• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

• Safirglas

Röster: 378 53.7%
  • Hesalit

Röster: 326 46.3%

• Totala väljare
    704
IMG_7094.JPG

IMG_7100.JPG
Måste säga att dom här bilderna väcker en hel del habegär, ser fantastiskt fin ut! Fina bilder.

Är det ingen som köpt den nya Speedmaster 38mm? Det är väl nästan det enda intressanta som hänt med Speedy sen 60 talet?
100m wr, columnwheel, co-axial. Borde den inte vara populärare? Tycker den är ett kul alternativ till många chronos.

edit: såg att det var en tjockis, 14,7 mm.

14.7 är inte så tjockt för en automatisk chrono med 100 meter wr. Det är väl typ bara daytona och el primero som är tunnare.

Annars håller jag med, min bristningsgräns går vid min smp på 13, lite mer kan gå med rätt boettform. Exempelvis omega dsotm eller gsotm bär upp sina 16mm otroligt väl.

Hur gör man om klockan inte håller tiden men är under garanti? Tar jag med mig garantibeviset ner till AD:n och säger fixa bara? Hur länge får jag räkna med att bli av med klockan?

Den tappar just nu styvt 8 sek per dygn, håller på att driva mig till vansinne. Det är en 2017 års SMPc

Hur gör man om klockan inte håller tiden men är under garanti? Tar jag med mig garantibeviset ner till AD:n och säger fixa bara? Hur länge får jag räkna med att bli av med klockan?

Den tappar just nu styvt 8 sek per dygn, håller på att driva mig till vansinne. Det är en 2017 års SMPc
Du gör som du skriver, ta med den till AD. har du tur skickas den bara till El Stockholmo. Då kan du få tillbaks den på 2 veckor. :)
Lycka till

Jag smet förbi lokala Omegahandlaren idag och fick möjlighet att prova nya Railmater. En väldigt trevlig liten pjäs, även om jag har svårt för så mycket polerade ytor som den har, det blir lite för mycket bling innan man får in vettig patina!
IMG_0008.jpg

Tillbaka
Topp