• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega - Vad är det jag missar?

MånsT

Rolex
Jag älskar verkligen DSOTM. Mitt enda problem är att det står Omega på klockan vilket gör det svårt att motivera prislappen. Hade det stått JLC så hade det varit den snyggaste klockan som designats de senaste 15 åren.
Listpriset är väl knappt 100k har jag för mig? Med tanke på keramisk boett, det exceptionella 9300-verket och generellt hög kvalitet känns inte det alltför omotiverat. Iallfall inte för mig, oavsett vilka bokstäver som står på tavlan.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Problemet med Omega:
image.jpeg
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Med tanke på vad man får betala för en Seiko Sumo, och vad man får för klocka är det mest pang för pengarna.
Jag säger inte att Omega har blivit för stora för mina handleder (även om de är rätt tunna). Men midsize dykare är spännande :D

Men man ska fortfarande köpa en Seiko Sumo trots att dom då mest troligt i ännu högre grad är omöjliga att bära?! Tror nog du får välja sida här annars uppfattas du bara som en dålig kopia av Phille Stern.

"Problemet som jag ser är väl att verken är så jävla stora att klockorna växer och blir mer eller mindre omöjliga att bära, eller så tappar de sin ursprungliga form (och blir fulare). "
 

StrawberryFields

Sir Notalot
Men man ska fortfarande köpa en Seiko Sumo trots att dom då mest troligt i ännu högre grad är omöjliga att bära?! Tror nog du får välja sida här annars uppfattas du bara som en dålig kopia av Phille Stern.

"Problemet som jag ser är väl att verken är så jävla stora att klockorna växer och blir mer eller mindre omöjliga att bära, eller så tappar de sin ursprungliga form (och blir fulare). "
Skärp dig.
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Enda problemet med Omega är ju att det ÄR ren och skär magi varje gång en sitter på.
null_77.jpg


Speedyn är ju Ikonisk
null_zpsd0250dd6.jpg


Och vissa är en käftsmäll
null_zpsfdd0cb90.jpg


Gordon ger tummen upp!
37347ec6a2016068c7bc7c7ddaf3e5a2.jpg


Likväl El-visp innan han spåra
796e67b6f6676c264c46852577bd378e.jpg


Tjoffen sporta helguld
ce2a83cc1c11a47d32610dd7fe7fc4b8.jpg


H8ters gonna h8te!
9aa5c01417e92b58112fa828a73be385.jpg
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Omegas listpriser är uppenbart för höga. Det är väl därför man kan få rabatter på dom, som nu hos Rob E i December. Men får man som då 25% så hamnar man väldigt rätt tycker jag, mycket klocka för pengarna jämfört med vad som helst. Får man en SMP för 26K, Speedy Pro för 32K eller AT för 36K så är det prisvärt för vad man får i form av utförande och innehåll. Allt är givetvis inte perfekt, önskar dom hade tagit fram 8500-verket i samma storlek som 2500 så dom inte behövt höja AT och PO. Jag gillar Bond-filmerna och dom får gärna sponsra (varför skulle dom inte det?) men jag gillar inte Omegas märkta med 007 (till ett merpris).
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Nope..... långt därifrån, deras nutida praktiskt taget "unlimited editions" känns som utspätt vatten.

Sprider ut sitt namn i allt, som en hora ungefär.
Tycker verkligen inte om vad Omega gör.
Dom gör en riktig jävla homerun med DSOTM speedyn. Men då kan dom inte lämna det där, utan totalt mjölka ur denna klocka med alla möjliga modeller så vanliga DSOTM inte ens är intressant längre...
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Jag tror inte du har missat något.
Jag håller med i varje punkt du gjort.

15007 exemplar av en klocka är fan inte "Limited Edition"...
Det är förövrigt nästan halva AP's årliga produktion av klockor, alla deras modeller.
Omega producerar närmare en halv miljon klockor om året :) jag håller med om att 15007 inte är limiterat för fem öre men det är ju inte rättvist att jämföra med AP:s årsproduktion som är en fjutt i jämförelse.
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Förstår inte kopplingen, nu pratar vi Omega.
Du vill nog bara inte förstå. Annars blir jag lite beklämd.. Du lägger upp en bild som säger beskriva problemet med Omega. Jag antar då att du menar antalet som står under respektive klocka. Eller är det helt enkelt serierna Speedmaster och Seamaster du tycker är Omegas problem?
Det jag menade i sammanhanget var att Seiko har en jäkla massa modeller och det verkar ju inte var ett problem.
Förstår du nu?
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Omegas listpriser är uppenbart för höga. Det är väl därför man kan få rabatter på dom, som nu hos Rob E i December. Men får man som då 25% så hamnar man väldigt rätt tycker jag, mycket klocka för pengarna jämfört med vad som helst. Får man en SMP för 26K, Speedy Pro för 32K eller AT för 36K så är det prisvärt för vad man får i form av utförande och innehåll. Allt är givetvis inte perfekt, önskar dom hade tagit fram 8500-verket i samma storlek som 2500 så dom inte behövt höja AT och PO. Jag gillar Bond-filmerna och dom får gärna sponsra (varför skulle dom inte det?) men jag gillar inte Omegas märkta med 007 (till ett merpris).
Köp inte de 007 märkta klockorna då och njut av de andra istället.
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor

Jobbigt att vara konsekvent? Blir bara lite fundersam, när man startar en tråd för att provocera så borde man väl vara lite bättre förberedd för motargument. Jag tycker precis som den tidigare tråden ( jag och Rozzy länkade till) att det är ett tråkigt, provocerande och gnälligt upplägg på tråd. Årets sämsta... Hittills;)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Du vill nog bara inte förstå. Annars blir jag lite beklämd.. Du lägger upp en bild som säger beskriva problemet med Omega. Jag antar då att du menar antalet som står under respektive klocka. Eller är det helt enkelt serierna Speedmaster och Seamaster du tycker är Omegas problem?
Det jag menade i sammanhanget var att Seiko har en jäkla massa modeller och det verkar ju inte var ett problem.
Förstår du nu?
Tomater och bananer...
 
Topp