Urarta
Basic
Den där är riktigt jävla snygg! Mer bilder tackMer än nöjd med nya SMP![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den där är riktigt jävla snygg! Mer bilder tackMer än nöjd med nya SMP![]()
Tackar så mkt, yes indeed will post...Den där är riktigt jävla snygg! Mer bilder tack![]()
Var det någon som sa PO 2500?Inte ofta man ser PO 2500 42mm på forumet. Ingen som sitter på trevliga bilder?
Hade en 2010.... vilka tider
![]()
Var det någon som sa PO 2500?
jävlar vilken snygging. varför har jag ingen sån?Mer än nöjd med nya SMP![]()
210.22.42.20.03.002jävlar vilken snygging. varför har jag ingen sån?
vad har den för refnr?
Omega har så bra refnr ... gäller ju Tissot och Certina också. Kanske är pga Swatch Group.210.22.42.20.03.002
Helt omöjliga, tacka vet jag min Rolex GMT 1675, köper ej 5 och 6 siffriga refs, kommer ej ihågOmega har så bra refnr ... gäller ju Tissot och Certina också. Kanske är pga Swatch Group.
Jag är sedan en vecka äntligen med en Omega igen efter något års uppehåll. Jag har tidigare haft en SMPc och en Speedy Pro.
Några intryck:
Jag är sjukt imponerad av klockan än så länge. Mycket högre kvalitetskänsla än vad jag föreställde mig.
Det finns inga som helst tendenser till glapp i vridningen. Länken tillsammans med den tunna boetten gör klockan sanslöst bekväm, låset känns säkert och stabilt och är ruskigt tunnt.
Urtavlan med sina vågor lever verkligen upp i dagsljus och är annars elegant diskret.
Quartzverket finns det inte mycket att säga om annat än att timvisaren sköts oberoende av sekundvisaren vilket är skönt när man reser.
Helt klart väldigt mycket klocka för ganska lite pengar.
På minussidan:
Länken är nitad och inte skruvad, låset har ingen mikrokustering och det är ganska svårt att greppa vridningen.
Tror detta blir en keeper.
![]()
Ja det vore en riktig höjdare.Jag tänker fortsätta gapa som en papegoja att vi behöver en keramisk master co-axial update av 2254 med bibehållen tunnhet.
Den sitter fint runt handleden!Har haft många olika klockor och märken genom åren. Meb de var längesen jag var så här nöjd med ett ur runt handleden.![]()
Mycket fin! Är det den som låg på KS? Var sugen men vill gärna ha reffen senare.Har haft många olika klockor och märken genom åren. Meb de var längesen jag var så här nöjd med ett ur runt handleden.![]()
Tackar.Mycket fin! Är det den som låg på KS? Var sugen men vill gärna ha reffen senare.![]()
Det verkar ju gå hyfsat konsekvent i alla fall. Det är en bra förutsättning för ruckning, men avmagnetisera först.Go kväll!
Jag gör ett inlägg i denna tråden också med förhoppningen att få ta del av era synpunkter. Vad tycker ni om detta resultat? Har förstått att det ligger inom standardavvikelsen för aktuell kaliber 1861. Men tycker ni att jag bör vara nöjd med resultatet eller lämna in för ruckning, eller kolla upp ifall klockan är magnetiserad? Klockan är köpt ny för fem månader sedan.
![]()
Supercool, 35,5 på 18cm funkar väl toppen?OMEGA Constellation 1502.40.00 är en av mina favoriter men den används inte pga 35,5 mm på 18 cm handled.
![]()