Bossebäver
Silver
Endast 1000:- extra för länken känns prisvärt. Fast hela kittet känns prisvärt.
Bådar ju inte gott för priset av nästa SMP, den listar ju 35 nu, med nytt urverk kommer den säkert lista mer än 45 :/
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Endast 1000:- extra för länken känns prisvärt. Fast hela kittet känns prisvärt.
Ska de byta till ett modernare verk (8800) så lär den bli dyrare, ja. Omega vill ju uppåt i prissegmenten...Bådar ju inte gott för priset av nästa SMP, den listar ju 35 nu, med nytt urverk kommer den säkert lista mer än 45 :/
Har alltid förkastat NATO-band men bilder med Omegas egna gör en lockad att bära kombon du kör. Verkligen riktigt schysst.Omegas Nato kostar en slant men jäklar va bra de är. Har man en klocka man gillar så är det värt det. Har aldrig varit fan av Nato då jag tyckt de jag prövat alltid varit för hårda och av låg kvalité. Har dock ändrat uppfattning o trivs väldigt bra med Nato nu. Tudors Nato är oxå bra men håller Omegas högre.
![]()
Bond skulle burit speedy btw
Sorry Bond måste kunna bada med sin klocka vet duOmegas Nato kostar en slant men jäklar va bra de är. Har man en klocka man gillar så är det värt det. Har aldrig varit fan av Nato då jag tyckt de jag prövat alltid varit för hårda och av låg kvalité. Har dock ändrat uppfattning o trivs väldigt bra med Nato nu. Tudors Nato är oxå bra men håller Omegas högre.
![]()
Bond skulle burit speedy btw
Sorry Bond måste kunna bada med sin klocka vet du![]()
Minns att folk undrade huruvida speedyn skulle klara av att tvättas under vattenkranen..Och det går forfarande alldeles utmärkt med en modern Speedy![]()
Det går bada med den, dock inue jaga badguys under vattnetSorry Bond måste kunna bada med sin klocka vet du![]()
Precis, Bond simmar alltid minst på 10ATMDet går bada med den, dock inue jaga badguys under vattnet![]()
Den nya icke LE railmastern med mastercoxial kommer lista ca 40 tkr. Tror du verkligen en ny smp hamnar under det?SMPc med kaliber 8800 var ju ett hett tips inför Baselworld 2017 men så blev det ju inte. Vi får se till nästa vår om det blir av då istället. Är inte så säker på att vi kommer att se någon stor prishöjning trots manufakturkaliber. Omega ligger rätt bra i prissättningen nu sett till hur Swatch-gruppen profilerat sina varumärken och har sin tyngdpunkt mellan 40-80k i listpris. Man erbjuder bättre produkter än huvudkonkurrenten Rolex till ett något lägre pris och det tror jag man är rätt nöjda med. Nu är det bara att låta tiden göra sitt; för 20 år sedan skrattade vi om någon påstod att Omega skulle kunna vara on a par med Rolex men där är vi nu. Med en målmedveten strategi och Swatch-gruppens resurser i ryggen blir det spännande att se hur varumärket uppfattas om ytterligare 20 år från nu. En instegsdykare som SMPc, som sålt väldigt bra alltsedan år 1993, tror jag man kommer att vilja behålla i prisspannet 35-40k i listpris för att undvika att hamna alltför nära PO 8800/8900 som ligger runt 15k extra. Longines har ju för övrigt börjat fylla upp tomrummet som Omega lämnat efter sig i prisklassen 20-30k riktigt bra samtidigt som Tissot spänner musklerna i den prisklass Longines i sin tur överger. Omegas rörelse up-scale har resulterat i förändringar i hela varumärkesuppsättningen.
Vänligen
Forumets undersköterska
Precis, jag har testar massvis av olika Natos o aldrig fattat tyckte innan jag denna gång satte på det medföljande natot till speedyn o märkte hur skönt det satt trots att jag kör det tight.Har alltid förkastat NATO-band men bilder med Omegas egna gör en lockad att bära kombon du kör. Verkligen riktigt schysst.
Den nya icke LE railmastern med master coxial kommer lista ca 40 tkr. Tror du verkligen en ny smp hamnar under det?
Speedmaster Moonwatch-kollektionen låter som något för dig; 44.25mm i diameter och grymma urverk (9300/9900). Finns i olika material och färger. Andrahandsvärdet är väl ingen höjdare men om du köper lätt begagnat så lindrar du ju smällen en aning. Kan ge exempel på min egen 44.25:Nykokt till trots har jag redan hunnit seriöst betrakta en Omega Speedmaster som ett snudd på måste.
Vill gärna ha en större modell på handleden, minst 42 mm. Och helst inte bli skinnflådd på andrahandsmarknaden
Hoppas på hjälp från Omega konnässörerna här![]()
Mycket fin!Speedmaster Moonwatch-kollektionen låter som något för dig; 44.25mm i diameter och grymma urverk (9300/9900). Finns i olika material och färger. Andrahandsvärdet är väl ingen höjdare men om du köper lätt begagnat så lindrar du ju smällen en aning. Kan ge exempel på min egen 44.25:
![]()
Även om 44 är perfekt för dig så prova en först då de är relativt höga, bara så du vet vad du köper. Vad menar du med "lång"? Om du syftar på måttet mellan övre och undre bandhornen så är det typ 49mm, rätt så kompakt alltså.Mycket fin!
Och 44.25 mm känns perfekt för mig, särskilt som jag får intrycket att Speedmastern generellt är en ganska "lång" modell?
Vad har du för band på den?
Även om 44 är perfekt för dig så prova en först då de är relativt höga, bara så du vet vad du köper. Vad menar du med "lång"? Om du syftar på måttet mellan övre och undre bandhornen så är det typ 49mm, rätt så kompakt alltså.
Just nu sitter den på ett canvasband köpt av @Feskarn här på forumet för en liten summa. Originalbandet till just denna modell är grå alligator ser ut så här:
![]()
Sen ska väl tilläggas att just speedyn i orginal utförande (matt svarta tavlan) är som en kameleont. Blir ju väldigt bra på olika strapsHar alltid förkastat NATO-band men bilder med Omegas egna gör en lockad att bära kombon du kör. Verkligen riktigt schysst.
Helt klart, har nog inte sett en kass kombo ännuSen ska väl tilläggas att just speedyn i orginal utförande (matt svarta tavlan) är som en kameleont. Blir ju väldigt bra på olika straps![]()
Mot Köpenhamn!
![]()
Samma här, blir några nätter på Imperial ett stenkast från Tivoli. Blir väl lite strosande till en och annan Omega-AD också
![]()
Så härligt! Vi kommer bo bredvid Tivoli. Blir lite klockspan på Strøget innan Cafe Victor imorgon![]()
Hej!
Ni är flera som är riktigt duktiga här så jag slänger in en fråga: Vad kan ni om Omegas urverk 3304? (Bla använt på Speedmaster Date ref 323.30.40.40.06.001).
Tack på förhand!