Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har du möjlighet att öppna upp den kan du titta efter vilket verk det är samt serienummer, men skulle gissa på någonstans mitten 60-tal. Visare och krona är iallafall utbytta, svårt att avgöra tavlan med det repiga glaset!Hej alla kunniga,
Behöver lite hjälp med att identifiera denna Omega som har kommit i min ägo. Är främst nyfiken på ålder, förekomst och ev värde.
Vet mycket väl att det sistnämda är avhängt en mängd faktorer men ett riktvärde är alltid något.
Tack på förhand!
![]()
![]()
![]()
Har du möjlighet att öppna upp den kan du titta efter vilket verk det är samt serienummer, men skulle gissa på någonstans mitten 60-tal. Visare och krona är iallafall utbytta, svårt att avgöra tavlan med det repiga glaset!
Värde kanske någonting mellan 3-5000kr beroende på verk/ålder och hur den går.
Är länken Omega?
Edit: ser ut som en ref: 168.009
Flyttar inlägget hit. Förra tråden du skrev i är ju en referenstråd där man LÄMNAR omdöme på urmakare och annat. Oftast finns bra märkestrådar där man kan fråga märkesspecifika frågor och där man oftast får bäst svar.Min Speedmaster fyller snart 5 och har använts i princip dagligen sedan den köptes, så det börjar bli dags att tänka på service. Jag vill inte att de polerar bort repor, rundar av kanter eller något annat dumt, och jag vill inte ha några delar utbytta av estetiska anledningar. Någon som kan tipsa om en bra urmakare i Skåne att lämna in hos för service? Priset är inte oviktigt, men att servicen blir bra är viktigare.
(Någon tyckte inte att frågor om urmakare hörde hemma i tråden om urmakare, så då får det bli en ny tråd istället. Finns det redan någon annan tråd där den här frågan passar bättre så hänvisa mig gärna dit, hittar inget riktigt lämpligt när jag söker)
Nej de ser onekligen ut att vara pirat delar. Den bör se ut som resten av länkarna.![]()
Sitter och justerar in länken på min nyinköpta begagnade seamaster och hittar då dessa 2st länkar? Dessa kan väl inte vara original? Ser riktigt billiga ut.![]()
Sent 60-tal. Osäker äkthet på visarna, men med ett mkt bra urverk. Värdet ligger kring 5000 plus minus ngn tusenlapp.Hej alla kunniga,
Behöver lite hjälp med att identifiera denna Omega som har kommit i min ägo. Är främst nyfiken på ålder, förekomst och ev värde.
Vet mycket väl att det sistnämda är avhängt en mängd faktorer men ett riktvärde är alltid något.
Tack på förhand!
![]()
![]()
![]()
Verket är ngn variant på cal. 30 T2, dvs mkt bra verk.Hej! Ny här, vet någon vad detta kan vara för modell och ungefär vilket år den kan vara ifrån fick den i arv av morfar![]()
![]()
Sitter och justerar in länken på min nyinköpta begagnade seamaster och hittar då dessa 2st länkar? Dessa kan väl inte vara original? Ser riktigt billiga ut.![]()
NejKillgissningKan det vara halvlänkar?
Premiär för detta nyförvärv på KS, riktigt nöjd
![]()
Varför ser man så få DeVille?
Nja!KillgissningKan det vara halvlänkar?
Det vill jag också se!Inte ofta man ser PO 2500 42mm på forumet. Ingen som sitter på trevliga bilder?
Hade en 2010.... vilka tider
4841.31.32Riktigt häftig, vad är det för referens?
Det passar riktigt bra IMO![]()
![]()
![]()
Fan vad förtjust jag blev i denna kombo! Riktigt nöjd. Svårt att fånga på bild hur de blå bandet framhäver den blå tavlan. Ska ta nån mer bild sen i dagsljus.