Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ingen expert men stål och svart urtavla (svart kanske inte är helt vanlig men kan inte säga om det är ovanligt) så skulle jag gissa att en i fint skick utan servicebehov cirka 5k, kan luta mer mot 6k. Är den i OK skicka, lite repor, lite nött, kanske runt 4k.Vet inte om det är ok att ställa prisfrågor här, men vad kostar en Constellation i stål med svart tavla 36mm från 1970 ungefär?
Nyligen kollat hos urmakaren som sa att den är i fin skick och inte i behov av service.
Riktigt fin!Ett stycke mycket skarp c-shape. Opolerad. Köptes NOS av farsan tidigt 00-tal
Tillräckligt för att de allra flesta skulle undvika att köpa öht.En fråga, någon som har en aning om hur mycket en ommålad/renoverad tavla på en piepan skulle dra ner värdet?
Aha, känns aningen extremt men men.Tillräckligt för att de allra flesta skulle undvika att köpa öht.
Detta är ju ett entusiastforum så i den här miljön är så gott som alla klockor med ommålad tavla helt ointressanta. Skulle man sätta ett pris för klockan på detta forum skulle det vara reservdelsvärdet av klockans övriga delar minus den förstörda tavlan. Det är i alla fall så jag skulle tänka.Aha, känns aningen extremt men men.
Tror iaf att väldigt få entusiaster skulle köpa en ommålad constellation mer än för värdet på resterande delar isåfall.Aha, känns aningen extremt men men.
Jo förstår att de inte kommer tilltala de största entusiasterna har ändå varit medlem på klocksnack sen 2013, har själv en C-shape och Piepan. Tycker mer bara de är lite extremt om de isf bara skulle vara värdet för delar osv när allt annat är original, säger inte att ni har fel eller nått för ni kan nog mer än mig. Tycker som sagt bara det är lite extremt.Detta är ju ett entusiastforum så i den här miljön är så gott som alla klockor med ommålad tavla helt ointressanta. Skulle man sätta ett pris för klockan på detta forum skulle det vara reservdelsvärdet av klockans övriga delar minus den förstörda tavlan. Det är i alla fall så jag skulle tänka.
Jag är ingen expert, men med ommålad tavla är det ju lika bra att fräscha upp förgyllningen också och om du vill sälja som en ”complete refurbished” i det läget så får du nog mer än bara ommålad tavla.. personligen skulle jag ge några tusenlappar (5-7) för just den klockan fast svart och nyförgylld samt nyservad bara för stt kag älskar designen, men original-värdet är helt borta..Här kommer klockan i fråga om iaf.
Jag skulle tro att du kanske får 5-6k för den om det är en Omegalänk på som är värd 1-2k beroende på skick.Här kommer klockan i fråga om iaf.
Fin, men dessvärre ser glasringen ut att saknas och kronan bytt till modernare variant.Min allt orört original
Inte så bra att göra sådana uttalanden utan att ha på fötterna, kanske. Kan vara vilseledande för de som inte kan så bra själv.Min allt orört original
Sugen på att slänga på ett mockaband på denna. Grått, blått eller grönt?
Fikade lite i solen. Guld gör sig bra i sol!
Ohh, kul tråd. Blev glatt överraskad när jag kollade igenom mina bilder. Tycker att det fanns fler bra att välja mellan än jag själv kunde minnas.
Allt funkar till den ljusa tavlan. Satsa på en rätt mörk nyans om du vill ha det sobert. Glöm inte att köpa med traditionell kantsöm, skippa mode banden. Fluco gör rätt fina.Sugen på att slänga på ett mockaband på denna. Grått, blått eller grönt?
Vann en likadan modell på auktion i helgen! Har du koll på måtten för glaset på den där? Mitt är nämligen trasigt...Sugen på att slänga på ett mockaband på denna. Grått, blått eller grönt?