ÖlkapsylerJa han har dom som props i butiken. Gissar att han även samlade på småflaskor sprit i pojkrummet.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
ÖlkapsylerJa han har dom som props i butiken. Gissar att han även samlade på småflaskor sprit i pojkrummet.
Får hoppas han byter ut räkmackorna i alla fallÄr det samma tomma flaskor han poserat med förut?
Får hoppas han byter ut räkmackorna i alla fall
Vid köp av DD kan man ha tur att få med en räka eller dillkvist
![]()
Haha - kan vara bland det bästa jag sett! Tack för denFår hoppas han byter ut räkmackorna i alla fall
![]()
Får hoppas han byter ut räkmackorna i alla fall
![]()
Finns många liknande bilder där han har klockorna bland hummer, skaldjur o annan mat…
Haha - kan vara bland det bästa jag sett! Tack för den
More is more osvThe gift that keeps on giving..
Några av favoriterna är när han lajvar på medeltidsveckan eller när han får den briljanta idén att låna sin kunds Dior sneakers för att lägga upp tillsammans med en Platona han säljer.
More is more osv
Inte för att jag är nån sartorialist men blir mest störd på hans illasittande kläder och kladdiga frilla.Årets content creator..
Som tumregeln brukar vara ”sömn föder sömn”. Men i detta fall är det lyx och flärd.Årets content creator..
Dvs du fick en normal service och bemötande? Alltid skoj med ett trevligt besök men inte direkt unikt för Rob.Väldigt intressant diskussion med många aspekter. Att Rolex väljer att strömlinjeforma / styra upp bland sina ADs med hänseende på läge är fullt förståeligt, men instinktivt tappar märket samtidigt lite i charm - iaf för mig.
Från mindre, ”inbodda” handlare på - som tydligt beskrevs ovan - adresser som flankeras av affärsgrannar som skämmer glansen lite. Till stora, polerade och lite sterila flaggskeppsbutiker. Min tolkning.
Hämtade min 14060M som jag haft inne på RE för ett par dagar sedan. Jag tackade nej till serviceofferten och tänker ta in den till en AD istället.
Medan expediten letade fram min klocka bjöds jag på kaffe med kaka och såg mig runt.
![]()
Det är kraftig Rolex-presentation i butiken, med klockor i montrar, stolar med emblem etc. Som när jag lämnade in den, klev det in flera andra kunder i butiken. Bland annat ett par kvinnor från Orienten som tittade närmare på de Rolex som fanns inne.
På en fråga om hur de kommer hantera service framöver, sa biträdet att de kommer skicka iväg klockor som de inte har reservdelar för / äldre klockor till ”moderskeppet” i Schweiz.
Bjöds på en trevlig servicepouch från det kanske sista besöket på Rob E för min del.
![]()
Daniel på Jälmers är en trevlig prick, bra service där. Genuint kunnig till skillnad mot många kassabiträden man handlat av hos AD. Går såklart inte jämföra med en AD och skall heller ej så göras.
Övertygad om att han är grymt kunnig och en driven entreprenör. Bara bra intryck från hans gästspel hos Amorell. Men från entreprenör och kunnig till en egen-gjord väst med fejkade loggor och klockor inkletade med skaldjur där går min gräns för att tänka utanför ramen iallafall.Varför titta ner på självständiga entrepenörer som drivs av entusiasm? Vi borde hylla självständighet och företagande!
Klocksnack när det är som sämst – omdömeslös mobbningsmentalitet. Låt vara att man kan ha åsikter om företaget i fråga och dess, minst sagt udda, val av produktillustrationer. Men direkta personpåhopp känns tämligen onödigt och elakt.
Jag kan inte vara dig behjälplig med att förtydliga om du inte förstår vad som är just personpåhopp i ”diskussionen”.Personpåhopp och mobbing?
Det är skillnad på entreprenörer och entreprenörer. Vissa är ju innovatörer och andra mer som lokala grosshandlare.Framgångsrika entreprenörer gör ofta saker på sitt eget sätt, vi andra står bredvid och ser på när deras tåg går.
Ibland blir vi generade i efterhand över att vi inte gjorde som dom men anledning är ju att vi människor är olika.
Det går inte att kopiera andras framgångskoncept, man måste formulera sitt eget utifrån sina egna förutsättningar.
Rennomésnyltning och varumärkesintrång är direkt olagligt. Precis som @SWC nämner så lägger han själv ut denna typen av bilder på internet med en intention att väcka reaktioner och känslor.Klocksnack när det är som sämst – omdömeslös mobbningsmentalitet. Låt vara att man kan ha åsikter om företaget i fråga och dess, minst sagt udda, val av produktillustrationer. Men direkta personpåhopp känns tämligen onödigt och elakt.
Jag kan inte vara dig behjälplig med att förtydliga om du inte förstår vad som är just personpåhopp i ”diskussionen”.
Det som vi här på forumet kan tycka är konstigt är att det funkar. Många av mina vänner/bekanta som inte är intresserade av klockor men vill ändå ha något schysst köper Rolex, Breitling o Omega (främst Rolex såklart) av Daniel.Ett diskussionsforum på internet kanske inte är rätt plats om man är lättkränkt..
Känner inte Daniel personligen och han är säkert både kunnig och trevlig, Men tycker jag att hans inlägg är av komiskt slag och direkt omdömeslösa absolut!
Det som vi här på forumet kan tycka är konstigt är att det funkar. Många av mina vänner/bekanta som inte är intresserade av klockor men vill ändå ha något schysst köper Rolex, Breitling o Omega (främst Rolex såklart) av Daniel.
Tror faktiskt inte många av kunderna fattar att han inte är AD och de som gör det tycker ändå det är bekvämt jämfört med att ställa sig i kö för en Rolex hos AD.
Flera tycker faktiskt butiksupplevelsen är tveksam vad jag förstått. Tror det handlar mycket om rätt modeller och bra bilder i kombination med trygghet att handla i butik.Självklart har han kunder annars hade han inte fortsatt.
Men tror inte att alla hans kunder handlar klockor utifrån hans insta utan har fått ett vettigt intryck av han antingen i butik/telefon eller bara av att butik ligger geografiskt rätt för kund.
Tveksam på vilket sätt?Flera tycker faktiskt butiksupplevelsen är tveksam vad jag förstått. Tror det handlar mycket om rätt modeller och bra bilder i kombination med trygghet att handla i butik.
Stressigt, oangagerat, lite drygt osv. Inget annat.Tveksam på vilket sätt?
Just därav att hela hans upplägg känns förkastligt. Bekvämt säkerligen och det finns ju flera som säljer pre-owned Rolex. Men de skyltar ju knappast med massa hemmagjord merch för att förstärka det intrycket.Tror faktiskt inte många av kunderna fattar att han inte är AD och de som gör det tycker ändå det är bekvämt jämfört med att ställa sig i kö för en Rolex hos AD.
Många handlar säkerligen via hans annonser på Blocket.Men tror inte att alla hans kunder handlar klockor utifrån hans insta utan har fått ett vettigt intryck av han antingen i butik/telefon eller bara av att butik ligger geografiskt rätt för kund.
Finns ju en gammal,vill minnas där var något jidder mellan nån medlem och jälmers?Borde det inte skapas en egen tråd för Järdemar/Jälmers ?