När jag började kolla på klockor för 1-2 år sedan är jag banne mig säker på att .005 kostade runt 34 ny. Nu kostar den 38 (ish) och prisökning väntas. Vad händer?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Inflation kombinerat med försvagad krona?När jag började kolla på klockor för 1-2 år sedan är jag banne mig säker på att .005 kostade runt 34 ny. Nu kostar den 38 (ish) och prisökning väntas. Vad händer?
Men får väl ändå se den som hyfsat prisvärd fortfarande för en manuell kronograf från ett stort märke och med den historian, dessutom med ett begpris som inte ligger långt ifrån nypriset!När jag började kolla på klockor för 1-2 år sedan är jag banne mig säker på att .005 kostade runt 34 ny. Nu kostar den 38 (ish) och prisökning väntas. Vad händer?
45700 är officiellt pris från AD. Man får en begagnad för 30' så andrahandsvärdet är helt ok.När jag började kolla på klockor för 1-2 år sedan är jag banne mig säker på att .005 kostade runt 34 ny. Nu kostar den 38 (ish) och prisökning väntas. Vad händer?
Jarl Sandin är AD för Omega.Hej
Frågar åt min far som har en Omega Seamaster 300 kronograf (2298800)
När han vred upp klockan på kronan så kom det något oljud/knakande ifrån klockan och den dog. (Gissningsvis någon fjäder eller liknande)
Nu är klockan tyvärr död.
Var i Göteborg kan man lämna in den för att laga den snabbast?
Och vad tror ni det kan vara?
Jarl Sandin är AD för Omega.
Omega höjde listpriset på typ alla deras modeller.När jag började kolla på klockor för 1-2 år sedan är jag banne mig säker på att .005 kostade runt 34 ny. Nu kostar den 38 (ish) och prisökning väntas. Vad händer?
.005 kostade ca 42k för två år sedan. Nu 45700k. Antar att det blir 47700kr efter 1:a januari. Var nog ganska länge sedan den kostade 34k.När jag började kolla på klockor för 1-2 år sedan är jag banne mig säker på att .005 kostade runt 34 ny. Nu kostar den 38 (ish) och prisökning väntas. Vad händer?
Antar han menade med standardrabatten man får på typ 20% hos omega.005 kostade ca 42k för två år sedan. Nu 45700k. Antar att det blir 47700kr efter 1:a januari. Var nog ganska länge sedan den kostade 34k.
Konstigt formulerat isf.Antar han menade med standardrabatten man får på typ 20% hos omega![]()
Jag hänger påVågoooor..![]()
![]()
![]()
Hur bärs den där nya? Hur är länken och ringen jämfört med föregående modell?![]()
Jag hänger på
Hmm var ett tag sedan jag hade den gamla smp, men jag föredrar gummi, för bättre fit, ringen är helt ok, vridningen tycker jag är bättre på Sub tex, men jag föredrar denna, inkl bezel framför min sub pga helheten med tavlan samt shape och form, som jag tycker är världklass, tycker 39, 40 mm är perfekt fit för mig, men upplever ej denna för stor, är ganska platt på min handled, och ska nog vara 42, för vara lite mer ”modern dykare”, känns manlig och lite dressig samtidigtHur bärs den där nya? Hur är länken och ringen jämfört med föregående modell?
Nu har jag fått fnatt på hitta en äldre med vit tavla, såg ngn på chrono med röd bezel, grym.....Hur bärs den där nya? Hur är länken och ringen jämfört med föregående modell?
Aha ok tack för svar..Hmm var ett tag sedan jag hade den gamla smp, men jag föredrar gummi, för bättre fit, ringen är helt ok, vridningen tycker jag är bättre på Sub tex, men jag föredrar denna, inkl bezel framför min sub pga helheten med tavlan samt shape och form, som jag tycker är världklass, tycker 39, 40 mm är perfekt fit för mig, men upplever ej denna för stor, är ganska platt på min handled, och ska nog vara 42, för vara lite mer ”modern dykare”, känns manlig och lite dressig samtidigt
Den där är så bra
Ifyllt cert med gilltig garanti? 37-38k?Har en kompis som ska sälja din Omega seamaster diver 300m master chronometer nu. helt ny och orörd. Frågan är vad ett rimligt pris att begära? billigaste jag hittade på chrono24 låg på ca 38k. vad tror ni.
mvh
Den nya Seamastern alltså? Jag skulle säga runt 38-40 för en oanvänd är ett bra pris. 36-38 och den säljs snabbt.Har en kompis som ska sälja din Omega seamaster diver 300m master chronometer nu. helt ny och orörd. Frågan är vad ett rimligt pris att begära? billigaste jag hittade på chrono24 låg på ca 38k. vad tror ni.
mvh