Absolut, jag gillar verkligen Omega på alla vis och speciellt Railmastern. Men.. denna demin-variant känns som en flop.Omega är fantastika det ska finnas nåt för alla smaker.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Absolut, jag gillar verkligen Omega på alla vis och speciellt Railmastern. Men.. denna demin-variant känns som en flop.Omega är fantastika det ska finnas nåt för alla smaker.
Riktigt bra i blått och sekundvisare som piggar uppHjälp.. vad har man gjort..?
![]()
![]()
På länk funkar den mkt bättre.Riktigt bra i blått och sekundvisare som piggar uppSkulle inte välja jeansbandet utan på länk. Men väljer nog ändå AT framför denna.
![]()
Hela Railmaster serien, utom 57-reissuen, är ju värsta fulhögen hos Omega. Lär gå i graven lika fort som förra gången man omstartade med Railmasters.Hjälp.. vad har man gjort..?
![]()
![]()
Hjälp.. vad har man gjort..?
![]()
![]()
Tycker den ser sjysst ut på länk, men hade inte valt denna klocka före AT heller. Lite mer basic utan applicerade index och utan datum.Riktigt bra i blått och sekundvisare som piggar uppSkulle inte välja jeansbandet utan på länk. Men väljer nog ändå AT framför denna.
![]()
Jag visste väl att jag sett klockan nånstans innan! Fick Diesel skickat till mig av det undermedveta, men vågade inte svära i kyrkan. Nu kräks en mentalt. Minst sagt.Det är ju en hyllning till Diesel, som ju är kända för sina jeans, och deras modell DZ7331 med äkta Diesel-denim på boetten!
![]()
Denna är ju rätt gorgeous dock:Hela Railmaster serien, utom 57-reissuen, är ju värsta fulhögen hos Omega. Lär gå i graven lika fort som förra gången man omstartade med Railmasters.
Svårt att säga egentligen. Man måste se och klämma/prova IRL. Hade tveksamheter till den svarta tills jag gjorde det, den är helt klart bra. Problemet är att den som kom 2003 är bättre.Tycker den ser sjysst ut på länk, men hade inte valt denna klocka före AT heller. Lite mer basic utan applicerade index och utan datum.
Men med jeansband blir det lite väl mycket..
Jo den är ok, men den där är ju från förra gången de omstartade Railmastern, en utgången artikel, inte generationen som lanserades ifjol och som nu finns i Omegas katalog. Den gången körde man ju broadarrow som det ska vara och inte fet trök-batong som man gjort nu på de icke-limiterade.Denna är ju rätt gorgeous dock:
![]()
Absolut, det är en äldre modell. Dock en riktigt bra version. Har letat runt efter 36’an ett bra tag, men svårt till rimlig peng.Jo den är ok, men den där är ju från förra gången de omstartade Railmastern, en utgången artikel, inte generationen som lanserades ifjol och som nu finns i Omegas katalog. Den gången körde man ju broadarrow som det ska vara och inte fet trök-batong som man gjort nu på de icke-limiterade.
Vafals! Jag som drömmer om den i svart eller silver med tygbandet som min nästa Omega!Hela Railmaster serien, utom 57-reissuen, är ju värsta fulhögen hos Omega. Lär gå i graven lika fort som förra gången man omstartade med Railmasters.
+1. Håller helt med.Vafals! Jag som drömmer om den i svart eller silver med tygbandet som min nästa Omega!
Tycker de är riktigt fina faktiskt. Symmetriska, välproportionerliga och snyggt avskalade för en äkta järnvägslook. Denim-modellen är jag dock skeptisk till.
Vilken klocka kommer Bond ha i nya filmen? Vanlig SMPC dvs den nya eller en LE variant?
En Volvo-Omega! Hur kan vi ha missat det ?Testade några pjäser hos Omega i Warszawa idag...vi får se vad ni tycker. Jag ursäktar mig även för halvtaskig bildkvalité!
Omega central tourbillon co-axial chronometer, 1,2mil+
![]()
Omega speedmaster, numbered edition, 150k+
![]()
Kastar in en bonus också...inget jag gillar men dom verkade stolta och det var en limiterad utgåva på 72 eller något i den stilen.
Omega seamaster professional, 600m, minns ej pris riktigt men ca 40k+
![]()
Hej! Färsking på forumet och har lite funderingar jag hoppas ni kan komma med input kring.
Har tittat på PO i alla tusen olika modeller och fastnat för denna: https://www.omegawatches.com/watch-...an-600m-omega-co-axial-45-5-mm-23230462101001
Kronograf-modellen blir alldeles för tjock, därför landade jag på den vanliga. Nu velar jag mellan storlekarna, 43,5 eller 45,5 mm. Jag har alltid haft en förkärlek till stora klockor, gillar när dom "tar lite plats". Har en Certina DS Podium 44 mm idag och känner inte att jag vill gå ner i storlek samtidigt som jag ju trivs med den.
Hur har ni resonerat kring detta? 45,5-storleken finns ju inte med 8900-urverket utan i så fall 8500, vet inte om det spelar in? Hjälp mig!
Hur viktigt är urverk kontra storleken?Hej! Färsking på forumet och har lite funderingar jag hoppas ni kan komma med input kring.
Har tittat på PO i alla tusen olika modeller och fastnat för denna: https://www.omegawatches.com/watch-...an-600m-omega-co-axial-45-5-mm-23230462101001
Kronograf-modellen blir alldeles för tjock, därför landade jag på den vanliga. Nu velar jag mellan storlekarna, 43,5 eller 45,5 mm. Jag har alltid haft en förkärlek till stora klockor, gillar när dom "tar lite plats". Har en Certina DS Podium 44 mm idag och känner inte att jag vill gå ner i storlek samtidigt som jag ju trivs med den.
Hur har ni resonerat kring detta? 45,5-storleken finns ju inte med 8900-urverket utan i så fall 8500, vet inte om det spelar in? Hjälp mig!
Fotot luras väl en del, tavlan måste vara blå med vågmönster och loggan ser nog bara mörk ut på bilden. Inte märkt chronometer ger att den har quartz-verk. Klockan är nog original och bör vara dennaHej allesammans!
Jag har letat och letar efter en Omega Seamaster 300 och det är ju en djungel där ute av olika varianter osv.
Och nu har jag hittat denna kombinationen på bilden som är bifogad.
Min fråga lyder om det är ett ihopplock av någon i denna klockan eller finns denna varianten med denna tavla osv? Jag har sett många varianter med blå ”ring” och blå tavla, lite klassiskt. Men detta är den första med lite svart tavla och röda detaljer med text och mörkt omega märke.
Jag fastnade för att den var lite annorlunda, men vill ju inte köpa ett ihopplock från någon. Den anses vara helt i original som när den köptes ny.
Tack för all hjälp på förhand!
Fotot luras väl en del, tavlan måste vara blå med vågmönster och loggan ser nog bara mörk ut på bilden. Inte märkt chronometer ger att den har quartz-verk. Klockan är nog original och bör vara denna
https://www.omegawatches.com/watch-omega-seamaster-300-m-quartz-22218000
Köpte en likadan Omega på Uret vintage för några år sen och deras foton är ofta rätt mörka och även då såg den klockan ut att ha nästan svart tavla.Det var det jag tyckte var så konstigt, att det ser mörkt ut på bilden. För jag hittade ingenstans där de hade en svart vågig tavla. Men det är nog som du säger att den är klassiskt med blått.
Tack för din hjälp!