• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Omega sparkar ut Rob Engström som AD.

Du är säkert rätt men tvivlar på att Rob e vill göra reklam för ett märke de inte säljer.
Du missar något väldigt viktigt.

Vad tror du drar in "walk-ins" i lokalen?
En Rolexdidplay i skylten eller Hublot/Annat B-C märke som finns tillgängligt överallt....
Räcker med att studera vad som sker på Bibblis i femton minuter

Väl en spekulant är inne I butiken kan en duktig säljare jobba på att sälja annat än kunden först tänkt sig.
Men går de bara förbi då blir det ju svårare.....

Du missar något väldigt viktigt.

Vad tror du drar in "walk-ins" i lokalen?
En Rolexdidplay i skylten eller Hublot/Annat B-C märke som finns tillgängligt överallt....
Räcker med att studera vad som sker på Bibblis i femton minuter

Väl en spekulant är inne I butiken kan en duktig säljare jobba på att sälja annat än kunden först tänkt sig.
Men går de bara förbi då blir det ju svårare.....
Absolut är det så men tveksamt att det skulle vara hållbart i längden.
Men har ju några bra varumärken och läste ngt om att det var fler på väg in om det stämmer vet jag såklart inte men att ett företag som varit med så pass länge skulle förlita sig på rekvisita från ett tappat varumärke känns konstigt.

Absolut är det så men tveksamt att det skulle vara hållbart i längden.
Men har ju några bra varumärken och läste ngt om att det var fler på väg in om det stämmer vet jag såklart inte men att ett företag som varit med så pass länge skulle förlita sig på rekvisita från ett tappat varumärke känns konstigt.
Vem säger RobE skulle satsa långsiktigt på att vara kvar i nuvarande lokaler?

Jag är personligen övertygad om att när hyresavtalet går ut försvinner butiken.
Men något skall ju personalen göra fram till dess även om de kanske är/blir uppsagda

Redigerade mitt inlägg ovan,men du var för snabb på att svara🙂

Lokalkostnaden är mitt svar.
Sälja B/C segment behöver du inget cityläge för utan MoS/Västermalmsgallerian/Södermalm med helt anda priser på lokaler duger gott om det ens behövs en fysisk lokal.
vi kan sitta och gissa hejvilt om hyror osv som vi inte vet ngt om, jag hoppas att dom får in lite fler bra varumärken så att dom inte försvinner.

Omedelbart är vad jag hört.
Det kommer ju inte som en överraskning att du förlorar din ÅFstatus,utan det meddelas i god tid.
Sedan vad "God Tid" är kan vara diskutabelt. 2 veckor? En månad? Tre månader?

Men from det datum du inte är ÅF skall allt Rolextelaterat vara borta.
Se Krons.

Å andra sidan. Har man inte fler butiker inom gruppen med ÅFstatus och skiter I den viktiga ( numer döda) "Relationen",
Vad ska RolexSA hota med/göra som inte redan är gjort?
Undantaget om det finns någon form av avtal som reglerar detta i monetära termer.
Lite så jag tänkte också. Men
Omedelbart är vad jag hört.
Det kommer ju inte som en överraskning att du förlorar din ÅFstatus,utan det meddelas i god tid.
Sedan vad "God Tid" är kan vara diskutabelt. 2 veckor? En månad? Tre månader?

Men from det datum du inte är ÅF skall allt Rolextelaterat vara borta.
Se Krons.

Å andra sidan. Har man inte fler butiker inom gruppen med ÅFstatus och skiter I den viktiga ( numer döda) "Relationen",
Vad ska RolexSA hota med/göra som inte redan är gjort?
Undantaget om det finns någon form av avtal som reglerar detta i monetära termer.
Jo det är klart de vetat om det en längre tid. Men antar att lokalen är kvar som den va? Så förmodligen har de en viss tid på sig.

Och krons är ju inte riktigt samma sak då Rolex är kvar inom koncernen.

Men vi får se hur det blir helt enkelt. Kanske är Hublot-skyltat om nån vecka.

Lite så jag tänkte också. Men

Jo det är klart de vetat om det en längre tid. Men antar att lokalen är kvar som den va? Så förmodligen har de en viss tid på sig.

Och krons är ju inte riktigt samma sak då Rolex är kvar inom koncernen.

Men vi får se hur det blir helt enkelt. Kanske är Hublot-skyltat om nån vecka.
Ska vi ta sista som dock "frivilligt"slutade med Rolex är det Krons.
Vad jag förstått var allt med Rolexanknytning inkl reklampennor borta den morgon man inte längre saluförde märket.

Nu hade ju Nymans bra mycket mer att förlora på att inte sköta sig perfekt än Rob.

Ska vi ta sista som dock "frivilligt"slutade med Rolex är det Krons.
Vad jag förstått var allt med Rolexanknytning inkl reklampennor borta den morgon man inte längre saluförde märket.

Nu hade ju Nymans bra mycket mer att förlora på att inte sköta sig perfekt än Rob.
Det var det jag menade. Det låg verkligen i Nymans intresse att få bort det fort.

Rob kanske kan få vite men knappast bli av med rätten att sälja igen.

Daniel på Jälmers är en trevlig prick, bra service där. Genuint kunnig till skillnad mot många kassabiträden man handlat av hos AD. Går såklart inte jämföra med en AD och skall heller ej så göras.

Varför det?
Vissa modeller måste vara Boutique Exklusive och "omöjliga" för pöbeln att köpa om det är lyx/ultralyxsegment du vill marknadsföra dig i
Men det är ju en rätt bred linje med mycket stål.
Tänker bara att det är ännu ett tecken på att Rob stått med mössan i handen senaste åren.

Monter/display material och annat är Rolex egendom genom ”Roldeco SA” så det bör återbördas när man blir av med märket. Det är iallafall fall vad som är stämplat på mycket av reklam materialet.

Som dessa klockorna står på i montern t.ex.
IMG_5847.jpeg

IMG_5848.jpeg

Tillbaka
Topp