• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omegaspännen, äkthet och prisrace

Olaa

Cartier
Riktigt nyttigt med dessa trådar! Absolut med på att dessa prylar inte har ngt existensberättigande om "piratkopior" :pirate: och bidrar med mina viklås som garanterat är original, stålspännen förmodligen, det förgyllda är gammalt men har inte riktigt koll på äkthet och minns inte när/var jag fått det ifrån... :)
DSC01524.JPG
DSC01528.JPG
 

Stup

Panerai
2-Faktor
IMG_2028.JPG
IMG_2027.JPG
Detta spänne köpte jag på farfars klocka för nått år sen till frugans omega. Vad tror ni om äktheten?

/ P
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Omega märkte inte allt så kan mycket väl vara men kan också helt enkelt vara samma fabrik som gjorde omärkta spännen till allmänheten.
tänkte om någon sett något liknande eftersom det satt på ett omegaband. Antar att inte omega tillverkade sina egna spännen oavsett, så vem är "soltillverkaren"? :)

Edit: heuer brukar väl också ha solen?
 
Senast ändrad:

Curler2 🥌

Vacheron
Pledge Member
Känner mig lätt febrig när jag tänker på att jag vid en flytt för 30 år sedan, eller så, slängde originalbandet med spännet samt hängtag och asken som hörde till min Omega Compressor. :arghh:
 
Topp