Code
AKA Vincent B
Ahh vet. Och innan fanns bara aluminium som slutades tillverkas 2009 om jag minns rätt..Grattis! Den keramiska debuterade under basel 2012...iaf den med 2500D verket.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ahh vet. Och innan fanns bara aluminium som slutades tillverkas 2009 om jag minns rätt..Grattis! Den keramiska debuterade under basel 2012...iaf den med 2500D verket.
Är medveten om att jag verkar vara relativt ensam med denna åsikten men tycker att den är riktigt ful. Trodde den skulle växa på mig men icke, lika hemsk nu som när den presenterades.Den här tilltalar mig på något vis, samtidigt som jag inte blir klok på tavlan. Jag gillar länken och flirten mot arvet. Fejkpatina är en vattendelare. Bild stulen från Hodinkee.![]()
Testade den under en Omega GTG i höstas. Tyckte den var för stor annars jäkligt braÄr medveten om att jag verkar vara relativt ensam med denna åsikten men tycker att den är riktigt ful. Trodde den skulle växa på mig men icke, lika hemsk nu som när den presenterades.
Ja, jag tror också storleken kan avskräcka. Har dock inte testat den än.Testade den under en Omega GTG i höstas. Tyckte den var för stor annars jäkligt bra
Är den 40mm? Tycker bara den ser ut som en AT gjord så billig som möjligt..Testade den under en Omega GTG i höstas. Tyckte den var för stor annars jäkligt bra
Japp 40mm.Är den 40mm? Tycker bara den ser ut som en AT gjord så billig som möjligt..
Ja tror det har med tavlan att göra. Den känns lite billig. Har någon en prisuppgift i SEK?Japp 40mm.
Tycker ej den ser eller känns billig ut. Gillar den o hade nog slagit till om den varit 38mm. Tror den listar ca 40tkr lite upp o ner beroende på länk eller canvas bandetJa tror det har med tavlan att göra. Den känns lite billig. Har någon en prisuppgift i SEK?
Är den 40mm? Tycker bara den ser ut som en AT gjord så billig som möjligt..
Ja, den är fin. Hur länge tillverkades den versionen?Jag är på samma sida, jag kan inte gilla den. Synd då förra generationens Railmaster tamigfan va perfekt.
![]()
edit: Så här tunn ska de också vara.
![]()
Såg att Omegas hemsida var uppdaterad med priser. Från 43´ med canvasband.Tycker ej den ser eller känns billig ut. Gillar den o hade nog slagit till om den varit 38mm. Tror den listar ca 40tkr lite upp o ner beroende på länk eller canvas bandet
Har sett den i skylten men inte närmare än så. Jo, jag tycker den är bra men är också delad. Har man nu gjort en 60th Railmaster och sedan gör en modern version så skall den vara just modern och ingen fejkpatina tycker jag. Precis som @Bossebäver tycker jag "förra" versionen var väldigt bra och dom borde ha utgått från den. Förra generationens Railmaster utgick vad jag förstår pga dålig försäljning (trots att den var bra) och den här tror jag går samma öde till mötes. Folk kommer att fortsätta välja AT, modern, bra och inte så mycket dyrare.Den här tilltalar mig på något vis, samtidigt som jag inte blir klok på tavlan. Jag gillar länken och flirten mot arvet. Fejkpatina är en vattendelare. Bild stulen från Hodinkee.![]()
Omega Geneve klockan, gillade boetten på den, färgen på tavlan var riktigt snygg också!Omega trio. Liten rättelse.
Omega planet ocean 42mm Co-axial cal:8500. Planet ocean presenterades första gången 2004 kom med 42mm samt 45.5mm (Co-axial cal:2500). År 2011-2017 (endast 6år) kom 42mm med Co-axial cal: 8500 som ej tillverkas längre och som bars av Mr James bond i filmen "Skyfall"
Omega Seamaster 300 quartz.
Presenterades första gången år: 1994. Blev känd i James bond filmen "Goldeneye" , år: 1995.
Uppgradering på denna med större sjöhäst på bakboetten samt med röd text på tavlan år: 2006- 2011 (endast 5år), Tillverkas ej längre. År: 2012 kom dom med keramiska ringar.
Omega geneve: Uttagen 1974. Cal: 1030 (manuell). Vinröd urtavla (rätt ovanliga). Tillverkas ej längre.
Ingen mer info.
![]()
![]()
Har sett den i skylten men inte närmare än så. Jo, jag tycker den är bra men är också delad. Har man nu gjort en 60th Railmaster och sedan gör en modern version så skall den vara just modern och ingen fejkpatina tycker jag. Precis som @Bossebäver tycker jag "förra" versionen var väldigt bra och dom borde ha utgått från den. Förra generationens Railmaster utgick vad jag förstår pga dålig försäljning (trots att den var bra) och den här tror jag går samma öde till mötes. Folk kommer att fortsätta välja AT, modern, bra och inte så mycket dyrare.
Omega trio. Liten rättelse.
Omega planet ocean 42mm Co-axial cal:8500. Planet ocean presenterades första gången 2004 kom med 42mm samt 45.5mm (Co-axial cal:2500). År 2011-2017 (endast 6år) kom 42mm med Co-axial cal: 8500 som ej tillverkas längre och som bars av Mr James bond i filmen "Skyfall"
Omega Seamaster 300 quartz.
Presenterades första gången år: 1994. Blev känd i James bond filmen "Goldeneye" , år: 1995.
Uppgradering på denna med större sjöhäst på bakboetten samt med röd text på tavlan år: 2006- 2011 (endast 5år), Tillverkas ej längre. År: 2012 kom dom med keramiska ringar.
Omega geneve: Uttagen 1974. Cal: 1030 (manuell). Vinröd urtavla (rätt ovanliga). Tillverkas ej längre.
Ingen mer info.
![]()
![]()
Tack..Omega Geneve klockan, gillade boetten på den, färgen på tavlan var riktigt snygg också!
HmmDu borde skriva en jämförande recension med SMP och PO. Om du vill kan du skicka/skänka PO:n till mig så gör jag det![]()
Den här tilltalar mig på något vis, samtidigt som jag inte blir klok på tavlan. Jag gillar länken och flirten mot arvet. Fejkpatina är en vattendelare. Bild stulen från Hodinkee.![]()
Ja jag tycker den passar rätt bra på canvasbandet men nato är jag personligen inte så förtjust i. ☺snygg med nato![]()
Vad gav du? 1700kr? Verkar normalt..Någon här som har bra koll på länkar?
Jag knep denna på bukten igår, men hade förväntat mig att den skulle dra iväg mer, har jag missat nåt?
https://www.ebay.com/itm/Vintage-Om...e=STRK:MEBIDX:IT&_trksid=p2055119.m1438.l2649
Det stämmer. Men jag tror jag sett dessa gå för 4000 och uppåt, så jag blev lite misstänksam. Men om det känns normalt så känner jag mig lugnare. Tack för svarVad gav du? 1700kr? Verkar normalt..
4000? Låter överdrivet dyrt..Det stämmer. Men jag tror jag sett dessa gå för 4000 och uppåt, så jag blev lite misstänksam. Men om det känns normalt så känner jag mig lugnare. Tack för svar
Snyggt, vad kostar ett sånt nytt?
Har testat det där gummit. Jag vill minnas att det var sjukt bra. Snyggt också!Fick tag på ett Omega gummi. Ägt både Rubber B och Everest men Omegas krossade båda, LÄTT!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()