• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

• Safirglas

Röster: 378 53.7%
  • Hesalit

Röster: 326 46.3%

• Totala väljare
    704
Ett extra trevliga helgen på er Omega-freaks ;);)
IMG_7064.JPG

Senast ändrad:
Grattis till ett MYCKET bra val! Härlig känsla va?!?

Härligt! Ett köp baserat på känsla kan aldrig vara fel. Du kanske ändrar dig nån gång, men känslan slår allt rationellt. (Tycker jag)
:)

Tack! Mycket härlig känsla. Hela upplevelsen med långa promenaden till Krons, den fantastiska servicen och omhändertagandet till att man går därifrån med klockan på handleden, klockan som allt bara klickade med. Var inne på Speedmaster, Aqua Terra och lite andra märken. Och alla är riktigt riktigt fina men det var liksom inget snack IRL. Sen kanske smaken ändras efterhand, jag har ju sett vad klockintresse kan skapa för effekter...men det återstår att se. Just nu känner jag mig som en OWG. :)

Jag har lurkat runt på Klocksnack i ett par år. Allt startade med ett intresse för klockor som vaknat till liv och denna gång ville jag ha något annat än en kvarts från Citizen. Så från att kunna noll och egentligen aldrig hållit i en något dyrare klocka så var det en ny värld som öppnade sig. Sedan har det gått lite fram och tillbaka tills jag äntligen klev in på Krons och fick börja klämma och testa på olika modeller. Wow, allting jag trodde vändes upp och ner, både vad gäller typ och storlek. Allt blev också så självklart och en klocka tilltalade mig till 100 %. Den matchade liksom på alla sätt. Så hem och läsa på ytterligare och jag insåg att ägarna i regel var otroligt nöjda. Alltid skönt att läsa som nybörjare. Och idag slog jag till. Så tack för alla fantastiska medlemmar här som bjuder på kunskap och bilder och tack till Klocksnack att ni finns. Jag är himla nöjd och den känns så jävla rätt. Sen får vi se hur det här utvecklas. :)

B1Oq7Eh.jpg
Grattis! Man testar och det klickar, vad gäller klockor så skall man gå helt på känslan :)

Jag har lurkat runt på Klocksnack i ett par år. Allt startade med ett intresse för klockor som vaknat till liv och denna gång ville jag ha något annat än en kvarts från Citizen. Så från att kunna noll och egentligen aldrig hållit i en något dyrare klocka så var det en ny värld som öppnade sig. Sedan har det gått lite fram och tillbaka tills jag äntligen klev in på Krons och fick börja klämma och testa på olika modeller. Wow, allting jag trodde vändes upp och ner, både vad gäller typ och storlek. Allt blev också så självklart och en klocka tilltalade mig till 100 %. Den matchade liksom på alla sätt. Så hem och läsa på ytterligare och jag insåg att ägarna i regel var otroligt nöjda. Alltid skönt att läsa som nybörjare. Och idag slog jag till. Så tack för alla fantastiska medlemmar här som bjuder på kunskap och bilder och tack till Klocksnack att ni finns. Jag är himla nöjd och den känns så jävla rätt. Sen får vi se hur det här utvecklas. :)

B1Oq7Eh.jpg

ett STORT JÄVLA GRATTIS !!!

Att gå från en quartz citizen till denna är ett stort steg !
Många har ju gått via lite billigare märken och modeller föräns dom kommit upp till dom klockorna men ett strålande första val!

Se nu till å byt ut låset till det med justering på insidan av låset så du kan ändra on the fly ! Väl värt dom ca 1500 extra !

ett STORT JÄVLA GRATTIS !!!

Att gå från en quartz citizen till denna är ett stort steg !
Många har ju gått via lite billigare märken och modeller föräns dom kommit upp till dom klockorna men ett strålande första val!

Se nu till å byt ut låset till det med justering på insidan av låset så du kan ändra on the fly ! Väl värt dom ca 1500 extra !

Tack! Och tack för tipset, det där var ju riktigt smidigt. Måste kolla med Krons.

goteborg/Omega_Speedmaster_Pro_med_safirglas_74783005.htm?ca=15&w=1. Hej , jag har en kompis som tänkt köpa en Speedmaster och hittat denna, vad tycker ni? Era tankar om safirglas mot hesalit , plus och minus, tips på andra modeller? Ska vara Speedmaster.

Tillbaka
Topp