Du skulle köpt min i platina….kostade millen ny!!! En riktig RyssmagnetJag skulle också gärna ha en KubanHubbe på armen.
För 25% av nypris....Hoppas det kommer in något riktigt groteskt på Kaplans
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Du skulle köpt min i platina….kostade millen ny!!! En riktig RyssmagnetJag skulle också gärna ha en KubanHubbe på armen.
För 25% av nypris....Hoppas det kommer in något riktigt groteskt på Kaplans
Den där med pavétavla&fullisad länk istf gummisnodd.....Du skulle köpt min i platina….kostade millen ny!!! En riktig Ryssmagnet
25% av nypris är väl rimligt….Den där med pavétavla&fullisad länk istf gummisnodd.....
Fortfarande lite diskret men en riktig HållKäftenklocka.
Får jag fråga vad en sådan betingar för värde om det verkligen ska säljas på någon vecka?
Såhär vill jag ha det!
Varför titta ner på självständiga entrepenörer som drivs av entusiasm? Vi borde hylla självständighet och företagande!Då bör dom renovera lokalen och få bort Rolexloggorna snart men det finns andra butiker som skyltar med Rolex trots att man aldrig haft något med märket att göra tveksam på kopplingarna till moet också för den delen
Fick du också en väst?Varför titta ner på självständiga entrepenörer som drivs av entusiasm? Vi borde hylla självständighet och företagande!
Du menar att låtsas vara något man inte är? Vi andra kallar det posörer.Varför titta ner på självständiga entrepenörer som drivs av entusiasm? Vi borde hylla självständighet och företagande!
Vad snackar du om? Du verkar uppenbarligen vara i behov av västar!Fick du också en väst?
Percis som @alfgren säger så är snubben en posör.Vad snackar du om? Du verkar uppenbarligen vara i behov av västar!
Alla i den här tråden är posörer, vad är din poäng?Percis som @alfgren säger så är snubben en posör.
Alla i den här tråden är posörer, vad är din poäng?
Vilket trevligt och konstruktivt inlägg, som verkligen gör KS bättre. Kan även tillägga att kommentarerna om posören har inget med någon i tråden att göra, vilket gör din kommentar ännu mer off.Alla i den här tråden är posörer, vad är din poäng?
Är medveten om vem han är och har läst hela tråden (typ) så är medveten om vad det handlar om och att han inte har med saken att göra.Vilket trevligt och konstruktivt inlägg, som verkligen gör KS bättre. Kan även tillägga att kommentarerna om posören har inget med någon i tråden att göra, vilket gör din kommentar ännu mer off.
Berätta gärna hur jag är en posör, som råkar gillar prisutvecklingsfaktorer och siffror generellt och därmed häckar här en hel del.
Ta och läs tråden gubben.Alla i den här tråden är posörer, vad är din poäng?
Precis så, bra beskrivetMan säljer inte Renault med Bentley-skyltar och merch
NejEn ja, antagligen fler än rolex
Du tror inte det säljs fler antal tudors än rolex? Tillverkas betydligt fler rolex men känslan är ju att tudor är mer poppis i norden än övriga världen
Det sälj väl typ fem gånger så många Rolex som Tudor i världenDu tror inte det säljs fler antal tudors än rolex?
Värden ja, men nu pratar vi ju om StockholmDet sälj väl typ fem gånger så många Rolex som Tudor i världen
Är medveten om vem han är och har läst hela tråden (typ) så är medveten om vad det handlar om och att han inte har med saken att göra.
Min poäng är att vi alla (jag inräknad) är posörer
I nån mening, kanske är du en av dem som inte gått på någon marknadsföring överhuvudtaget och i sådant fall undantagen från mitt svepande påstående. Kan bara beklaga om du kände dig påhoppad.
Men de flesta av oss köper ju ändå de kända märkena, om inte för att posera med dem så för att få höra till en exklusiv skara som bär MÄRKET.. jag sticker inte under stol med det själv.
Jag tycker också Jälmers-Daniel är lite fånig med sitt poserande, men jag gör inte anspråk på att vara bättre själv (jag är ju dock inte handlare)..
Så mitt inlägg var en kommentar på sidospåret kring Jälmers, typ "jaha, han är en posör. Är du/vi bättre än honom?".
Kan mycket väl vara att du har rätt men jag reagerade på "antagligen". Eftersom Rolex är ett så mycket större varumärke tänker jag att i de fall man inte vet så säljs "antagligen" fler Rollar allt annat likaVärden ja, men nu pratar vi ju om Stockholm
Eftersom det var jag som kallade Jälmer för posör behöver jag tydligen förtydliga att det är det här jag menar - Att låtsas vara något man inte är.Jag tycker bara det är pinsamt att Jälmers försöker få sin butik att framstå som någon Rolex ÅF när man är långt ifrån det och är på mässor/events och har en väst där man har broderat in MOËT och ROLEX och poserar med Rolex Merch när man inte alls har någon anknytning.
När du målar ut förstår jag ditt resonomang betydigt bättre, så tack för det (men kanske inte själv skulle kalla alla som köpt någon form av (lyx)märkesprodukt för posör, utan håller med @alfgren i inlägget ovan om vad jag anser vara en posör)Är medveten om vem han är och har läst hela tråden (typ) så är medveten om vad det handlar om och att han inte har med saken att göra.
Min poäng är att vi alla (jag inräknad) är posörer
I nån mening, kanske är du en av dem som inte gått på någon marknadsföring överhuvudtaget och i sådant fall undantagen från mitt svepande påstående. Kan bara beklaga om du kände dig påhoppad.
Men de flesta av oss köper ju ändå de kända märkena, om inte för att posera med dem så för att få höra till en exklusiv skara som bär MÄRKET.. jag sticker inte under stol med det själv.
Jag tycker också Jälmers-Daniel är lite fånig med sitt poserande, men jag gör inte anspråk på att vara bättre själv (jag är ju dock inte handlare)..
Så mitt inlägg var en kommentar på sidospåret kring Jälmers, typ "jaha, han är en posör. Är du/vi bättre än honom?".
Exakt så! Sätter man själv loggor från andra varumärken på kläder och merch utan godkännande, ja då kan man ju lika gärna klistra Rolex loggor på Invicta klockor eller varför inte sätta ett Ferrari emblem i grillen på Volvon?Eftersom det var jag som kallade Jälmer för posör behöver jag tydligen förtydliga att det var det här jag menar - Att låtsas vara något man inte är.
Inget annat. Handlar inte om någon annan i tråden.
Exakt så! Sätter man själv loggor från andra varumärken på kläder och merch utan godkännande, ja då kan man ju lika gärna klistra Rolex loggor på Invicta klockor eller varför inte sätta ett Ferrari emblem i grillen på Volvon?
Själv tycker jag bara det är töntigt och patetiskt… Sen såklart dåligt att inte visa respekt för varumärket.
Enda kopplingen som skulle kunna ha något med tråden att göra är att det kanske dykt upp en och annan klocka från Rob i Borås.
Är inte certen stämplade går de ju inte att veta utan att ha tillgång till serie nr. databasen så Rolex vet kanske om de bryr sig om att kolla. Så därför jag skrev ”kanske” för har inga belägg alls att det skulle vara så. Men skulle heller inte bli förvånad om det stämde. Den moraliska kompassen verkar ju peka åt samma håll på Drottninggatan och i Borås…Hur ser du att de kommer just från Rob E? Brukar väl oftast stå t.ex ”svensksåld” men det kan ju vara Bergströms, nymans etc?
Gamla ( före 2022(?)) hade informationen om vilken ÅF som klockan levererats ny till präglad på korten.Hur ser du att de kommer just från Rob E? Brukar väl oftast stå t.ex ”svensksåld” men det kan ju vara Bergströms, nymans etc?
Gamla ( före 2022(?)) hade informationen om vilken ÅF som klockan levererats ny till präglad på korten.
När man ändrade från papperscert (som inte hade någon info mer än serienr och skulle dateras&stämplas av ÅF) till kreditkort vet jag inte mer än att 1992 var det papper och så sent som 2021 både säljande ÅF samt kundens namn på plastcert.
Ah du tänkte så.Eftersom Rob E inte får vara ÅF för Rolex så antog jag att det är efter 2022 som klockor isåfall sålts till Jälmers och på de certen så är det ju bara serienummer, ref nummer och datum stämplat. Därav min fråga hur han visste det.
Missuppfattade @R-Svarvofix och trodde att han hade något annat sätt att påvisa det men han skrev ju ”kanske”.
Ah du tänkte så.
Att Rob levererat nya klockor dit.
Jag tänkte mer att de själva köpt in/förmedlar begagnade av kunder (och då med de gamla korten).
Har ju inget med denna tråd att göra men man kan ju undra varför informationen om säljande ÅF togs bort från Rolexcert.