Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
2254.50 är ju jäkla bra. En klassiker till överkomligt pris. Skall verkligen försöka behålla den,Galet nöjd med denna.
![]()
Den bästa SMP enligt mig2254.50 är ju jäkla bra. En klassiker till överkomligt pris. Skall verkligen försöka behålla den,
![]()
Nu ser jag ju att det är 2264 som @RikNik har, quartzvarianten. Ja, senaste SMP är ju grymt bra men dom här äldre har en charm som lite försvunnit.Den bästa SMP enligt mig
Länken gör mycket tror jag!
Ingen klagarDubbelpostar denna goding
![]()
Nej, enbart 28mm saknar heliumventil. Bilden är rätt alltså. Enda kvarvarande quartzmodell också.Någon som vet om Omega Seamaster 300 finns utan heliumventil i storlekar över 28mm?
(Lilla 28mm saknar, eller är bilderna felaktiga? https://www.goldsmiths.co.uk/Omega-...l-Ladies-28mm-Quartz-Divers-Watch/p/17330278/)
Enda kvarvarande quartzmodell? Hmm... varför blev jag så sugen på köpa en till hustrun?Nej, enbart 28mm saknar heliumventil. Bilden är rätt alltså. Enda kvarvarande quartzmodell också.
Dubbelpostar denna goding
![]()
Någon som vet om Omega Seamaster 300 finns utan heliumventil i storlekar över 28mm?
(Lilla 28mm saknar, eller är bilderna felaktiga? https://www.goldsmiths.co.uk/Omega-...l-Ladies-28mm-Quartz-Divers-Watch/p/17330278/)
Hur kommer det sig, trodde de var uppbyggda på samma sätt. Är ventilen mer en dedignsak? Hmm de kontrollerar ju den vid service så antar att den har funktion ändå =/Den är ju lite annorlunda men GMT varianten av sword hands aka blake saknar ventil. 41mm
![]()
Hur kommer det sig, trodde de var uppbyggda på samma sätt. Är ventilen mer en dedignsak? Hmm de kontrollerar ju den vid service så antar att den har funktion ändå =/
Ventilen fungerar och används om man behöver släppa ut helium, det är om man spenderar tid (timmar) i tryckkammare efter dyketHur kommer det sig, trodde de var uppbyggda på samma sätt. Är ventilen mer en dedignsak? Hmm de kontrollerar ju den vid service så antar att den har funktion ändå =/
Funderar på om man kanske ska dra tillbaka den här klockan från annons, den är ju egentligen jävligt bra som vardagsdinka
![]()
Alltid flipparsjuka!Är det något du känner dig lite missnöjd med eller bara lite vanlig flipparsjuka?![]()
Visst är den jobbig!?!Funderar på om man kanske ska dra tillbaka den här klockan från annons, den är ju egentligen jävligt bra som vardagsdinka
![]()
Fin klocka, vad listar en sån?Funderar på om man kanske ska dra tillbaka den här klockan från annons, den är ju egentligen jävligt bra som vardagsdinka
![]()
46,7Fin klocka, vad listar en sån?
SMP fast uppgraderad på precis alla sätt möjligaFin klocka, vad listar en sån?
Funderar på om man kanske ska dra tillbaka den här klockan från annons, den är ju egentligen jävligt bra som vardagsdinka
![]()
36mm?2254.50 är ju jäkla bra. En klassiker till överkomligt pris. Skall verkligen försöka behålla den,
![]()
Svårt att jämföra med 682 eftersom den kommer på gummi så känslan blir så annorlunda men tycker att den är bekvämare än 216570, kanske delvis för att länken kan justeras, kan inte riktigt svara på varför den känns bekvämare med tanke på att storleken är densamma. Bättre form på luggarna och länken också kanske?Hur tycker du den där sitter jämfört med panerai 682, Explorer 2 216570?
Svårt att jämföra med 682 eftersom den kommer på gummi så känslan blir så annorlunda men tycker att den är bekvämare än 216570, kanske delvis för att länken kan justeras, kan inte riktigt svara på varför den känns bekvämare med tanke på att storleken är densamma. Bättre form på luggarna och länken också kanske?
Jo, så är det. Jag skulle beskriva det som en bekväm 42 mm dykare. Jag kan åtminstone inte på rak arm komma på en bekvämare dykare i den storleken jag provat. Men det är klart att en 40mm klocka nog alltid är något bekvämare.Provade smp i butik men svårt och få feeling med okortad länk....
Ser kanon ut! Känns den större än gamla caset på 41,5 mm?SMP fast uppgraderad på precis alla sätt möjliga![]()