• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

• Safirglas

Röster: 378 53.7%
  • Hesalit

Röster: 326 46.3%

• Totala väljare
    704
En bild till då
F03166A6-C3B6-43B9-B520-ED352A633817.jpeg
Visst är den fin :) Du köpte väl med länk? Använder inte den?

Härligt, precis det jag ville höra då AT 38.5 sitter som en smäck. Konstigt att dom inte finns till salu oftare här på KS ändå. Det är väl oftast dina som varit på Köp och Sälj :rolleyes:
Mindes att @Kai la upp detta
https://klocksnack.se/posts/1957487/
Känns ändå som kameran luras något, tycker Explorer och Globemaster ger en likvärdig storleksupplevelse. AT upplevs mindre i alla fall.

• Like
Reactions: Kai
B8F1BE99-291D-42E3-B9DA-A703A9F021BB.jpeg
God afton!

Efter att ha dragits med min Certina i cirka 7 år så slog jag till på en Planet ocean idag, och firar med avskedspresenterna från jobbet och firar in 4 veckor semester innan nya tjänsten. Forumet har varit till mycket hjälp och på 4-5 dagar har jag nördat ner mig totalt. Tack på både gott och ont ;-)

Mindes att @Kai la upp detta
https://klocksnack.se/posts/1957487/
Känns ändå som kameran luras något, tycker Explorer och Globemaster ger en likvärdig storleksupplevelse. AT upplevs mindre i alla fall.

Håller med om att kameran luras något, upplever inte Globemastern som så mycket större som den ser ut i ovan länk.
Kika på lumebilderna nedan så ser det mer harmoniskt ut, ingen kamera som luras på samma vis. Men fortfarande upplevs Globemaster som större än AT, inte bara 0,5 mm större, utan kanske 1 mm större =) Kan ha med att urtavlan är ljus silver som ger den känslan också.
20170709_171612-2-jpg.576654

https://klocksnack.se/threads/visa-era-lume-shots.237/page-51#post-1920563
Ping @Zuuki

Håller med om att kameran luras något, upplever inte Globemastern som så mycket större som den ser ut i ovan länk.
Kika på lumebilderna nedan så ser det mer harmoniskt ut, ingen kamera som luras på samma vis. Men fortfarande upplevs Globemaster som större än AT, inte bara 0,5 mm större, utan kanske 1 mm större =) Kan ha med att urtavlan är ljus silver som ger den känslan också.
20170709_171612-2-jpg.576654

https://klocksnack.se/threads/visa-era-lume-shots.237/page-51#post-1920563
Ping @Zuuki

Jösses, den där Globemastern är verkligen nått speciellt, men kompisarna är inte heller fyskam :hungry:

• Like
Reactions: Kai
ähh...för en tia får du ju en mognare stil samt en snyggare dinka ;)
Klämde på en igen igår. Klickar inte helt att på att det är den jag vill ha. Tycker AT passar bättre som komplement till mina andra klockor, blir lite sportigare. Gillar Globis länk bättre men att kronan inte är skruvad ser jag som ett minus. Återstår att välja bland ATs 12 utgåvor av ref i 41 eller vad det är, kanske skippa länk och välja gummit? Svåra beslut..

Klämde på en igen igår. Klickar inte helt att på att det är den jag vill ha. Tycker AT passar bättre som komplement till mina andra klockor, blir lite sportigare. Gillar Globis länk bättre men att kronan inte är skruvad ser jag som ett minus. Återstår att välja bland ATs 12 utgåvor av ref i 41 eller vad det är, kanske skippa länk och välja gummit? Svåra beslut..
Ahh...kör på det du gillar. Ang kronan varför är det en issue för dig? WR 100m fixar ju den utan skruvad krona.

Ahh...kör på det du gillar. Ang kronan varför är det en issue för dig? WR 100m fixar ju den utan skruvad krona.
Mentalt tar det emot att hoppa i vattnet utan skruvad krona även om det står 100m. Haft en kronograf med iofs skruvad krona och 100m men samma med den. Skruvad krona känns bra helt enkelt även om tillverkarna vet vad dom pysslar med.

Tillbaka
Topp