Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Störde mig absolut inte på något, rent en av de bättre! Saknar den en hel del men annat lockade tyvärr för mycket.Sugen på en Omega sm300 57.
Ni som har haft en. Vad tycker ni om klockan? Flippade ni för att ni störde er på något eller var ni bara sugna på nytt?
@Hebbe , @Nicke L @Donkii @Tampa_blord
![]()
Jag som haft originalet störde mig på länken och clasped.Sugen på en Omega sm300 57.
Ni som har haft en. Vad tycker ni om klockan? Flippade ni för att ni störde er på något eller var ni bara sugna på nytt?
![]()
Coolt! Trodde speedyn va slut sen länge. Speciellt eftersom dom har gått för saltade premiumpriser på diverse amerikanska forum ett tag.Bergströms GBG har dom här inne förresten
![]()
Japp, jag hade föredragit en länk som smalnar av och ett mindre och mer elegant lås. Men utöver det, så verkar den toppen.Jag som haft originalet störde mig på länken och clasped.
Kan plocka hem en speedmaster 57 på fuerteventura från adn här till en kostnad av 5700euroCoolt! Trodde speedyn va slut sen länge. Speciellt eftersom dom har gått för saltade premiumpriser på diverse amerikanska forum ett tag.
Sugen på en Omega sm300 57.
![]()
Deville serien är tyvärr inte den mest populära bland nördpubliken!Vet att jag kliver in på minerad mark nu (som varandes 100% Rolex & Tudor-snubbe med noll koll och noll passion för Omega) och kanske t.o.m. bryter mot nån forum-regel* (om man väljer att tolka mitt inlägg som att jag försöker promota annonser som jag har och kommer att lägga ut)...
Jag har en arbetskamrat som ska sälja ett antal Omegaklockor. Lovat att hjälpa honom och har redan lagt upp en (det kommer mera) på K&S. Van vid draget som uppstår när man lägger ut Rolex-annonser (framför allt om klockan är i det skick som denna är) räknade jag med att det skulle rassla till i PM-lådan. Det händer ingenting!!! Nu har vi sänkt priset ett par gånger men det är fortfarande stendött. Är det så enkelt som att Omega är så sinnesjukt ute att ingen ens på KS vill köpa en till vad som känns som ett superpris? Eller är just denna modell (Omega DeVille Coaxial) ansedd som en lemon?
Omega fans, teach me! (*väljer därför att inte länka till annonsen)
Vet att jag kliver in på minerad mark nu (som varandes 100% Rolex & Tudor-snubbe med noll koll och noll passion för Omega) och kanske t.o.m. bryter mot nån forum-regel* (om man väljer att tolka mitt inlägg som att jag försöker promota annonser som jag har och kommer att lägga ut)...
Jag har en arbetskamrat som ska sälja ett antal Omegaklockor. Lovat att hjälpa honom och har redan lagt upp en (det kommer mera) på K&S. Van vid draget som uppstår när man lägger ut Rolex-annonser (framför allt om klockan är i det skick som denna är) räknade jag med att det skulle rassla till i PM-lådan. Det händer ingenting!!! Nu har vi sänkt priset ett par gånger men det är fortfarande stendött. Är det så enkelt som att Omega är så sinnesjukt ute att ingen ens på KS vill köpa en till vad som känns som ett superpris? Eller är just denna modell (Omega DeVille Coaxial) ansedd som en lemon?
Omega fans, teach me! (*väljer därför att inte länka till annonsen)
Köper att bilderna är lite tråkiga. Ska försöka tänka på det när vi lägger upp de andra klockorna.Sen även en sak till.
Många tar så tråkiga bilder. Menar inte med att dina bilder är tråkiga (om det nu var den de ville jag såg) men menar att man måste ta lite mer ovanliga bilder. Tex med annorlunda bakgrunder mm. Bilderna är ju det första man tittar på. Det ska vara tilltalande...
Tycker (utan att ha koll på Omega som sagt) att det är ett löjligt lågt pris jmf med nypris, men kanske rasar Omega så dramatiskt (mitt "facit" är ju vintage Rolex så jag är helt lost när det gäller prisutveckling på 90-talsOmega.) Kanske är deville lite för udda, de andra vi ska lägga upp kanske är mer gångbara bland nördarna.Deville serien är tyvärr inte den mest populära bland nördpubliken!
Det är väl en klocka mer vanlisar köper å använder!
Men det är mina 2 cent på det hela
Med det så menar jag ej att det en ful klocka..tvärtom deville serien har en del riktigt snygga ur!
Det är långt ifrån alla klockor som är säkra kort att köpa nytt om man kanske vill sälja den vidare i framtiden..
Jag sj är en tråkig jävel när jag ska köpa nytt eftersom jag gärna tar i betänkande hur lätt den är att sälja men ibland har man tagit risker!
Jag hade kanske prövat på dom europeiska/amerikanska forumen för där tror jag deville är lite mer populär men tyvärr är den nog rätt sval på marknaden om där inte är ett löjligt bra pris på den
Det är som sagt skillnad på Omega och Omega. Hade du lagt upp en Speedmaster Professional från samma år så hade inte intresset varit svalt och du hade fått bra betalt jämfört med vad klockan en gång kostade ny. Även en SMP för den delen. Det är Speedmasters och Seamasters som gäller på KS helt enkelt. Globemaster är nog gångbar här också men den är såpass ny och det cirkulerar rätt få.Tycker (utan att ha koll på Omega som sagt) att det är ett löjligt lågt pris jmf med nypris, men kanske rasar Omega så dramatiskt (mitt "facit" är ju vintage Rolex så jag är helt lost när det gäller prisutveckling på 90-talsOmega.) Kanske är deville lite för udda, de andra vi ska lägga upp kanske är mer gångbara bland nördarna.
Vi får se hur det går, kanske blir ett försök på Chrono men han vill helst sälja klockorna f2f i Stockholm.
Byt hela urverket...Äger en vintage omega quartz vars urverk är trasigt. Hur fungerar det med quartzur? alltså måste man byta ut hela verket för att det ska fungera eller kan man köpa nya delar? frågar för det är inte värt att lämna in den hos en urmakare då det blir för dyrt relativt till vad klockan är värd och funderar på att försöka själv. Hjälp mig KS <3
Tack, svårt när man inte har full koll på vilka ref. som "gäller".Det är som sagt skillnad på Omega och Omega. Hade du lagt upp en Speedmaster Professional från samma år så hade inte intresset varit svalt och du hade fått bra betalt jämfört med vad klockan en gång kostade ny. Även en SMP för den delen. Det är Speedmasters och Seamasters som gäller på KS helt enkelt. Globemaster är nog gångbar här också men den är såpass ny och det cirkulerar rätt få.
Jag känner ett sug efter både bandet och klockan. Riktigt snygg är den (enligt mig)!När jag ser reklamen om Omega Railmaster kan jag inte släppa tanken på att ha det textilbandet till min Speedmaster. Någon som har luskat fram pris på bandet?
![]()
![]()
![]()
När jag ser reklamen om Omega Railmaster kan jag inte släppa tanken på att ha det textilbandet till min Speedmaster. Någon som har luskat fram pris på bandet?
![]()
![]()
![]()
höjjta till om du inte vill ha kvar denKör en sån här liten smidig rackare, tänkt som sommarklocka. Borde egentligen lägga undan den till sommarn, så jag inte säljer den innan.
![]()
Omega trio. Liten rättelse.
Omega planet ocean 42mm Co-axial cal:8500. Planet ocean presenterades första gången 2004 kom med 42mm samt 45.5mm (Co-axial cal:2500). År 2011-2017 (endast 6år) kom 42mm med Co-axial cal: 8500 som ej tillverkas längre och som bars av Mr James bond i filmen "Skyfall"
Omega Seamaster 300 quartz.
Presenterades första gången år: 1994. Blev känd i James bond filmen "Goldeneye" , år: 1995.
Uppgradering på denna med större sjöhäst på bakboetten samt med röd text på tavlan år: 2006- 2011 (endast 5år), Tillverkas ej längre. År: 2012 kom dom med keramiska ringar.
Omega geneve: Uttagen 1974. Cal: 1030 (manuell). Vinröd urtavla (rätt ovanliga). Tillverkas ej längre.
Ingen mer info.
![]()
![]()
Omega trio. Liten rättelse.
Omega planet ocean 42mm Co-axial cal:8500. Planet ocean presenterades första gången 2004 kom med 42mm samt 45.5mm (Co-axial cal:2500). År 2011-2017 (endast 6år) kom 42mm med Co-axial cal: 8500 som ej tillverkas längre och som bars av Mr James bond i filmen "Skyfall"
Omega Seamaster 300 quartz.
Presenterades första gången år: 1994. Blev känd i James bond filmen "Goldeneye" , år: 1995.
Uppgradering på denna med större sjöhäst på bakboetten samt med röd text på tavlan år: 2006- 2011 (endast 5år), Tillverkas ej längre. År: 2012 kom dom med keramiska ringar.
Omega geneve: Uttagen 1974. Cal: 1030 (manuell). Vinröd urtavla (rätt ovanliga). Tillverkas ej längre.
Ingen mer info.
![]()
![]()
Omega smp quartz fr 2009 som bäst.![]()
![]()
![]()
![]()
Tack..Riktigt snygg trio![]()