• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Omega Speedmaster

Är väldigt förtjust i speedys och bjuder på en bild på mina gamlingar.
105.003 o 2998
huzapa4y.jpg

Röd visare är rätt coolt faktiskt. De flesta verkar väl mena att de levererades så från handlare vid nyinköp, samtidigt som ingen har kunnat bekräfta att de lämnade fabriken i det utförandet?

Den här tråden är farlig att fastna i en grå tisdagsmorgon på jobbet...det är något med hösten och kronografer...

I denna länk finns en del att läsa om den röda. Bl a användes red pointer Speedyn i en film med Gene Hackman.

http://forums.watchuseek.com/f20/help-1970s-speedmaster-professional-417746-4.html

Fantastiska klockor. Får jag fråga vad era handleder mäter ungefär? Jag känner att en Speedmaster kanske är för stor för min handled men oj vad jag skulle vilja köpa en!

Straight lugs har jag hört bärs lite mindre. tycker själv att PRO är för stor för mig så kör en reduced. mindre historia men samma estetik.

Har för mig att jag läst/hört att gamla Speedys skall vara klassade till 30 meter. Men jag skulle betrakta dem som "vattenskyddade", inte mer. Jag har dock både duschat och hoppat i havet flera gånger med min när jag glömt bort mig. Gått bra alla gånger utom en...

44,25 är icke Manuel och väldigt stor, 42 är perfekt. Nu är det nytt pris på 3870 och nytt onödigt långt ref nr.

42mm och hesalite ska du ha!

Tillbaka
Topp