Filip Dudeson
Basic
Funkar med en penna om man inte har verktyget tillgängligt. Är likadant på den vanliga kronografen.Coola som Fassen men skumt att ändra datum med ett verktyg på heliumventilen![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Funkar med en penna om man inte har verktyget tillgängligt. Är likadant på den vanliga kronografen.Coola som Fassen men skumt att ändra datum med ett verktyg på heliumventilen![]()
Bara för att den är så fin.
![]()
Bär den med ett leende!Den har fått ett gott hem nu. Kommer att bäras dagligen...
![]()
Nu har lädret från WatchObsession dykt upp på uthämtningsstället. Ska bli intressant att se hur kvaliteten är och om den sitter bra på Omega spännet.
Ingen som har testat deras ”Omega style” band?
Kvalitén verkar bra men såg nu när jag fick dem att det är samma som BOB straps på ebay (kanske därför WO inte visar någon bild på baksidan av strapet där märkningen syns). Så spara dig en hundring och beställ via ebay istället.Skriv gärna en recenssion med lite bilder! Har aldrig testat dem från WatchObsession, men däremot har jag köp ”Omega OEM” från Strapsco.com. Där har passformen varit mycket bra och kvalitet på läder känns också bra, men har haft banden för kort tid för att kunna göra en vettig bedömning.
https://strapsco.com/product-category/omega-watch-bands/
Har nyss kommit hem med min Omega från Rob Engström, riktigt bra service och en trevlig affär.Tack för snabbt svar. Ska vända mig till Rob E och höra mig för.
Är rätt sugen på en Planet Ocean 39.5 mm är det någon som sitter på en sådan här och kan berätta om sina upplevelser?
Tack på förhand!![]()
Har du läst @Nicbex recension?Är rätt sugen på en Planet Ocean 39.5 mm är det någon som sitter på en sådan här och kan berätta om sina upplevelser?
Tack på förhand!![]()
Jag bytte precis bort min, men det var en riktig trevlig klocka och den enda POn jag gillar storleksmässigt pga mina något klena handleder.
Inte mycket att klaga på egentligen, bra kvalitet rakt igenom, bra verk, bra finish och bra närvaro på handleden. Jag tycker att den är något hög dock inte jämfört med de andra storlekarna på PO men ändå så att jag märkte av höjden.
Du får dessutom otroligt mycket klocka för pengarna tycker jag!
![]()
Jag tog över ovan klocka från hejsam. Grymt bra klocka. Sportig och elegant på samma gång och kvaliteten känns fantastisk. Stort plus för snabbjusteringen i länken (typ glidelock). Bär varken stort eller litet ut ungefär som den 16570 som byttes bort dock tjockare. Har beställt gummi (läder med gummi på..) som kommer om någon vecka och blir nice att kunna variera den lite.
![]()
Ärligt talat förstår jag inte alls ditt dilemma och inte alls "Speedyn känns för ömtålig. Vill ha något som slits med större värdighet". Nu har jag en Speedy Pro och jag tycker verkligen att det är något som slits med värdighet. Till skillnad från mina 5ATM och Hesalit har du väl 10ATM och safir också? Tycker Speedy och Seamaster (oavsett modell) är alldeles utmärkta komplement men skulle väl inte skaffa två moderna Seamasters, vill ha mer olikheter i dom klockor jag har. Själv har jag gått från AT till PO och tillbaka till AT nu.Sen jag skaffade min Planet Ocean för ca 5 månader sedan har min Speedy Mark II inte alls fått samma handledstid som innan. Inser att jag lite föredrar mer vattentäta, slitstarka klockor.
Leker nu med tanken att byta min speedy mot en SM300 master Co-axial som är något av en drömklocka. Alternativt köpa en först och sälja vidare den som jag känner minst för. Eller är jag en OWG egentligen? Jag älskar ju min PO men vill ha något att alternera med, Speedyn känns för ömtålig. Vill ha något som slits med större värdighet.
Är det någon som förstår mitt dilemma och kanske har tips om vägen framåt? Inom ramen för trådämnet såklart
Edit: måste ju ha ett par bilder.
![]()
![]()
Alltså, när du lägger fram det sådär så känner jag ju mig bara larvig som ens funderar på att byta.Ärligt talat förstår jag inte alls ditt dilemma och inte alls "Speedyn känns för ömtålig. Vill ha något som slits med större värdighet". Nu har jag en Speedy Pro och jag tycker verkligen att det är något som slits med värdighet. Till skillnad från mina 5ATM och Hesalit har du väl 10ATM och safir också? Tycker Speedy och Seamaster (oavsett modell) är alldeles utmärkta komplement men skulle väl inte skaffa två moderna Seamasters, vill ha mer olikheter i dom klockor jag har. Själv har jag gått från AT till PO och tillbaka till AT nu.
Edit: bild
![]()
Är väl sponsring till OS. På bilden en Bob. Reklamtittade på omegas instagramfeed häromdagen då de dök upp såna händelse saker(är för gammal för att veta vad det heter..)
Det fick en gammal 28-åring att börja fundera lite..
![]()
ska omega börja med giveaways?
köp en PO få en JL dunjacka?
eller hur fan kan annars JL och omega dyka upp ihop? haha
jo visserligen men trodde inte JL hade så pass mycket pe gar till spons! hahaÄr väl sponsring till OS. På bilden en Bob. Reklam![]()
34 000 kr är dyrt. Som referens så har nyare årsmodeller gått för runt 28' här på forumet. Gå in i säljesdelen och sök efter Aqua Terra så får du upp ett antal referensobjekt. För 34' kan du säkerligen hitta en sprillans ny hos en gråhandlare (ser att Show Commerce tar runt €3500 för en AT 41,5 mm).Hej ni högre Omega vetare!
Novis som jag är tänkte jag lyssna er lite i ett beggat klocköp som jag funderar på.
Har sneglat lite på Aqua terran (den föregående modellen) som jag tycker är en mycket fin allround klocka (gillar inte alls den nya modellen) och jag har möjlighet till ett begagnat köp.
Bifogar nedan prisuppg: http://www.uret.se/omega-seamaster-...-co-axial-415mm-bla-stal-o415-mm-p-55876.html
Har möjlighet att köpa den till 34k.
En ägare, bra skick, svensk AD, dec 2015, fullset.
Vad tycker ni generellt om priset och vad är viktigt att jag säkerställer vid affär?
Kan man ringa AD för att bekräfta originalköpet?
Vilket nummer ska matcha klocka kontra cert?
Övriga tips till en nybörjarnovis?
Fortsatt trevlig kväll alla!
34 000 kr är dyrt. Som referens så har nyare årsmodeller gått för runt 28' här på forumet. Gå in i säljesdelen och sök efter Aqua Terra så får du upp ett antal referensobjekt. För 34' kan du säkerligen hitta en sprillans ny hos en gråhandlare (ser att Show Commerce tar runt €3500 för en AT 41,5 mm).
Ja, 34K beg är pris från handlare som skall leva på det. Royal Watches har en för det. Jälmers som alltid ligger högt har en för 36K. Köpte exakt denna själv ny från Rob i dec 2015 som då gav 25% och det landade på 36K. Flera svenska AD har väl denna gamla kvar och då dessa ex i så fall säkert värmt montern där ett tag så är det nog ett bra läge att deala, bara att ringa runt och kolla.Håller med Choppe, du bör få en för under 30k helt klart! När jag köpte min kunde man få ner dem cirka 20% direkt från AD bara man var beredd att slå till direkt, alltså cirka 38k.
Tror att ADs fortfarande säljer modellen även fast den nya kommit. Hade hellre köpt en sprillans från AD för 38 än beg för 34. Framförallt om det är första klockan du köper, lycka till!![]()
@Alex TaólFinns det intresse av att köpa en Aqua terra (ref 220.10.41.21.03.001) så har jag en ny och oanvänd. Uttagen från Rob E den 19 januari 2018. Det var ett impulsköp. All plast förutom på glaset är kvar. Dock är länken kortad efter mina mått. Tänkte lägga ut den men kollar ev intresse här först. 37000 kr. Finns i Sthlm.