Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Faan, jag kan inte släppa hur snygg Speedyn är på kroko...
Snodd bild...
Yes, nu är det höst så dags att dra på krokot i helgen. Återkommer med bild när jag gjort det!
Vad är det för läder på bilden ovan?
Hirsch Duke, eller nåt annat?
Ja, det ser ut som ett Omegatecken vid spännet.
Ovant att se dem utan viklås. Men snyggt är det.
Hur mycket skulle jag behöva betala för en fräsch begagnad Speedmaster Pro? Någon som vet?
Från 15.000 kr för en 90-talare fram till 2006 typ med visst servicebehov. Dom äldre med fin patina brukar kosta runt 20.000 kr.
Från 15.000 kr för en 90-talare fram till 2006 typ med visst servicebehov. Dom äldre med fin patina brukar kosta runt 20.000 kr.
Ska bara tillägga att med äldre menar jag 70-tal och framåt. 60-talare kan kosta mycket mer.
Okej, låter rimligt. Hade tänkt mig en 90-talare. Är du erfaren av Speedmaster?
HeheDet finns en bra Speedmastertråd där du kan hitta bra information.
Edit: insåg just att det var i den tråden jag skrev...![]()
Nä, inte så erfaren, men jag har en från 1971. Det finns en bra Speedmastertråd där du kan hitta bra information.
Edit: insåg just att det var i den tråden jag skrev...![]()
Haha..
Har du bild på din 71?![]()
Jag har klena handleder, ca 165 mm. Har faktiskt börjat bära Speedyn på högern som är lite grövre.Fantastiska klockor. Får jag fråga vad era handleder mäter ungefär? Jag känner att en Speedmaster kanske är för stor för min handled men oj vad jag skulle vilja köpa en!
Jag har klena handleder, ca 165 mm. Har faktiskt börjat bära Speedyn på högern som är lite grövre.
Tänker du Lug till Lug? 48 mm.Okej, jag har nog till och med lite mindre... Vad mäter de flesta Speedmasters? 44.75 såg jag någon gjorde.
Röd visare är rätt coolt faktiskt. De flesta verkar väl mena att de levererades så från handlare vid nyinköp, samtidigt som ingen har kunnat bekräfta att de lämnade fabriken i det utförandet?Min 71a och en pre moon 67a. 67 an är antingen mycket exotisk med sin röda visare eller så har den fått den eftermonterad.
![]()