Tjusig variant, väldigt trevliga verk att serva i dom där också. Förstår att du vill använda den där nuTillbaka från service idag, ser fram emot att använda den lite mer .
Tack @ERIKSON URHANDEL för spännet!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tjusig variant, väldigt trevliga verk att serva i dom där också. Förstår att du vill använda den där nuTillbaka från service idag, ser fram emot att använda den lite mer .
Tack @ERIKSON URHANDEL för spännet!
Väldigt fint skick på den men håller inte med, tycker de tidigare är betydligt mer genomarbetade än dessa. Kolla finishen på tex Omegas top of the line modeller från 50 och 60-talet, de luxe och grand luxe ConstellationMin första post i denna tråd
Köpte denna riktigt vassa Connie här på forumet i veckan, blir glad varje gång jag tittar på den och hur välgjord den är.
Känns som att under denna epok var Omega på sin topp sett till finish, dom moderna Omega jag haft kommer inte i närheten.
finns mycket charm och detaljer i/på Constellation och håller med om att 50-talarna är utöver det "vanliga"! Och jag tar chansen/orsaken att posta två finingar som i min låda representerar charmen av tidig bumper ca-53 och de luxe ca-56.Väldigt fint skick på den men håller inte med, tycker de tidigare är betydligt mer genomarbetade än dessa. Kolla finishen på tex Omegas top of the line modeller från 50 och 60-talet, de luxe och grand luxe Constellation
Har Ingen erfarenhet av dom tidigare Omega, men nyare har jag haft åtskilliga och dom är ju inte i närhetenVäldigt fint skick på den men håller inte med, tycker de tidigare är betydligt mer genomarbetade än dessa. Kolla finishen på tex Omegas top of the line modeller från 50 och 60-talet, de luxe och grand luxe Constellation
Nej moderna Constellation har ju ingenting kvar av de urspurnligas dna, kan inte tänka mig att det är Omegas mest påkostade flaggskeppsmodeller heller vilket de var på 50 och 60-taletHar Ingen erfarenhet av dom tidigare Omega, men nyare har jag haft åtskilliga och dom är ju inte i närheten
Riktigt kul att se skick och konsistens i samlingen2782, kal 354/2852, kal 501
Riktigt kul att se skick och konsistens i samlingen
Najs. Vad är det för ändlänkar på den högra? Jag har en fin 1037-länk liggandes till min 14900, men inga ändlänkar som funkar riktigt 100%. Har förstått att 128 är de som är optimala, men ovanliga, och att det finns två versioner av 70/570 som funkar mer eller mindre bra.14900/167.005, kal 551
Najs. Vad är det för ändlänkar på den högra? Jag har en fin 1037-länk liggandes till min 14900, men inga ändlänkar som funkar riktigt 100%. Har förstått att 128 är de som är optimala, men ovanliga, och att det finns två versioner av 70/570 som funkar mer eller mindre bra.
Jag kan verkligen förstå det..Tack. Connie är min favorit Omega-modell. Det är synd att jag inte har råd att köpa alla Connies som finns på marknaden. Denna 2648, cal 352Rg kommer alltid att vara nummer 1 för mig
Det är inte så att de satte i ett nytt glas med för tunn spännring?Ett stycke Genta designad 168.017 i opolerat utförande komplett med original-läder och box. Köpt av min farsa.
10/10 skick förutom ett tråkigt ”skav” i tavlan kl 8-9 som skedde vid service
Håller med ser ut som det.Det är inte så att de satte i ett nytt glas med för tunn spännring?
Att det ens är möjligt att vara så inkompetent som urmakare att man sabbar en tavla vid service. Jag blir förbannad även om det inte är min klockaDet är inte så att de satte i ett nytt glas med för tunn spännring?
Finns det falska spännen i denna modell?Tycker också det ser ut som fel ring, mer av tavlan är vanligtvis ”gömd” bakom den och då syns antagligen inte skavet på tavlan. Den kanske var där innan servicen till och med.
Sen tycker jag inte spännet ser så original ut