• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

• Safirglas

Röster: 403 53.8%
  • Hesalit

Röster: 346 46.2%

• Totala väljare
    749
På tal om SMPc, saknar min något enormt. Fattar fortfarande inte varför jag sålde den. Flipparsjukan är inte bra bois and girls!
Några bilder på min gamla SMPc.

Vill ha en till :(
IMG_20180915_151621.jpg
IMG_20180912_111942__01.jpg
15351029640018424509532575414532.jpg
IMG_20180731_174956.jpg
IMG_20180722_194938.jpg
IMG_20180630_163921.jpg

Hur kunde du sälja den bästa klockan?? ;) helt rätt att du lider nu :p fast du kan ju alltid köpa en till :angel:

Den ekvationen hade jag också, framförallt mikrojustering är nice.
Verkligen, speciellt på sommaren! Nej men planen är nog att spara till en sådan, ska försöka köpa den innan sommaren isåfall så jag kan uppleva den som den ska upplevas, i vattnet! :) Vilken färgkombo är du ute efter isåfall? Jag funderar på antingen den helsvarta eller den blå/silvriga, beror ju dock på hur de ser ut i verkligen så klart.

Verkligen, speciellt på sommaren! Nej men planen är nog att spara till en sådan, ska försöka köpa den innan sommaren isåfall så jag kan uppleva den som den ska upplevas, i vattnet! :) Vilken färgkombo är du ute efter isåfall? Jag funderar på antingen den helsvarta eller den blå/silvriga, beror ju dock på hur de ser ut i verkligen så klart.

Blir nog ingen smp på ett tag men om det blir så ligger nog blå eller blå/silver högst.

Ja absolut. Men hade svart senast så då får det nog bli annat nästa gång, självklart beror det lite på hur klocklådan ser ut vid eventuellt köp.
Ah, förståeligt. Jo jag hade svart innan också men jag tror nästan det passar mig bäst. Så för mig är det antingen svart eller den nya kombinationen blå/silver då den är lite unik och mer rolig. Men det beror också på hur det ser ut i lådan, behöver jag något jag kan köra varje dag, ja då blir det svart. Har jag olika val där så kan jag ha det lite roligare och ta den blå/silvriga istället haha ;)

Ja en SMP är nog en av de bästa klockor man kan ha!! så länge den har stål baksida för jag gillar inte glasbaksida för det klibbar så på sommaren. Det förstörde min Oris som jag hade...
Får hålla med, du hittar inte mycket mer klocka för pengarna. Själv har jag aldrig haft problem med glasbaksidor, men förstår varför andra kan ha det!
Då är det den "gamla" som gäller för dig alltså?
Den är verkligen grym, mycket allsidig också. Den nya lutar mer åt det sportigare hållet medans den gamla lätt funkar vid mer formella tillställningar också!
Några bilder från sommaren.
IMG_20180731_175019.jpg
P1090179.JPG

Får hålla med, du hittar inte mycket mer klocka för pengarna. Själv har jag aldrig haft problem med glasbaksidor, men förstår varför andra kan ha det!
Då är det den "gamla" som gäller för dig alltså?
Den är verkligen grym, mycket allsidig också. Den nya lutar mer åt det sportigare hållet medans den gamla lätt funkar vid mer formella tillställningar också!
Några bilder från sommaren.
IMG_20180731_175019.jpg
P1090179.JPG

Jag har en från 1994 men tror att den modellen innan den nya som de släppte precis den har stål baksida med. den modellen som har inte vågmönstret i tavlan...

Diggar verkligen AT också, tyvärr gillar jag den gamla med lodräta linjer och datumet klockan 3 mycket bättre än den nya. Så det står väl lite mellan en beggad blå AT eller en blå ny Seamaster :)
Jag älskar den gamla och den nya, gillar framförallt flytten av datum till kl 6, tycker de mer stiligt intryck av klockan. Jag väljer mellan en AT blå tavla (inte den med blå visare) och en professional. Känns omäjligt att välja, synd att man inte kan köpa båda direkt.

210.30.42.20.01.001 vs 220.10.41.21.03.001

Jag älskar den gamla och den nya, gillar framförallt flytten av datum till kl 6, tycker de mer stiligt intryck av klockan. Jag väljer mellan en AT blå tavla (inte den med blå visare) och en professional. Känns omäjligt att välja, synd att man inte kan köpa båda direkt.

210.30.42.20.01.001 vs 220.10.41.21.03.001
Grymma båda två, hoppas du lyckas välja tillslut!

• Like
Reactions: DRW
Tillbaka
Topp