Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Beställde ett blått till min med
Ligger ute en SM300 1957 just nu på säljes. Kika på köp&säljHej KS! Någon som vet hur lätt/svårt det är att komma över någon av modellerna från Omega 1957 trilogin som släpptes 2017 (helst Seamaster eller Railmaster och gärna nyskick)? Att köpa ny från butik är helt uteslutet som jag förstått det (slutsålt?). Må väl!
Tack för tips. Jag för dialog där sedan tidigare, men hade föredragit en i nyskick.Ligger ute en SM300 1957 just nu på säljes. Kika på köp&sälj
Hej KS! Någon som vet hur lätt/svårt det är att komma över någon av modellerna från Omega 1957 trilogin som släpptes 2017 (helst Seamaster eller Railmaster och gärna nyskick)? Att köpa ny från butik är helt uteslutet som jag förstått det (slutsålt?). Må väl!
Så galet nöjd att denna klocka äntligen är tillbaka på handleden, marknadens mest underskattade modell
![]()
Omegas egna nato för denna klocka, osäkert om det är 21 eller 22?Kör du 22 mm nato på den? Köpte just en likadan![]()
Var detta ett svar på min fråga?Finns på Bergströms i Malmö. Vet inte om man var tvungen att köpa alla tre klockorna eller ej....men de låg i en låda i skyltfönstret.
Yes, sorry var lite otydlig innan.....ser att du är från Malmö ju....in och kollaVar detta ett svar på min fråga?
Tack för tips. Har mailat Bergströms, och tittar in i veckan.Yes, sorry var lite otydlig innan.....ser att du är från Malmö ju....in och kolla
Någon?Det sitter ett 3303 verk i min SMP. Håller tiden bra med + 1 s per dag på armen. Vet någon i vilket läge verket går långsammast? Face down?
Det kan variera från verk till verk. Krona höger eller upp är inga vanliga positioner för en person med klockan på vänster handled och mäts inte ens heller på alla verk, där av brukar man acceptera störst avikelse i dom lägena.
![]()
Saknar denna!
Om du ska fortsätta på omega-spåret så säger jag definitivt Aqua Terra. Det skulle bli en trio av rangBra början på en trevlig samling, tycker jag. Dykaren fick en kompis igår och de kompletterar varandra bra. Känner mig grymt nöjd. Men eftersom alla goda ting är tre, vilken kan nästa kompis bli...hmmm...? @ERIKSON URHANDEL
![]()
Varför inte satsa på en "kostymklocka"? Ex. 511.13.40.20.06.002, City editionsBra början på en trevlig samling, tycker jag. Dykaren fick en kompis igår och de kompletterar varandra bra. Känner mig grymt nöjd. Men eftersom alla goda ting är tre, vilken kan nästa kompis bli...hmmm...? @ERIKSON URHANDEL
![]()