• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

• Safirglas

Röster: 382 53.5%
  • Hesalit

Röster: 332 46.5%

• Totala väljare
    714
Äntligen lite mer info kring Aqua terran Railmastern. Lite lång utläggning i videon men fina bilder o klockan ser ju enligt mig iaf riktigt trevlig ut
Tack för det, Hebbe! Det finns väldigt mycket jag gillar med denna. Tyckt att nuvarande (utgående) AT antingen är för stor eller för liten, här har vi det efterlysta mellantinget på 40mm. Helt borstad länk :) Ett synnerligen vackert baklock som inte har glas :) Lume verka vara på en nivå som AT aldrig nått :) En bättre boettform med kortare bandhorn :) Den torde också funka ypperligt på en mängd olika band. På minussidan...? Butterfly-claspen är skön men saknar justering. Tavlan var jag tveksam till först med hårkorset, nu är jag mindre tveksam då den faktiskt verkar vara väldigt levande men är fortfarande inte helt övertygad. Men prisvärt kan det bli om man får loss den för 20+ under jubileumsmodellen (som man torde få betala list för om man hittar en), antagligen även 20+ under en Explorer 1.

De har ju redan haft den ultimata railmastern, de hade ju bara behövt bytt länk och urverk i nedanstående.
PA020168.jpg

Ursäkta min okunnighet, men vad är det för fel på urverket i denna?

Inget fel på det, men det är ju de äldre 2500-verket och i ännu äldre fall, 1120-verket(någon siffervariation på dessa då de är datumlösa).

De nya har en datumlös variant av 8000-serien av urverk, som är antimagnetiska, exaktare och ja, nyare.

Min smp har ett 2500 och den håller 1 sek + per dag, så dåligt är det ju inte :)

Inget fel på det, men det är ju de äldre 2500-verket och i ännu äldre fall, 1120-verket(någon siffervariation på dessa då de är datumlösa).

De nya har en datumlös variant av 8000-serien av urverk, som är antimagnetiska, exaktare och ja, nyare.

Min smp har ett 2500 och den håller 1 sek + per dag, så dåligt är det ju inte :)
Ah, tack för utförligt svar. Misstänkte att det var något sådant. Cal 2500 är nog ganska bra, men cal 8xxx är ju en klar förbättring. Föredrar också den du länkade framför de där med fake-patina. Det känns konstigt.

Ah, tack för utförligt svar. Misstänkte att det var något sådant. Cal 2500 är nog ganska bra, men cal 8xxx är ju en klar förbättring. Föredrar också den du länkade framför de där med fake-patina. Det känns konstigt.

Jag skulle definitivt vilja ha en, en sann explorerutmanare som dessutom är tunn, har bra lume och gör sig bra på en mängd olika straps!

FBjzBvX.jpg
railmaster_corks.jpg
20140712_railmaster8.jpg
image5255.jpg

Nya Railmastern är ju mycket fin, jag hade dock uppskattat om man fortsatt med visarna från föregående version och likaså struntat i den numera så populära fejkvintage-luminovan. I övrigt...mmm, en läckerbit :hungry:

Vänligen
Forumets undersköterska

Äntligen lite mer info kring Aqua terran Railmastern. Lite lång utläggning i videon men fina bilder o klockan ser ju enligt mig iaf riktigt trevlig ut
Tar ett tag att supa in den där och ser trevlig ut men som på filmen så föredrar jag den med läderband framför länken. I min värld hade den kunnat få vara ca 40 mm.

På väg ut till Öland med ett stopp i Kalmar, på MAX vid Guldfågeln Arena. En för oss Växjö-bor fientlig plats då Smålands stolthet heter Östers IF och ingenting annat, men det blir fina wristshots i alla fall. Dagens klocka blir Omega AT 8500G på blått premium-NATO från Cheapest NATO Straps.

Vänligen
Forumets undersköterska

IMG_2756.png

Har sett att det finns rätt snygga gummiband till PO i de större storlekarna. Ingen som råkar veta ifall det finns någon liknande som passar 39.5 mm modellen?

PO.png

Är inte Speedmaster 38mm mer vinklad mot kvinnor? Eller iaf unisex. Därav ovala subtavlor.

F ö blir jag mer och mer tveksam till fake lume. Förstör hela klockan.

Har sett att det finns rätt snygga gummiband till PO i de större storlekarna. Ingen som råkar veta ifall det finns någon liknande som passar 39.5 mm modellen?

PO.png
39,5 har väl 19mm? Dom största (som Deep Black) här väl 22mm? 43,5 har 21mm... Omega gör det inte lätt för sina kunder. Klart tveksamt mao. OEM Till 39,5 finns nog bara det där läderbandet man kan välja som original isf länken. Överlag är det ju smalt utbud med band i 19mm också.

39,5 har väl 19mm? Dom största (som Deep Black) här väl 22mm? 43,5 har 21mm... Omega gör det inte lätt för sina kunder. Klart tveksamt mao. OEM Till 39,5 finns nog bara det där läderbandet man kan välja som original isf länken. Överlag är det ju smalt utbud med band i 19mm också.
Krångligt värre. Får väl hoppas de släpper något i framtiden. Gummi till dykaren känns ju givet.

Tillbaka
Topp