• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

• Safirglas

Röster: 379 53.8%
  • Hesalit

Röster: 326 46.2%

• Totala väljare
    705
Gör man en bildsökning på ”Omega red gold” resp ”Omega sedna gold” tycker jag man får en rätt ok uppfattning om skillnaderna, iaf om man har en skärm med någorlunda korrekt färgåtergivning. Men antagligen enklare för mig som har en TT Sedna.

Har ni också uppmärksammat att hela Anniversary-trilogin med Railmaster, Speedmaster och Seamaster finns till salu på K&S? Skitfina alla tre. Enda gången jag tänkt mig vilja byta in min Breitling SOH II.

Hej alla kunniga,
Behöver lite hjälp med att identifiera denna Omega som har kommit i min ägo. Är främst nyfiken på ålder, förekomst och ev värde.
Vet mycket väl att det sistnämda är avhängt en mängd faktorer men ett riktvärde är alltid något.
Tack på förhand!

B766327E-77F8-41AA-B6DD-08E812EFF351.jpeg
B7D7554B-6B2B-4D18-AB09-E282FB5488D2.jpeg
0E35BEC5-008F-4047-8DC2-EB8B38EF91E1.jpeg

Hej alla kunniga,
Behöver lite hjälp med att identifiera denna Omega som har kommit i min ägo. Är främst nyfiken på ålder, förekomst och ev värde.
Vet mycket väl att det sistnämda är avhängt en mängd faktorer men ett riktvärde är alltid något.
Tack på förhand!

Har du möjlighet att öppna upp den kan du titta efter vilket verk det är samt serienummer, men skulle gissa på någonstans mitten 60-tal. Visare och krona är iallafall utbytta, svårt att avgöra tavlan med det repiga glaset!
Värde kanske någonting mellan 3-5000kr beroende på verk/ålder och hur den går.
Är länken Omega?

Edit: ser ut som en ref: 168.009

Har du möjlighet att öppna upp den kan du titta efter vilket verk det är samt serienummer, men skulle gissa på någonstans mitten 60-tal. Visare och krona är iallafall utbytta, svårt att avgöra tavlan med det repiga glaset!
Värde kanske någonting mellan 3-5000kr beroende på verk/ålder och hur den går.
Är länken Omega?

Edit: ser ut som en ref: 168.009

Ska kika innuti. Efter lite amatörmässigt googlande tycker jag mer den ser ut som en 168.017

Bilagor

• FA000691-69A0-420C-B4E7-022CABA842F6.jpeg
    FA000691-69A0-420C-B4E7-022CABA842F6.jpeg
    45.4 KB · Visningar: 1
Hej! Ny här, vet någon vad detta kan vara för modell och ungefär vilket år den kan vara ifrån fick den i arv av morfar
IMG_2010.JPG

Senast ändrad:
Min Speedmaster fyller snart 5 och har använts i princip dagligen sedan den köptes, så det börjar bli dags att tänka på service. Jag vill inte att de polerar bort repor, rundar av kanter eller något annat dumt, och jag vill inte ha några delar utbytta av estetiska anledningar. Någon som kan tipsa om en bra urmakare i Skåne att lämna in hos för service? Priset är inte oviktigt, men att servicen blir bra är viktigare.

(Någon tyckte inte att frågor om urmakare hörde hemma i tråden om urmakare, så då får det bli en ny tråd istället. Finns det redan någon annan tråd där den här frågan passar bättre så hänvisa mig gärna dit, hittar inget riktigt lämpligt när jag söker)

Min Speedmaster fyller snart 5 och har använts i princip dagligen sedan den köptes, så det börjar bli dags att tänka på service. Jag vill inte att de polerar bort repor, rundar av kanter eller något annat dumt, och jag vill inte ha några delar utbytta av estetiska anledningar. Någon som kan tipsa om en bra urmakare i Skåne att lämna in hos för service? Priset är inte oviktigt, men att servicen blir bra är viktigare.

(Någon tyckte inte att frågor om urmakare hörde hemma i tråden om urmakare, så då får det bli en ny tråd istället. Finns det redan någon annan tråd där den här frågan passar bättre så hänvisa mig gärna dit, hittar inget riktigt lämpligt när jag söker)
Flyttar inlägget hit. Förra tråden du skrev i är ju en referenstråd där man LÄMNAR omdöme på urmakare och annat. Oftast finns bra märkestrådar där man kan fråga märkesspecifika frågor och där man oftast får bäst svar.

FE13E249-366C-4A02-9DA1-06B9975CE2D6.jpeg

Sitter och justerar in länken på min nyinköpta begagnade seamaster och hittar då dessa 2st länkar? Dessa kan väl inte vara original? Ser riktigt billiga ut. ☹️

Hej alla kunniga,
Tack på förhand!

Sent 60-tal. Osäker äkthet på visarna, men med ett mkt bra urverk. Värdet ligger kring 5000 plus minus ngn tusenlapp.

Tillbaka
Topp