Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tja, varför betala dyra pengar för en klocka som 99% av befolkningen inte kan särskilja mot en hundrakronorsklocka från ur&penn. för mig förhöjer det känslan för hela klockan, sedan finns det ju mängder med människor som betalar tusenlappar för att få tag på rätt box, hur ofta ser man den?Snygga spännen Omega har, men varför betala premium (eller för all del överpriser) för nåt man aldrig ser när man har klockan på handleden?
Jo, jag var faktiskt allvarlig med min fråga.Tja, varför betala dyra pengar för en klocka som 99% av befolkningen inte kan särskilja mot en hundrakronorsklocka från ur&penn. för mig förhöjer det känslan för hela klockan, sedan finns det ju mängder med människor som betalar tusenlappar för att få tag på rätt box, hur ofta ser man den?
Edit: fast du kanske inte var allvarlig med din fråga?
Förstår hur du menar. Själv tycker jag att box, spännen och andra små detaljer är roligt att leta efter. För mig är det en del av samlandet. Köpte ett dyrt men fint spänne till min bumper, något jag definitivt inte ångrarJo, jag var faktiskt allvarlig med min fråga.
Och att betala extra för boxar är för mig personligen obegripligt (även om jag förstår att för vissa märken är det viktigt för vidareförsäljning) och detsamma gäller för märket på spännet på läderarmband (inget som jag någonsin lägger märke till och därför inget som jag personligen skulle lägga extra pengar på).
Det viktiga för mig är min personliga upplevelse av en klocka (med fokus på själva klockan, oftast innebär det utseendet på klockan, länken kan dock vara en sån sak som tillför klockan någonting, men gällande läderarmband, det jag upplever och som gör skillnad är kvalitet på lädret (och här är det väl oftast en dålig affär att satsa på original?), inte spännet)
Här är en bra tråd om man vill fördjupa sig i Omega spännen https://omegaforums.net/threads/about-omega-buckles.37347/
Vart får man tag på ett?Förstår hur du menar. Själv tycker jag att box, spännen och andra små detaljer är roligt att leta efter. För mig är det en del av samlandet. Köpte ett dyrt men fint spänne till min bumper, något jag definitivt inte ångrar
Jag köpte mitt på den Kaplans auktion som finns omnämnd i början av tråden. Kika på auktionshus, Tradera och Ebay efter att först ha slängt en blänkare på Köpes Känns som att det är svårt att hitta äkta vara till vettigt pris.Vart får man tag på ett?
Ingen som har något att säga om dom här? skulle gärna vilja veta om det är fake lr äkta.Om jag säger att jag kan Omega så ljuger jag så vad säger ni experter om detta spänne? hoppas bilderna duger.
Spontant ser det äkta ut. Jag har ett likadant fast med annan stämpel, men de har ju kommit med lite olikaIngen som har något att säga om dom här? skulle gärna vilja veta om det är fake lr äkta.
Var det du som bjöd emot mig på Tradera i söndags? Grattis i så fall! Byta krona?Har precis blivit medlem i Seamaster familjen, 168.022 COSC certifierad från 1967. Någon som har ett någorlunda tidsenligt omega guld eller guldpläterat spänne till salu?
Var det du som bjöd emot mig på Tradera i söndags? Grattis i så fall! Byta krona?
Tycker spontant att det ser bra ut. Vill du byta det högra mot ett i stål så säg tillKvalitetscheck. Ser dessa ok ut? Nyutplocksde från Kaplans
Jo, och?Säljer omega inga spännen till vanliga armband så man kan köpa nytt?
Jo, och?
Edit: Du är ju i vintageavdelningen - här gillar vi vintagegrejer. De nya spännena ser helt annorlunda ut.
Inget att be om ursäkt för! Inte min mening att vara dryg.Aha sorry, använde sökfunktionen och missade att detta va vintage..
Om jag säger att jag kan Omega så ljuger jag så vad säger ni experter om detta spänne? hoppas bilderna duger.
Svårt att säga då jag inte är påläst men det finns en länk till omegaforums längre upp på denna sida.Söker ett 16mm guldpläterat Omega-spänne. Sett att det finns en del på Tradera men svårt att avgöra vilka som är äkta. Tips?
Såg denna bl.a.
https://www.tradera.com/item/191502...?itm_source=vip&itm_medium=more-from-category
Tack för svar. Ser ju ut som att de är lika. Kanske värt att chansa, säljaren har bra omdömmen om det är något att gå på.Svårt att säga då jag inte är påläst men det finns en länk till omegaforums längre upp på denna sida.
Tycker det påminner om mitt, fast det på tratten har lite plattare fötter på Omega symbolen.
Jag vet inte riktigt, gillar inte trycket på baksidan. Ser verkligen omegas guld-spännen ut så?Söker ett 16mm guldpläterat Omega-spänne. Sett att det finns en del på Tradera men svårt att avgöra vilka som är äkta. Tips?
Såg denna bl.a.
https://www.tradera.com/item/191502...?itm_source=vip&itm_medium=more-from-category
Osäker men tyckte trycket liknade det Empa visade. Torskade budgivningen nyss, gick för 310kr.Jag vet inte riktigt, gillar inte trycket på baksidan. Ser verkligen omegas guld-spännen ut så?
Jag vet inte riktigt, gillar inte trycket på baksidan. Ser verkligen omegas guld-spännen ut så?
Gillar inte att just bilden på baksidan är så kass, då försöker man dölja något.Osäker men tyckte trycket liknade det Empa visade. Torskade budgivningen nyss, gick för 310kr.
Bra, då behöver jag inte tänka mer på den . Svårt att veta vad man skall leta efter och vart.Gillar inte att just bilden på baksidan är så kass, då försöker man dölja något.
@theargonaut har ju en hel drös till salu, komma med honom!Bra, då behöver jag inte tänka mer på den . Svårt att veta vad man skall leta efter och vart.