• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

• Safirglas

Röster: 378 53.7%
  • Hesalit

Röster: 326 46.3%

• Totala väljare
    704
Kör vintage omega idag.
IMG_6625.JPG

Jag tog över ovan klocka från hejsam. Grymt bra klocka. Sportig och elegant på samma gång och kvaliteten känns fantastisk. Stort plus för snabbjusteringen i länken (typ glidelock). Bär varken stort eller litet ut ungefär som den 16570 som byttes bort dock tjockare. Har beställt gummi (läder med gummi på..) som kommer om någon vecka och blir nice att kunna variera den lite.
2D416662-AA06-4A30-8F5F-89AA7A567C74.jpeg
Misstänker att det var den som jag hade i min ägo under några dagar. Verkligen fin modell, finish och storlek. Dock så kunde den inte riktigt konkurrera ut min Subc, som för övrigt är borta. Kan definitivt tänka mig den igen!

In the report, the Swatch Group mentions that “Omega will also celebrate the 70th anniversary of the Seamaster and the 25th anniversary of the Seamaster Diver 300m in 2018, and will market special editions of the collections for these occasions.” or “Breguet, with its new Marine Collection“… You know what to expect for Baselworld 2018.
https://monochrome-watches.com/swat...baselworld-2018-novelties-partially-revealed/

Låter lovande :)

Alright, stort sug efter ännu en klocka!
Valet står mellan en nya Omega PO 39.5 (8900) samt en vit Explorer 216570

Hittar ingen vettig tråd att ta upp diskussionen i så provar både i denna samt i 216570-tråden då jag antar jag kommer få något partiska röster så får jag göra en sammaslagen bedömning utifrån dessa två trådar :D

Någon här som har ägt eller äger båda och kan ge för-/nackdelar?
Vilken hade ni köpt och varför?

Hoppas det är ok att ta frågeställningen här och att det inte går alldeles för offtopic att jag blandar in en annan modell än just den som tråden avhandlar?

Tillbaka
Topp