• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

• Safirglas

Röster: 379 53.8%
  • Hesalit

Röster: 326 46.2%

• Totala väljare
    705
B94DE997-EC3B-44DC-B31E-01DE1E54D8F8.jpeg
Gillar stuket med lädret på, vad säger ni? :cigar:
Härliga kontraster!

Tjena!

Har en Seamaster 300 Master Co-Axial uttagen från svensk AD i mars 2017, i stål på stållänk. Boetten är utbytt pga att de repade bandhornen när jag skulle byta till natostrap hos ad:n. Då polerades även länken. Sen dess är klockan sparsamt använd. Inga märken på själva klockan eller glaset, men spår av användning finns på länken. Har 2 Omega natoband till. Ett bond-nato och ett svart skinnklätt. Har alla tillbehör till.

Skulle ni säga att 36 000kr är ett rimligt pris?

Tjena!

Har en Seamaster 300 Master Co-Axial uttagen från svensk AD i mars 2017, i stål på stållänk. Boetten är utbytt pga att de repade bandhornen när jag skulle byta till natostrap hos ad:n. Då polerades även länken. Sen dess är klockan sparsamt använd. Inga märken på själva klockan eller glaset, men spår av användning finns på länken. Har 2 Omega natoband till. Ett bond-nato och ett svart skinnklätt. Har alla tillbehör till.

Skulle ni säga att 36 000kr är ett rimligt pris?
Nja, en spitterny Aqua Terra gick tex för 34k här på forumet tex. så hade nog räknat med 30k +-2000. men det är ju bara rena spekulationer och försöka skadar ju aldrig. :D Lycka till med försäljningen :D

Man får ju ish betala 38 för en flångny sådan, betalade du ens 36 för den när du köpte den för 2 år sen? (Med två natoband iofs)

Ja jag kanske tom låg lite högt, speciellt iom att den nya blivit så populär så kanske intresset för den äldre inte är lika stort :/
SMP ersätter iofs inte SM300, det är ju en annan serie. Jag gillar SM300 och har ägt den själv, funderat på återköp men det har inte kommit ut några intressanta på forumet. Nu har jag iofs SMP.

SMP ersätter iofs inte SM300, det är ju en annan serie. Jag gillar SM300 och har ägt den själv, funderat på återköp men det har inte kommit ut några intressanta på forumet. Nu har jag iofs SMP.

Tack så mycket för alla svar! Köpte den inte för listpris, men mht skicket, att den är svensksåld, medföljande natoband och att listpriset nu är typ 57’ kr tänkte jag att det kunde vara ett rimligt pris. Har inte bråttom att sälja så får fundera lite...

Tack igen och trevlig helg!

Kan tyckas märkligt, speciellt med världsgaranti, men verkar betinga ett premium fortfarande. I alla fall vill de som har svensksålda klockor påskina det genom att noga påpeka detta i säljesannonsen.
Vet att folk är noga med att påpeka det, men förstår fortfarande inte grejen varför det skulle vara premium så tänkte det kunde vara intressant att höra tankarna bakom det :)

Har väl visat sig att man får bättre hjälp vid garantiärende och slipper betala frakten om den är stämplad i Sverige då alla AD skickar en Omega under garanti till Swatch Group i Stockholm. Behöver inte vara en AD i närheten alltså. Ge och ta som hon sa på Bergströms då klockan var stämplad av Rob. Stämplad av en lokal AD kan väl ge gratis länkjustering som mervärde.

Senast ändrad:
  • Like
Reactions: F32
Det finns ju en liten fördel om man har inköpsstället i närheten men annars så förstår jag inte heller.
Tveksamt om man köpt den i andra hand.
Har väl visat sig att man får bättre hjälp vid garantiärende och slipper betala frakten om den är stämplad i Sverige då alla AD skickar en Omega under garanti till Swatch Group i Stockholm. Behöver inte en AD i närheten alltså. Ge och ta som hon sa på Bergströms då klockan var stämplad av Rob. Stämplad av en lokal AD kan väl ge gratis länkjustering som mervärde.
Nu har jag iofs sämre koll på Omega men antar att dem har WWG likt Rolex?
Då ska tillverkaren stå för frakten, allt annat är trams! hade gått till nästa AD om de sagt jag skulle betala frakten vid ett garantiärende.
ADn i fråga kommer ju ändå fakturera tillverkaren och få betalt därigenom, så ser inte problemet..

Då ska tillverkaren stå för frakten, allt annat är trams! hade gått till nästa AD om de sagt jag skulle betala frakten vid ett garantiärende.
ADn i fråga kommer ju ändå fakturera tillverkaren och få betalt därigenom, så ser inte problemet..
Jag har en timme till närmaste AD, så jag kontakte SGN direkt vid ett garantiärende. De stod för frakten åt båda håll, var inget krångel då i alla fall.

Tveksamt om man köpt den i andra hand.

Så uttrycktes det inte då utan snarare att AD står för frakten dit i fallet Omega och inte kan fakturera det men SGN står för frakten tillbaka till butiken. Rolex må ha en annan deal, skickas direkt till Schweiz från AD också kanske?

Mycket myter och påståenden. Sanningen är väl den att vissa AD är trevligare att ha att göra än andra och det säger nog oftast mer om den personen man pratar med än annat

Så uttrycktes det inte då utan snarare att AD står för frakten dit i fallet Omega och inte kan fakturera det men SGN står för frakten tillbaka till butiken. Rolex må ha en annan deal, skickas direkt till Schweiz från AD också kanske?
Det är mycket möjligt och jag tvivlar inte på att många AD's kräver betalt för frakten!
Jag säger bara hur det bör fungera, men känns rent spontant som om det är lättare (samt billigare?) att likt @Remofflan exempel gå direkt till källan istället för att ta omvägen via AD :)

Mycket myter och påståenden. Sanningen är väl den att vissa AD är trevligare att ha att göra än andra och det säger nog oftast mer om den personen man pratar med än annat
Ja, det är det. Men generellt har det ändå visat sig att svenska AD har mindre lust att ta besväret med garantiärenden om man har ett utländsk cert.

Tillbaka
Topp