• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

• Safirglas

Röster: 378 53.7%
  • Hesalit

Röster: 326 46.3%

• Totala väljare
    704
DD5A5685-4404-4751-AB6B-46086C45A568.jpeg
Någon som har sin SMP på läderband? Eller måste man köpa en Sub för att ha läderband på en dykare?

Kolla ungefär mitt på sida 92, avgör själv dock en svart. Vi ska väl inte vara så drastiska att det måste köpas en sub....

Klart man kan bära sin dykare på läder eller annat band om så önskas. Rent estetiskt funkar det bättre på SM300 tex än smp. Rent praktiskt om man badar etc inte så lyckat med läder. Vi är ju iof många som utsätter våra klockor för mkt bad o stora påfrestningar :rolleyes:

Senast ändrad:
Kolla ungefär mitt på sida 92, avgör själv dock en svart. Vi ska väl inte vara så drastiska att det måste köpas en sub....
Ser bra ut! :)

Klart man kan bära sin dykare på läder eller annat band om så önskas. Rent estetiskt funkar det bättre på SM300 tex än smp. Rent praktiskt om man badar etc inte så lyckat med läder. Vi är ju iof många som utsätter våra klockor för mkt bad o stora påfrestningar :rolleyes:
Perfekt anledning att köpa en till klocka ju :D

Tja fanboyz ;)

Min SM300 stannade i helgen. Den hade bra kraftreserv men bara stannade. Ändrar jag tiden så går den i typ 5-10sek sedan stannar den igen, jag kan tydligt se att amplituden är mycket dålig. Klockan var ej utsatt för någon stöt, endast lite mindre vibrationer från mion Xbox-handkontroll.

Klockan är under garanti och ska få sig ett besök hos den lokala AD:n ikväll, men är det någon här på forumet som har hört om något liknande eller har varit med om detta? Urverket är cal.8400.

Tja fanboyz ;)

Min SM300 stannade i helgen. Den hade bra kraftreserv men bara stannade. Ändrar jag tiden så går den i typ 5-10sek sedan stannar den igen, jag kan tydligt se att amplituden är mycket dålig. Klockan var ej utsatt för någon stöt, endast lite mindre vibrationer från mion Xbox-handkontroll.

Klockan är under garanti och ska få sig ett besök hos den lokala AD:n ikväll, men är det någon här på forumet som har hört om något liknande eller har varit med om detta? Urverket är cal.8400.
Har du testat att vrida upp den via kronan ca 20 varv? Alltså då mer än bara ställa tiden.

Absolut, detta har jag gjort. Vred kronan ca. 30 varv för att vara säker. Uppdraget var lite trögare än vanligt märkte jag, det var också en sak som jag uppmärksammade.
Nej, aldrig hört om något sådan på denna typ av verk (8500 utan datum). Trist, men det är ju bara att lämna in den. Den torde åka vidare till Swatch Group i Stockholm.

Nej, aldrig hört om något sådan på denna typ av verk (8500 utan datum). Trist, men det är ju bara att lämna in den. Den torde åka vidare till Swatch Group i Stockholm.
Ja, det blir säkert något sådant. Men jag återkommer om hur det går med denna. Det kan ju vara bra att vet för er andra :)

Att länken smalnar av mot låset är snyggt o ger bättre symmetri (fel ordval kanske?). Svårt att se på bilden men från 20- 16 mm är det
DBB68ED6-6A84-4AC2-96F5-48FA739AA3D2.jpeg
D21EEF26-E1B2-45BF-80DA-87F10CAB4FD8.jpeg

Hade gärna sett att omega gjorde framtidens länkar lite mer avsmalnade :)

Är det nån som kan bidra med info kring denna DeVille Quartz? Köpte den av Bergströms ur för länge sedan och har inte kvar någon dokumentation. Har för mig att dom frågade om jag ville ha box men jag tog på mig den direkt på armen eftersom jag var på väg till ett party. Referens?
IMG_1980.JPG

Tillbaka
Topp