• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Omega Constellation tråden

Hej Constellation-folk! Jag har blivit onödigt sugen på en svart constellation 39 med den integrerade länken. Verkar inte vara en klocka som får så mycket kärlek på forumet. Vet inte ens om jag har sett någon här. Prisbild på en fin begagnad? Är det chrono 24 som gäller för att få tag i en?

Hämtade 2943 hos uris, ett kugghjul som var kaputt är bytt, i övrigt mår den toppen nu!
20230313_121427.jpg

Denna klocka är helt otrolig.. En omega med det fruktade 1021 verket. Vad jag förstått är all omegor med verk i 1000 serien bigg NO NO.. Hur som helst, denna köpte jag på tradera för två år sedan för en spottstyver. Plockade isär och renoverade själv, mitt 5 projekt. Nu har den sutti i en bergenon klocksnurra i snart två månader och varje gång jag kontrollerar är den + 5 till minu 2 seckunder, enda nackdelen är att datum/dag börjar växla lite tidigt. Utan tvekan den klocka i samlingen som håller tiden absolut bäst även moderna Rålexar inräknat..

1682025256954.jpeg

7393EE57-F14D-4D3A-AFAE-47F3EF6F077B.jpeg

Då trillade den här in från Japan, är helt förälskad i utseendet, känslan och den fantastiska länken. Dock går den -40 per dygn, när säljaren hade sagt -13 per dygn. Inte hela världen kanske, det är ju ett smycke trots allt. Men blir lite skeptisk. Å ena sidan tycker jag om klockan otroligt mycket, mer än någon klocka jag haft tidigare. Det är en 1011 och valde den över bättre tidigare 564 verk för att jag föredrar datumfönstret på den här, dumt jag vet. Betalade runt 7 och 2 i tull. Kändes rimligt då, speciellt med 2036-länken som verkar gå för ganska bra pengar bara den, även om det kanske var lite överkant. Öppnade upp boetten, skulle behövas en service, tyckte bilderna såg lite bättre ut än klockan irl. Samtidigt vill jag aldrig ta av den.

Vad säger ni? Har jag gjort något dumt nu? En service vore ju inte hela världen men då har jag ju lagt ner ganska mycket mer än vad jag tänkte att jag skulle gjort. Ska jag skicka tillbaka den?

7393EE57-F14D-4D3A-AFAE-47F3EF6F077B.jpeg

Då trillade den här in från Japan, är helt förälskad i utseendet, känslan och den fantastiska länken. Dock går den -40 per dygn, när säljaren hade sagt -13 per dygn. Inte hela världen kanske, det är ju ett smycke trots allt. Men blir lite skeptisk. Å ena sidan tycker jag om klockan otroligt mycket, mer än någon klocka jag haft tidigare. Det är en 1011 och valde den över bättre tidigare 564 verk för att jag föredrar datumfönstret på den här, dumt jag vet. Betalade runt 7 och 2 i tull. Kändes rimligt då, speciellt med 2036-länken som verkar gå för ganska bra pengar bara den, även om det kanske var lite överkant. Öppnade upp boetten, skulle behövas en service, tyckte bilderna såg lite bättre ut än klockan irl. Samtidigt vill jag aldrig ta av den.

Vad säger ni? Har jag gjort något dumt nu? En service vore ju inte hela världen men då har jag ju lagt ner ganska mycket mer än vad jag tänkte att jag skulle gjort. Ska jag skicka tillbaka den?
Låter som du ska behålla den och kosta på dig en service. Palla skicka tillbaka till Japan tänker jag. 😊

Tillbaka
Topp