Rearden
Silver
Bumpar med lite bilder efter nån vecka med speedyn.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Fantastiskt snygga bilder! Vad är det för speedy och band på bild nummer 2?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Fantastiskt snygga bilder! Vad är det för speedy och band på bild nummer 2?
Tack.
Det är en speedy 3570.50 och bandet är ett mesh som jag köpt från ebay för drygt 300 spänn.
Edit. Välkommen till forumet
Jag kommer så småningom att skaffa mig en månklocka.
Vill naturligtvis ha en så fin, gammal och billig som möjligt (omöjlig kombo?)
Det jag inte kommer underfund med är referensen. Det står lite överallt att man ska ha 3570.50 men på många ställen finns det klockor med ref.nr 3570.50.00. Vad är skillnaden?
Har läst igenom hela tråden nu och även googlat och letat annorstädes.
Jag kommer så småningom att skaffa mig en månklocka.
Vill naturligtvis ha en så fin, gammal och billig som möjligt (omöjlig kombo?)
Det jag inte kommer underfund med är referensen. Det står lite överallt att man ska ha 3570.50 men på många ställen finns det klockor med ref.nr 3570.50.00. Vad är skillnaden?
Har läst igenom hela tråden nu och även googlat och letat annorstädes.
Jepp! Brukar bara skriva 3570, 3572, 3573 etc. Finns ingen större poäng att skriva nollorna för alla vet vilken referens det är oavsettDet är väl samma ref bara att man brukar använda en kortare version?
Så länge du håller dig till månklockorna med en bestämd budget så finns det inte så många olika varianterTack alla! Bra att få klarhet i det.
Det är lite av en djungel med Speedmasters.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Kul att byta band eftersom den passar på i princip allt, men sätter alltid på länken efter ett tag och får känslan av att klockan passar bäst just så.Går i tankarna kring en speedmaster men kan inte riktigt bestämma mig mellan 3870 och 3570. Hur ofta använder ni länk?
Tycker du att det värt prisskillnaden? 3870 kommer på ett läderband med Omegaclasp som man likväl kan använda på alla andra band.Kul att byta band eftersom den passar på i princip allt, men sätter alltid på länken efter ett tag och får känslan av att klockan passar bäst just så.
Tycker du att det värt prisskillnaden? 3870 kommer på ett läderband med Omegaclasp som man likväl kan använda på alla andra band.
Amatör fråga: Säljs fortfarande 3570.50 i affär?
Tror inte du hittar någon under 18!Om man skulle köpa sig en 3570.50 i sommar kanske...
Edit: Vad får man ge för en i bra skick med länk? Gärna servadJag tänker 15, för lågt?
Isf. för att det finns ex kvar av den gamla modellen i butik.
Bytte till den enkla reffen '311.30.42.30.01.005' under 2014 - vilket är den traditionella PROn och alltså samma klocka som 3570.
http://www.omegawatches.com/collection/speedmaster/moonwatch/professional/31130423001005
Skulle tro runt 20+ är rimligtOm man skulle köpa sig en 3570.50 i sommar kanske...
Edit: Vad får man ge för en i bra skick med länk? Gärna servadJag tänker 15, för lågt?
Ca 5k enligt C24.Vad skiljer det i pris?
Köpte en Speedmaster för några månader sedan och använder natobandet som man fick med, söker just nu skinn för att variera lite...
Någon som känner till en sida där man kan beställa fina skinnband liknande dessa till en rimlig prisnivå runt 600 kr? Svart eller brun med eller utan små hål!
http://cdn.fratellowatches.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2013/12/PC100149-X2.jpg
http://cdn.fratellowatches.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2013/12/Hirsch_Liberty.jpg
Har märkt att det är många som rekommenderar Hirsch, vart är det bäst att beställa dessa band ifrån?
Fråga cheepo63 om han har lust att knåpa ihop ett par fina band till dig. Tycker ett "dressigare" och ett racingband är givet![]()
Om man skulle köpa sig en 3570.50 i sommar kanske...
Den är fin, Speedyn. Speciellt på vintageband.
![]()
(Hodinkee)
Finns dock ett antal länkar med olika utseende!På länk tycker jag helt ärligt att speedyn är ganska trist (tycker den är för nätt för länk och att länken är ganska ful...), men på vintageläder.... Eller racermocka. Fy satan vad snyggt![]()
Omegaclaspen funkade inte bra med mina små handleder så var egentligen inget val för min del. Således köpte jag ett vanligt Omega-spänne till banden (förvånansvärt prisvärt hos AD).Tycker du att det värt prisskillnaden? 3870 kommer på ett läderband med Omegaclasp som man likväl kan använda på alla andra band.