Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
... Baksidan av boetten är ju tydligt stål på dina bilder? Inte bara baklocket. Det är G/S. Därutöver ser den rätt sjavig ut.Jag är lite nyfiken på en sån här gammal Constellation från typ 70-talet. Men jag hittar ingen komplett info utan vet bara att jag tycker dom är coola.
Nån som kan avgöra om det är massiv guld eller double? Casebacken är ju nåt stål såklart, men boetten??
Glaset är väl antagligen hesalite o inte glas eller?
Man får väl anta att en service är ju stor risk man åker på oavsett vilket exemplar man hittar. Generellt kan man anta att det är rimliga kostnader eller kan det dra iväg rejält på nån sån här pjäs? Jag gillar kombon av guld, gammal design, day-date, automatverk och COSC(?). Eller kan det stämma med COSC från den tiden?
Jag söker lite efter rätt klocka i guld, men har nån idé om att den bör vara massiv. Tänker att man då kan låta polera den (ja, jag tycker det är ok) och bruka den till vardags utan att den nöts ner. Rätt tänkt? Eller kan man liksom använda en pläterad klocka hyggligt flitigt o tro att den håller sig fin? Eller ska man anta att den är skör som en nyfödd pga ålder och bara bör nyttjas till kyrkan vid jul??
Just detta ex på bilderna vet jag inte om det är aktuellt. Men det ser väl i sammanhanget rätt fräscht ut? Och vad är lämplig prisnivå? Vill ju kunna prova utan att förlora en massa om det ska gå vidare.
Många frågor blir det.
Tack. Ser såklart att det är stål bakom, men har ingen koll på hur man har kombinerat metaller förr.... Baksidan av boetten är ju tydligt stål på dina bilder? Inte bara baklocket. Det är G/S. Därutöver ser den rätt sjavig ut.
Stålbakstycke betyder GF. De som är i 18 K har även guldbakstycke. Detta gäller rätt generellt för vintage Omega men jag vågar säga att det är så även för denna modell.Jag är lite nyfiken på en sån här gammal Constellation från typ 70-talet. Men jag hittar ingen komplett info utan vet bara att jag tycker dom är coola.
Nån som kan avgöra om det är massiv guld eller double? Casebacken är ju nåt stål såklart, men boetten??
Glaset är väl antagligen hesalite o inte glas eller?
Man får väl anta att en service är ju stor risk man åker på oavsett vilket exemplar man hittar. Generellt kan man anta att det är rimliga kostnader eller kan det dra iväg rejält på nån sån här pjäs? Jag gillar kombon av guld, gammal design, day-date, automatverk och COSC(?). Eller kan det stämma med COSC från den tiden?
Jag söker lite efter rätt klocka i guld, men har nån idé om att den bör vara massiv. Tänker att man då kan låta polera den (ja, jag tycker det är ok) och bruka den till vardags utan att den nöts ner. Rätt tänkt? Eller kan man liksom använda en pläterad klocka hyggligt flitigt o tro att den håller sig fin? Eller ska man anta att den är skör som en nyfödd pga ålder och bara bör nyttjas till kyrkan vid jul??
Just detta ex på bilderna vet jag inte om det är aktuellt. Men det ser väl i sammanhanget rätt fräscht ut? Och vad är lämplig prisnivå? Vill ju kunna prova utan att förlora en massa om det ska gå vidare.
Många frågor blir det.
stilig klocka
Snygg! Men det är svårt att avläsa om tavlan är mer grå eller vit? Jag här nämligen en snarlik fast som ser mer vit ut
Kan vara belysningen? Min är vit/grå beroende på belysning/band.Snygg! Men det är svårt att avläsa om tavlan är mer grå eller vit? Jag här nämligen en snarlik fast som ser mer vit ut
Ser ändå ut som att din är snäppet gråare än min! Men C-shape är bara för trevliga! Kul med Genta-design ocksåKan vara belysningen? Min är vit/grå beroende på belysning/band.
Precis!Ser ändå ut som att din är snäppet gråare än min! Men C-shape är bara för trevliga! Kul med Genta-design också
Finns dessa som no-date?Precis!
Är ingen expert men tidiga c-case kom ju med 564 verk med datum. Så skulle säga/anta att de flesta kom/kommer med datum.Finns dessa som no-date?
Kanske något som liknar detta?På förekommen anledning, vad innebär presentetui i krokodil? Boxen? Någon som sett en låda i krokodil?
50-talarna är klart roligare och ovanligare än 60-talarna!Krosspost men nu constellation-ägare. Velat ett tag då jag villhövt en connie men inte kommer överens med formspråket och vad jag upplever som tunnheten i 60 talarna, då passar ju en 50talare in bra. Ref 2943 cal 504, ska få åka in på spa, förutsatt att Koch tar emot den
Blir en bra kompanjon till 2846:an med cal 50150-talarna är klart roligare och ovanligare än 60-talarna!
Väldigt fin! Tunnheten stämmer, verken i femsiffriga referenserna som kom på 60-talet är tunnare än 504 vilket möjliggjorde en tunnare boett. Även om jag normalt gillar tunnare klockor så hade det kanske inte något om 14393 var någon millimeter tjockareKrosspost men nu constellation-ägare. Velat ett tag då jag villhövt en connie men inte kommer överens med formspråket och vad jag upplever som tunnheten i 60 talarna, då passar ju en 50talare in bra. Ref 2943 cal 504, ska få åka in på spa, förutsatt att Koch tar emot den
Ja den verkar vara lite av en rare bird, endast 25000 ex gjorda mellan totalt 4 referenser (2943, 2954, 2988, 16995)Connie 2943, cal 504 är mycket sällsynt, du gjorde ett bra köp.
Ja den verkar vara lite av en rare bird, endast 25000 ex gjorda mellan totalt 4 referenser (2943, 2954, 2988, 16995)
Ja den verkar vara lite av en rare bird, endast 25000 ex gjorda mellan totalt 4 referenser (2943, 2954, 2988, 16995)
Hörde jag att du ville sälja din?Nu, när du har 2934 då kan du inte sluta, du måste leta efter 2648, kal 352Rg