Det kanske @SWC har ett svar på som med det allra mesta
Bästa som hänt sedan skivat bröd.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det kanske @SWC har ett svar på som med det allra mesta
Han är så pinsamDå bör dom renovera lokalen och få bort Rolexloggorna snart men det finns andra butiker som skyltar med Rolex trots att man aldrig haft något med märket att göra tveksam på kopplingarna till moet också för den delen
![]()
Men hans affärer tycks gå hyfsat bra. Tog utdelning på 800k 2023.Han är så pinsam![]()
Han är säkert en bra affärsman, han har duktiga urmakare hos sig också om man skulle behöva en service. Har varit där en gång och han var bilhandlar-trevlig av sig som säkert många uppskattar. (sjukt OT)Men hans affärer tycks gå hyfsat bra. Tog utdelning på 800k 2023.
Har handlat Rolex av Jälmers, verkligen inget att klaga på. Fick leverans till Stockholm, klockan var perfekt justerad i länken enligt instruktion och i felfritt skick. Personligen handlar jag hellre av honom än fisförnäma viktigpettrar hos AD som gör sig märkvärdiga över en klen tilldelning.Men hans affärer tycks gå hyfsat bra. Tog utdelning på 800k 2023.
Konkurs inom nåt år då. Kan omöjligen gå att leva på det. Eller fick de ha auktorisationen på verkstaden kvar?Även Rolex är bortplockat från sortimentet i helhet såg jag precis, inte så många märken där alls nu, Hubbe Chopard och Tudor…
Och enligt uppgift försvinner Tudor vid halvårsskiftet.Även Rolex är bortplockat från sortimentet i helhet såg jag precis, inte så många märken där alls nu, Hubbe Chopard och Tudor…
Knappast.Konkurs inom nåt år då. Kan omöjligen gå att leva på det. Eller fick de ha auktorisationen på verkstaden kvar?
För att man hinner handla lite på krita innanKnappast.
Varför vara idiot och göra KK när det bara är att avveckla verksamheten och sälja rättigheterna till namnet?
Om det nu har något värde öht efter alla "Misstag"
Men det kan bita VD i rumpan.För att man hinner handla lite på krita innanMed tanke på allt smutsigt beteende de haft för sig så skulle det inte förvåna. Jag tror inte heller verksamheten betingar nåt egentligt värde längre.
Tror inte de får serva Rolex oavsett lager.Men det kan bita VD i rumpan.
Finns ju klara regler vad man inte får göra när verksamheten är på obestånd, eller när man borde insett vartåt det barkar.
Får man däremot ha reservdelskonto för urmakeriet kvar hos de märken man saluför/t går det ju sätta sig i valfri billig för ändamålet förenlig lokal och fortsätta med det.
De varor (förutom Tudor) man idag förmedlar går utmärkt att göra via web-butik.
Finns inget som stoppar dem likalite som andra icke ÅF-anslutna urmakare.Tror inte de får serva Rolex oavsett lager.
Prislistan och ”möjligheten” är teoretiskt borta i vilket fall. Sen vad de väljer att göra oavsett vad som avtalats en annan femma.Finns inget som stoppar dem likalite som andra icke ÅF-anslutna urmakare.
Allt är upp till kunden var denne väljer att serva
Helt korrekt.Prislistan och ”möjligheten” är teoretiskt borta i vilket fall. Sen vad de väljer att göra oavsett vad som avtalats en annan femma.
Din känsla?Är det någon som har haft vägarna förbi butiken på sistone och kan ge en uppdatering?
Min känsla är att man sitter kvar tills hyreskontraktet går ut och efter det stänger ner.
Gått förbi där ett antal gånger senaste veckorna. Klockorna i skyltfönsterna har bytts ut lite vartefter och det har gjorts lite arbete på fasaden. Finns dock ett antal märken kvar och verkstaden ser busy ut. Klockbutik på prime location och turiststråk: finns nog tillräckligt med potentiella kunder som knatar förbi där för att det ska löna sig att hålla igång någon form av verksamhet trots att de tappat några märken.Är det någon som har haft vägarna förbi butiken på sistone och kan ge en uppdatering?
Min känsla är att man sitter kvar tills hyreskontraktet går ut och efter det stänger ner.
Gått förbi där ett antal gånger senaste veckorna. Klockorna i skyltfönsterna har bytts ut lite vartefter och det har gjorts lite arbete på fasaden. Finns dock ett antal märken kvar och verkstaden ser busy ut. Klockbutik på prime location och turiststråk: finns nog tillräckligt med potentiella kunder som knatar förbi där för att det ska löna sig att hålla igång någon form av verksamhet trots att de tappat några märken.
Håller helt med dig att Drottninggatan inte direkt är en trevlig plats, men tänker mer på antalet fötter och ögon som knatar förbi varje dag + som du skriver närheten till både turistplatser och att det är mitt i centrum.Jag tror nog det är första gången jag hör Drottninggatan kallas prime location. Tror de flesta anser att det är något av en skitgata. Men turiststråk är jag enig om, då den leder dessa till Gamla Stan.
Prime location är väl relativt till kundsegmentet och line up? Ärligt talat så tror jag att det enda som lockat folk att göra en omväg till Rob’s de de senaste åren är Rolex.Håller helt med dig att Drottninggatan inte direkt är en trevlig plats, men tänker mer på antalet fötter och ögon som knatar förbi varje dag + som du skriver närheten till både turistplatser och att det är mitt i centrum.![]()
Prime location är väl relativt till kundsegmentet och line up? Ärligt talat så tror jag att det enda som lockat folk att göra en omväg till Rob’s de de senaste åren är Rolex.
Frank’s känns mer inom det rimliga premium segmentet för den delen av city (ingen skugga över Franks, snarare tvärtom). Det är väl talande att de fick behålla Omega men inte Rob’s.
Sorgligt att Rob behållt den grön/beiga Rolex dekoren i fönstret och istället för Rolex klockor i fönstret behållt en solblekt Rolex bok i fönstret.
Ja allt är relativt! Om nu målet är att bedriva bra klockverksamhet à la Nymans håller jag med, men är det bara för att kränga något för att hålla lyset på (och betala utdelning) kan det säkert traska in lite folk på ren spontanitet.Prime location är väl relativt till kundsegmentet och line up? Ärligt talat så tror jag att det enda som lockat folk att göra en omväg till Rob’s de de senaste åren är Rolex.
Frank’s känns mer inom det rimliga premium segmentet för den delen av city (ingen skugga över Franks, snarare tvärtom). Det är väl talande att de fick behålla Omega men inte Rob’s.
Sorgligt att Rob behållt den grön/beiga Rolex dekoren i fönstret och istället för Rolex klockor i fönstret behållt en solblekt Rolex bok i fönstret.
My bad. Tänkte de hade det med tanke på att Omega skylten är kvar och de har Omega i skylten. Men det var visst pre-owned.Franks har inte kvar Omega.
Hantering av väl kylda magnumflaskor kräver fodrade skinnhandskarSnart ska han väl också börja brodera alla skinnhandskar han poserar med i butik. Aldrig förstått det. Varför tar han på sig skinnhandskar när han håller upp eller presenterar klockan på handleden?! Ibland mocka, ibland skinn. Olika färgkombinationer. Märkligt.
Hantering av väl kylda magnumflaskor kräver fodrade skinnhandskar![]()
LeifIvan kom tillbaka.Hantering av väl kylda magnumflaskor kräver fodrade skinnhandskar![]()
Är det samma tomma flaskor han poserat med förut?Hantering av väl kylda magnumflaskor kräver fodrade skinnhandskar![]()
Är det samma tomma flaskor han poserat med förut?