon listar en till salu också.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har redan svarat på denna bild i någon av trådarna här på KS men om den är till salu är jag mycket intresserad! Otroligt fin modell. Tar gärna emot tips om någon listar en till salu också.
Hej! Någon som vet lite mer om dessa? Ref? Verk? Osv. Uppskattar info starkt.
Mvh Opc
Jag är verkligen ingen expert även om jag för tillfället har två Constellations. Men tavlan ser ju ut att vara ommålad utan att ens ta hänsyn till index som ser ut at ha målats över med samma färg? Färgsläpp även uppe vid 11:57 mot kanten av boetten som jag inte heller riktigt känner igen formen på men här erkänner jag villigt att jag inte alls har koll på hela Constellationhistorien.
Ser ut att vara en 168.015 alt. 168.025, no?Här syns index lite tydligare.
Mvh
Där ser man, jag ska inte ge mig på att svara på denna typ av frågor egentligen. Jag är bra på att gilla hur klockorna ser ut m.m. men när det kommer till detaljkunskap är jag svag...Tjena! Tack för svaret
Enligt min urmakare är tavlan ej ommålad vilket tydligen var väldigt ovanligt. Det mörka du ser på indexarna är nog torkad lysmassa.
Däremot så har tavlan tappat färg 11,57 och vid 15 ute i kanten.
Glömde såklart fråga urmakaren min vad det sitter för verk i osv... Därav frågan här
Uppskattar svaret ändå vill gärna veta mer om klockan. Boetten och visar kombon känns lite udda.
Tack! 168.015 ser ut att stämma.Ser ut att vara en 168.015 alt. 168.025, no?
Tänker du original Omega? Annars har jag köpt från en handlare jag inte minns namnet på. @grodslukarenx du tipsade väl mig om den där italienaren? Har du kvar länken?Tänkte renovera denna Pie Pan och behöver bla nytt band. Var finner man ett i brun krokodil 18/14? Verkar vara förbaskat svårt att hitta i den storleken.
Nej, inte original från Omega. Har originalspänne, så bandet kan komma från annat ställe.Tänker du original Omega? Annars har jag köpt från en handlare jag inte minns namnet på. @grodslukarenx du tipsade väl mig om den där italienaren? Har du kvar länken?
Hoppas grodan har kvar italienaren jag letar lite så länge!Nej, inte original från Omega. Har originalspänne, så bandet kan komma från annat ställe.
Tänkte renovera denna Pie Pan och behöver bla nytt band. Var finner man ett i brun krokodil 18/14? Verkar vara förbaskat svårt att hitta i den storleken.
Lite dyrare än de andra, men kanske bättre? De förra var blanka, även om det nötts bort rätt snyggt på mitt ena. Tack <3Uhrenarmband Louisiana Kroko für Patek 18/14mm braun Deutscher Hersteller / 56 | eBay
Material Louisiana Kroko echt. Oberfläche Kroko matt. Die Bänder passen an die 14mm Patek Dornschließe. Es ist kein Originalband, aber die. Länge der Teile. Band Stärke ca. 2mm. Anstoßbreite am Gehäuse 18 mm.www.ebay.com
Detta hade jag rekommenderat, ostoppat och matt, mycket bra band.
Lite dyrare än de andra, men kanske bättre? De förra var blanka, även om det nötts bort rätt snyggt på mitt ena. Tack <3
Tänkte renovera denna Pie Pan och behöver bla nytt band. Var finner man ett i brun krokodil 18/14? Verkar vara förbaskat svårt att hitta i den storleken.
Omegas originalglas ska ha en liten Omegalogga precis i mitten ovanpå visarna. Har det inte det så är det som du säger ett generiskt glas.Skaffade nedan Constellation för ett tag sedan och är mycket nöjd med klockan sånär som på glaset som jag misstänker är ett generiskt glas. Jag upplever det högt och med en profil som känns fel för klockan. Vad säger ni som sett några fler klockor än jag om nedan? Och var får jag ett originalglas monterat?
Det visste jag ju faktiskt att det brukar finnas. Logga saknas på detta glas så det är definitivt inte original. Frågan är då var man hittar ett originalglas?Omegas originalglas ska ha en liten Omegalogga precis i mitten ovanpå visarna. Har det inte det så är det som du säger ett generiskt glas.
HejDet visste jag ju faktiskt att det brukar finnas. Logga saknas på detta glas så det är definitivt inte original. Frågan är då var man hittar ett originalglas?
Tack för svaret! Och tack för benämningen av glaset, hade inte koll på det. Ska söka runt lite efter ett då. Tycker att ditt glas har en lite mer naturlig profil i förhållande till boetten men hade nog trott det skulle vara större skillnad.Hej
Jag har själv behövt byta glas på min 168.017 då mitt glas var sprucket .
Köpte ett gammalt glas på tradera med förhoppning att det skulle ha en mer tidstypisk omega logga i glaset jämfört med ett nytt omega ersättningsglas som har "happy feet" symbolen. Glaset jag köpte verkar ha en liknande glasprofil som det på din klocka jag är dock inte säker på om det verkligen var ett orginalglas jag köpte då loggan är extremt svår att se samt spänningsringen inte riktigt passade men glaset gick att använda för urmakaren iallafall.
Varför jag nämner ovan är för att säljaren finns kvar på tradera och säljer gamla glas nr 420 som enligt honom skulle vara en äldre benämning på PZ5022 någon här kanske vet om detta stämmer om det är orginal samt rätt glas för dig??
Jag kan inte mycket om urmakeri men kan inte utskjutandet även bero på hur man använder i glaspressen.
Har tagit en bild på min klocka så du kan bedöma själv hur det blev, loggan går endast att antyda med lupp i rätt ljusvinkel tyvärr.
Jag har läst i ett utdrag från omegas montörsinstruktioner (omega forum) att det inte fanns krav på att montera symbolen i glaset lodrätt däremot fanns ett krav att skarven på spänningsringen skulle ligga mellan minut 25-35 för att vara mindre synlig.
Snyggt! Vem tillverkar länken?
Tack!Snyggt! Vem tillverkar länken?