Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grattis till ett MYCKET bra val! Härlig känsla va?!?
Härligt! Ett köp baserat på känsla kan aldrig vara fel. Du kanske ändrar dig nån gång, men känslan slår allt rationellt. (Tycker jag)
![]()
Varför ledsen smiley?Ett extra trevliga helgen på er Omega-freaks
![]()
Grattis! Man testar och det klickar, vad gäller klockor så skall man gå helt på känslanJag har lurkat runt på Klocksnack i ett par år. Allt startade med ett intresse för klockor som vaknat till liv och denna gång ville jag ha något annat än en kvarts från Citizen. Så från att kunna noll och egentligen aldrig hållit i en något dyrare klocka så var det en ny värld som öppnade sig. Sedan har det gått lite fram och tillbaka tills jag äntligen klev in på Krons och fick börja klämma och testa på olika modeller. Wow, allting jag trodde vändes upp och ner, både vad gäller typ och storlek. Allt blev också så självklart och en klocka tilltalade mig till 100 %. Den matchade liksom på alla sätt. Så hem och läsa på ytterligare och jag insåg att ägarna i regel var otroligt nöjda. Alltid skönt att läsa som nybörjare. Och idag slog jag till. Så tack för alla fantastiska medlemmar här som bjuder på kunskap och bilder och tack till Klocksnack att ni finns. Jag är himla nöjd och den känns så jävla rätt. Sen får vi se hur det här utvecklas.
![]()
Tjocka fingrar (eller liten skärm)Varför ledsen smiley?
Jag har lurkat runt på Klocksnack i ett par år. Allt startade med ett intresse för klockor som vaknat till liv och denna gång ville jag ha något annat än en kvarts från Citizen. Så från att kunna noll och egentligen aldrig hållit i en något dyrare klocka så var det en ny värld som öppnade sig. Sedan har det gått lite fram och tillbaka tills jag äntligen klev in på Krons och fick börja klämma och testa på olika modeller. Wow, allting jag trodde vändes upp och ner, både vad gäller typ och storlek. Allt blev också så självklart och en klocka tilltalade mig till 100 %. Den matchade liksom på alla sätt. Så hem och läsa på ytterligare och jag insåg att ägarna i regel var otroligt nöjda. Alltid skönt att läsa som nybörjare. Och idag slog jag till. Så tack för alla fantastiska medlemmar här som bjuder på kunskap och bilder och tack till Klocksnack att ni finns. Jag är himla nöjd och den känns så jävla rätt. Sen får vi se hur det här utvecklas.
![]()
ett STORT JÄVLA GRATTIS !!!
Att gå från en quartz citizen till denna är ett stort steg !
Många har ju gått via lite billigare märken och modeller föräns dom kommit upp till dom klockorna men ett strålande första val!
Se nu till å byt ut låset till det med justering på insidan av låset så du kan ändra on the fly ! Väl värt dom ca 1500 extra !
Tack! Och tack för tipset, det där var ju riktigt smidigt. Måste kolla med Krons.
Har ju redan svarat diggoteborg/Omega_Speedmaster_Pro_med_safirglas_74783005.htm?ca=15&w=1. Hej , jag har en kompis som tänkt köpa en Speedmaster och hittat denna, vad tycker ni? Era tankar om safirglas mot hesalit , plus och minus, tips på andra modeller? Ska vara Speedmaster.
Va?Men bryr sig vanligt folk om hur en klocka såg första gången?
Nä men varför köper han inte en ny 005 på länk då för ~30k?Han vill bara ha en Speedmaster ingen speciell årgång eller modell.
Det är det enklaste alternativet tycker jag. Bara att köpa.Nä men varför köper han inte en ny 005 på länk då för ~30k?
Vet inte, hur mycket skiljer det i priset på safirglas?Nä men varför köper han inte en ny 005 på länk då för ~30k?
006 ska han kolla på då.Vet inte, hur mycket skiljer det i priset på safirglas?
För att han tror att det håller bättre, men han kommer inte ha den på jobbet ändå!006 ska han kolla på då.
Varför vill han ha safirglas?
Hesalit är ju både snyggare, (mycket snyggare), krasar inte i bitar och kostar bara 900kr att byta om man mäste.
För att han tror att det håller bättre, men han kommer inte ha den på jobbet ändå!
Det stämmer inte.För att han tror att det håller bättre, men han kommer inte ha den på jobbet ändå!
Nä, en annan. Vi åker in till Jarl imorgon.Det stämmer inte.
Klarar hesalit månresor (de använder fortfarande den i rymden) klarar den nog hans vardagliga liv.
Repor på hesaliten kan du polera bort på en sekund.
Är det sås-mannen?
Jag har testat den. Tycker den är skitcool, modellen i sig äger jag ju själv fast i blått på länk som jag föredrar. Modellen du länkade finns också på länk.Nån som provat denna? Vad är er reflektion?
https://www.omegawatches.com/images/Watches/Soldier/21532442101001.png
Tack!Jag har testat den. Tycker den är skitcool, modellen i sig äger jag ju själv fast i blått på länk som jag föredrar. Modellen du länkade finns också på länk.
![]()
Gummit är väldigt skönt med trevlig deployant. Har bara prövat i butik, men om jag inte var så förtjust i länk (och inte redan hade en PO) så skulle jag inte tveka på en PO med det gummit.Tack!
Jag är sugen på den på gummit![]()
Tack!
Jag är sugen på den på gummit![]()
Jag har ett blått gummi med alligator på ovansidan på väg hem till min 43,5. Lär vara dyrt som....så jag hoppas det är bra!Gummit är väldigt skönt med trevlig deployant. Har bara prövat i butik, men om jag inte var så förtjust i länk (och inte redan hade en PO) så skulle jag inte tveka på en PO med det gummit.
Spännande, förväntar mig bilder sedanJag har ett blått gummi med alligator på ovansidan på väg hem till min 43,5. Lär vara dyrt som....så jag hoppas det är bra!
Klart det kommer bilderSpännande, förväntar mig bilder sedan![]()