Till salu?Yesbox.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Till salu?Yesbox.
Tyvärr inte. Om du inte kommer med ett erbjudande jag inte kan motstå. Min är komplett uttagen 2017 ifrån Nymans ur i Västerås..Till salu?![]()
Den billigaste jag hittar på chrono24 tex kostar strax över 16k. Sen om det är missvisande eller inte låter jag vara osagt15.000 är för högt för en quartz...
om de är lägst känns det som ett väldigt dåligt köp med tanke på vad du kan hitta en keramisk för eller en automatisk 2254Den billigaste jag hittar på chrono24 tex kostar strax över 16k. Sen om det är missvisande eller inte låter jag vara osagt
Har inte haft jättekoll här på forumet vad de sålts för!
För dom pengarna får man en automat. Quartz går för runda 9-11k..Den billigaste jag hittar på chrono24 tex kostar strax över 16k. Sen om det är missvisande eller inte låter jag vara osagt
Har inte haft jättekoll här på forumet vad de sålts för!
Sökte på Seamaster Professional med 41mm som filter, det kommer upp klockor från 11k men inte lika nya, inom EU eller med svart tavla!om de är lägst känns det som ett väldigt dåligt köp med tanke på vad du kan hitta en keramisk för eller en automatisk 2254
Edit vad sökte du på då? söker man professional kommer de upp billigare.![]()
Då har du säkert bättre koll än mig på marknaden, som sagt har jag bara jämfört med chrono24 och dragit bort lite från priserna där!För dom pengarna får man en automat. Quartz går för runda 9-11k..
2016 under basel introducerades nuvarande PO cal 8900 så man kan väl anta att PO8500 slutade tillverkas i början av 2016 kanske? Sedan kan det ju finnas ex som legat o som räknas som uttagna senare såklartNågon här som har koll på vilket år Omega slutade tillverka PO8500?
Då var det ungefär som jag tänkte. Men det går inte att se vilket år klockan är tillverkad genom serienummer eller liknande?2016 under basel introducerades nuvarande PO cal 8900 så man kan väl anta att PO8500 slutade tillverkas i början av 2016 kanske? Sedan kan det ju finnas ex som legat o som räknas som uttagna senare såklart
På de senaste nyare omegor jag haft har det under boxen ( den stora vita) suttit en lapp med något som jag antagit varit ett datum, kanske ett tillverknings datum? Via serie nr går det kanske kolla upp med Omega?Då var det ungefär som jag tänkte. Men det går inte att se vilket år klockan är tillverkad genom serienummer eller liknande?![]()
Vill inte låta dryg eller nåt, inte alls meningen men oftast är det överpriser på c24. Lite som blocket. Men generellt går automaterna runt 13,14- 17,18k beroende på skick mm. Quartz runt 9-12k UNGEFÄR beroende på skick mm. Hade en quartz som jag sålde (som jag ångrade) som jag köpte för 9400kr för 2 år sen..Då har du säkert bättre koll än mig på marknaden, som sagt har jag bara jämfört med chrono24 och dragit bort lite från priserna där!![]()
Dom nya är ju självklart bättre med sina nya finesser. Men 8500 är grym också med tex dubbla mainsprings, Co-axial mm. Diggar i princip alla Co-axial. Känns som Omega är steget före alla andra..2016 under basel introducerades nuvarande PO cal 8900 så man kan väl anta att PO8500 slutade tillverkas i början av 2016 kanske? Sedan kan det ju finnas ex som legat o som räknas som uttagna senare såklart
Aha under vita ytterboxen? Ska kolla min..På de senaste nyare omegor jag haft har det under boxen ( den stora vita) suttit en lapp med något som jag antagit varit ett datum, kanske ett tillverknings datum? Via serie nr går det kanske kolla upp med Omega?
Håller med...mycket fin! Har sneglat en hel del på den, men aldrig kommit till skott.Mycket fint hantverk på denna speedy 57 med coaxial 9300. Fler på forumet som har?
![]()
Riktigt fint kvalite. Tycker du absolut ska testa någon gång.Håller med...mycket fin! Har sneglat en hel del på den, men aldrig kommit till skott.
how much does one of thoses cost these days?![]()
![]()
![]()
Köpte en ny "beater" idag. En Omega smp quartz, svart med röd text och den "vågiga" tavlan. Helt fullset, uttagen 2009. Tror att det är en av dom sista innan dom med keramiska ringarna kom. Mycket nöjd![]()
![]()
Its a secret..how much does one of thoses cost these days?
kom igen dont be shy!Its a secret..![]()
Grattis! Den keramiska debuterade under basel 2012...iaf den med 2500D verket.![]()
![]()
![]()
Köpte en ny "beater" idag. En Omega smp quartz, svart med röd text och den "vågiga" tavlan. Helt fullset, uttagen 2009. Tror att det är en av dom sista innan dom med keramiska ringarna kom. Mycket nöjd![]()
![]()