Papa_Fredd
Basic
Jag har rätt dålig koll på Omegas varianter av Speedmastern, men jag tror mig har sett en del. Dock aldrig denna. En raritet? En ful ankunge? Limited Edition av något slag?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
En kompis till mig har en Seamaster 2254 liggandes som han inte använder. Han kan tänka sig att låta den gå vidare och jag tycker att den är riktigt läcker.
Klockan är från 2004, fullset med allt som ska vara med och den är i bra skick. Dock är den aldrig servad vilket isf blir det första jag gör. Vad är ett rimligt prisintervall på en sådan klocka?
Tillbaka till manuellt uppdrag med nyckel istället för med kronan?Från Omegas instagram. Låt spekulationerna börja!![]()
Kanske det kanskeTillbaka till manuellt uppdrag med nyckel istället för med kronan?![]()
Haha, jag är inte helt förtjust i natoband så blir det affär så får den sitta kvar där den sitter. Just den länken tycker jag är den snyggaste i seamaster-familjen.Det första du gör är att sälja länken till mig och sätter klockan på ett nato-band istället. Sen service.![]()
Prisintervallen för den klocka ligger väl från 17 till strax över 20.En kompis till mig har en Seamaster 2254 liggandes som han inte använder. Han kan tänka sig att låta den gå vidare och jag tycker att den är riktigt läcker.
Klockan är från 2004, fullset med allt som ska vara med och den är i bra skick. Dock är den aldrig servad vilket isf blir det första jag gör. Vad är ett rimligt prisintervall på en sådan klocka?
Hej kära omega vänner, jag sitter och funderar på att införskaffa denna vackra skapelse.
Ni som har en/har haft, vad tycker ni om den? Är den lika intressant efter ett halvår ett år som i början? Min rädsla är att den är lite "för enkel" och att jag kommer tappa intresset för den efter ett tag. Högst person ligt förstår jag men ändå intressant att höra era tankar.
Bifogar även en bild från när jag prövade den hos Jarl Sandin sist.
![]()
Jag håller med dig, tjockleken är en faktor som jag inte är helt överens med än.Är det en 39.5 eller en 43? Det enda som retar mig är tjockleken, på 13mm hade den vart en sub-konkurrent av rang.
Haft blå 43,5. Nog den klocka jag minns med störst glädje av dom jag inte har kvar. Älskade den blå färgen. Hade inga problem med tjockleken, den harmoniserar med storleken och ett sånt här ur skall ju ha lite substans. Problemet var att den varvades med en Speedy Pro som då oftast bars på läderband. Man gick från under 100g Speedy till 210g PO och den kändes varje gång i tyngsta laget. Kanske skulle ha haft det matchande gummilädret?Hej kära omega vänner, jag sitter och funderar på att införskaffa denna vackra skapelse.
Ni som har en/har haft, vad tycker ni om den? Är den lika intressant efter ett halvår ett år som i början? Min rädsla är att den är lite "för enkel" och att jag kommer tappa intresset för den efter ett tag. Högst person ligt förstår jag men ändå intressant att höra era tankar.
Bifogar även en bild från när jag prövade den hos Jarl Sandin sist.
![]()
Haft blå 43,5. Nog den klocka jag minns med störst glädje av dom jag inte har kvar. Älskade den blå färgen. Hade inga problem med tjockleken, den harmoniserar med storleken och ett sånt här ur skall ju ha lite substans. Problemet var att den varvades med en Speedy Pro som då oftast bars på läderband. Man gick från under 100g Speedy till 210g PO och den kändes varje gång i tyngsta laget. Kanske skulle ha haft det matchande gummilädret?
Dessutom har klockan en tjockare länk än exempelvis Submariner, vilket matchar bättre med tjockleken på klockan, jag tycker inte den upplevs topptung då. Jag har ju iofs 39,5 ska sägas.
Jag har 43,5 och jag gillar den - upplever den inte som för tjock/topptung. Jag gillar enkelheten med den, jag valde mellan denna, smp-c och chrono men upplevde smp-c som lite ”liten” och enkel, chrono för tjock och lite för sportig/rörig - denna gillar jag som lite kaxigt enkel - typ
![]()
Ett inlägg i forumet benämnde en prishöjning på Omega i augusti![]()
Hej alla proffs och tyckare,
Jag petar in en bild på en klocka. Ni som är proffs, kan ni utifrån bilden se vilken ref. det är?
Om någon dessutom råkar ha en adjustable clasp så är jag intresserad.![]()
Hej kära omega vänner, jag sitter och funderar på att införskaffa denna vackra skapelse.
Jag har en Planet Ocean XL 45,5mm med 2500 urverket. Har den med Omegas original gummi och viklås, väger endast 130 gram, samt är betydligt lägre än
motsvarande med 8500 verket. Bild bifogas.
![]()