• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Omega Constellation tråden

70380729-AB47-4A49-A721-ACFFADF11FEC.jpeg

Snyggt! Vem tillverkar länken? :)

Måste kanske bli en sådan länk till min Pie Pan. Har spanat på en sådan ett tag och den ser ju kanon ut.

Jag har denna sorgliga syn. En servad Omega Constellation ref 168.027 med glasring i vitguld. Och en ovanlig orginallänk med stretch.
Att den ser så sorglig ut är för att Postnord tappade bort tavlan som skickades till England för renovering.
:dead:

F063F28E-76CA-4939-8878-EF5D66F046C5.jpeg
Fy satan vad bittert! Postnord rycker väl bara på axlarna. Rent ekonomiskt kommer väl ersättningen inte i närheten av vad en ”ny” kommer att kosta om man har turen att finna en.

Fy satan vad bittert! Postnord rycker väl bara på axlarna. Rent ekonomiskt kommer väl ersättningen inte i närheten av vad en ”ny” kommer att kosta om man har turen att finna en.
Ja riktigt frustrerande. Ersättningen täckte i princip bara kostnade för renoveringen. Och klockan är ju nu bara värd en bråkdel av vad den skulle vara värd komplett.
Det satt dessutom en lite ovanlig grå tavla på denna och att hitta en likadan lös tavla ser jag som hopplöst. Jag får leta upp en silvervit tavla och nöja mej med det tror jag.

Senast ändrad:
Väldigt sugen på en piepan 168.005 i stål vit tavla (saknar min förra mycket) Har nån någon liggandes som förtjänar massa kärlek så är de bara att skicka ett pm 😊

Någon här som sålt nån vintage omega på c24? Har en omega piepan 168.005 i stål men intressent verkar svalt på ks..så överväger c24 eller kaplans? Vad hade ni valt?

Bilagor

• 4C24CFA4-1D97-45B1-A2E8-DE7562D155B7.jpeg
    4C24CFA4-1D97-45B1-A2E8-DE7562D155B7.jpeg
    473.5 KB · Visningar: 38
Hej alla glada, har 3 st omega enligt bilden nedan från ett arv som jag tänkte avyttra, samtliga är säkert i servicebehov :)

någon som är intresserad?

D81292C1-C43D-4053-8940-BD3F3AB4DED8.jpeg

Lite fundersam på denna.. borde det inte så Swiss made under klockan sex på tavlan. Kan den vara ommålad??? Texten under OMEGA ser väl ändå lite lustig ut? Uppdragskronan? Vad säger experterna?

1643409062267.jpeg

Lite fundersam på denna.. borde det inte så Swiss made under klockan sex på tavlan. Kan den vara ommålad??? Texten under OMEGA ser väl ändå lite lustig ut? Uppdragskronan? Vad säger experterna?
det man kan se från denna dåliga bild är att glasspännringen är ovanligt tjock och reflekterar bort/täcker ev möjlighet att se ev. swiss made. Från den bilden så skulle jag vara försiktig att våga säga att den är ok eller inte,, är inte texten lite för nära Omega loggan, eller bara bilden? Ojämn storlek på typsnitten eller synvilla? indexpunkterna i linje med indexen? kronan behöver man se från annan vinkel, är den inte avfasad som den skall? vilken logotyp,,,

edit, gissar att det inte är jättelätt att hitta rätt guldfärg på spännring & orginalkrona, (visare?)

Senast ändrad:

1643409062267.jpeg

Som sagts svårt att säga på den bilden och Swiss made kan vara skymd av armeringsringen. Jag funderar så här: Instämmer i att det ser ut att vara olika tjocklek på texten men kanhända kan förändras lite olika med tiden. Tätt under Omegaloggan men de brukar kanske vara åt det hållet med den våffeltavlan. Tycker dock inte att timmarkeringarna heller sitter där de ska, möjligen också är nån förvrängning på bilden men det ser ut att vara ganska mycket förskjutet.
Jag kunde inte fria den med bara den bilden som underlag utan skulle räkna med att den är omgjord.

Som sagts svårt att säga på den bilden och Swiss made kan vara skymd av armeringsringen. Jag funderar så här: Instämmer i att det ser ut att vara olika tjocklek på texten men kanhända kan förändras lite olika med tiden. Tätt under Omegaloggan men de brukar kanske vara åt det hållet med den våffeltavlan. Tycker dock inte att timmarkeringarna heller sitter där de ska, möjligen också är nån förvrängning på bilden men det ser ut att vara ganska mycket förskjutet.
Jag kunde inte fria den med bara den bilden som underlag utan skulle räkna med att den är omgjord.
Det ser likadant ut på de andra bilderna. Reagerade också på timmarkeringarna. Bad om fler bilder även på verket så man kan se mof´dell och snr samt bild på insidan av baklocket. Någon respons på den förfrågan blev det inte så jag utgår från att det är nogot lurt med klockan..

det man kan se från denna dåliga bild är att glasspännringen är ovanligt tjock och reflekterar bort/täcker ev möjlighet att se ev. swiss made. Från den bilden så skulle jag vara försiktig att våga säga att den är ok eller inte,, är inte texten lite för nära Omega loggan, eller bara bilden? Ojämn storlek på typsnitten eller synvilla? indexpunkterna i linje med indexen? kronan behöver man se från annan vinkel, är den inte avfasad som den skall? vilken logotyp,,,

edit, gissar att det inte är jättelätt att hitta rätt guldfärg på spännring & orginalkrona, (visare?)

swiss made borde synas även om ringen är tjock. Tycker hela texten under Omega loggan ser skum ut, Ska vara roseguld på stål men då borde inte spännringen vara helblank. Annars ser visare och index riktiga ut.. Kanske är för petig.

1643481542257.png

.

Tillbaka
Topp