• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Omega Constellation tråden

Tillbaka från service idag, ser fram emot att använda den lite mer 🙂.
Tack @ERIKSON URHANDEL för spännet!
IMG_7403.jpeg
IMG_7404.jpeg
Tjusig variant, väldigt trevliga verk att serva i dom där också. Förstår att du vill använda den där nu 😊

Min första post i denna tråd :)
Köpte denna riktigt vassa Connie här på forumet i veckan, blir glad varje gång jag tittar på den och hur välgjord den är.
Känns som att under denna epok var Omega på sin topp sett till finish, dom moderna Omega jag haft kommer inte i närheten.
image.jpg
image.jpg

Min första post i denna tråd :)
Köpte denna riktigt vassa Connie här på forumet i veckan, blir glad varje gång jag tittar på den och hur välgjord den är.
Känns som att under denna epok var Omega på sin topp sett till finish, dom moderna Omega jag haft kommer inte i närheten.
image.jpg
image.jpg
Väldigt fint skick på den men håller inte med, tycker de tidigare är betydligt mer genomarbetade än dessa. Kolla finishen på tex Omegas top of the line modeller från 50 och 60-talet, de luxe och grand luxe Constellation :)

Väldigt fint skick på den men håller inte med, tycker de tidigare är betydligt mer genomarbetade än dessa. Kolla finishen på tex Omegas top of the line modeller från 50 och 60-talet, de luxe och grand luxe Constellation :)
finns mycket charm och detaljer i/på Constellation och håller med om att 50-talarna är utöver det "vanliga"! Och jag tar chansen/orsaken att posta två finingar som i min låda representerar charmen av tidig bumper ca-53 och de luxe ca-56.
DSC05192.JPG
DSC05003.JPG

Har Ingen erfarenhet av dom tidigare Omega, men nyare har jag haft åtskilliga och dom är ju inte i närheten :)

Najs. Vad är det för ändlänkar på den högra? Jag har en fin 1037-länk liggandes till min 14900, men inga ändlänkar som funkar riktigt 100%. Har förstått att 128 är de som är optimala, men ovanliga, och att det finns två versioner av 70/570 som funkar mer eller mindre bra.
P_20230723_120425_1.jpg

Dessa är avslutningar nr 70, de passar ganska bra

Tack. Connie är min favorit Omega-modell. Det är synd att jag inte har råd att köpa alla Connies som finns på marknaden. Denna 2648, cal 352Rg kommer alltid att vara nummer 1 för mig
264.jpg
Jag kan verkligen förstå det..
En udda våffla !
Ursäkta språkbruket, men när man ser en så sällan förekommande modell, (även i dom Stora auktionsammanhangen), kan det bli lite ”Söderslang”, ur min mun.

Hej,

Hittat en Omega som jag är sugen på, gillar patinan på tavlan men jag är osäker på om klockan är vad beskrivningen säger.

Kort sagt jag behöver er hjälp med om detta är ett vettigt köp eller om man ska gå vidare.

Bilagor

• Skärmbild 2023-10-30 075530.png
    Skärmbild 2023-10-30 075530.png
    824.6 KB · Visningar: 8
  • Skärmbild 2023-10-30 075511.png
    Skärmbild 2023-10-30 075511.png
    854.5 KB · Visningar: 10
  • Skärmbild 2023-10-30 075425.png
    Skärmbild 2023-10-30 075425.png
    655.4 KB · Visningar: 13
Tycker också det ser ut som fel ring, mer av tavlan är vanligtvis ”gömd” bakom den och då syns antagligen inte skavet på tavlan. Den kanske var där innan servicen till och med.

Sen tycker jag inte spännet ser så original ut

Tycker också det ser ut som fel ring, mer av tavlan är vanligtvis ”gömd” bakom den och då syns antagligen inte skavet på tavlan. Den kanske var där innan servicen till och med.

Sen tycker jag inte spännet ser så original ut
Finns det falska spännen i denna modell?

Tillbaka
Topp